Gå til innhold

Noen under 20 år her som planla å bli gravid?

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Hadde nettopp blitt 19 da vi planla snulla...men vi skulle ikke bli prøvere,- bare prøve mens vi var på ferie i Riga.

(Blei forresten ikke gravid i Riga, men uplanlagt 3 uker seinere i samme syklus...takk og pris for en rar syklus, ellers så hadde jeg ikke hatt snulla!)

Annonse

Annonse

åå,så koselig å se at det er flere unge som faktisk planla i bli gravide,føler meg så alene.Slutta på pillen i april i fjor for å forberede kroppen på prøvingen i fjor høst,da var jeg 19.Så nå sitter vi her og venter så indelig på at den lille skal komme ut å hilse på oss iløpet av Juni - Da har jeg fyllt 20:)

Hvorfor er det så sjokkerende da?

Skal jeg snakke for meg selv, er jeg i et stabilt forhold som jeg har vært i i mange år, vi har en god økonomi, jobber begge to, eget tak over hodet og bil.

Og viktigst av alt, så har vi det veldig bra samme alle tre.

Hvorfor skal skulle vi vente før vi fikk en til?

Ja, jeg synes faktisk det er ganske sjokkerende å planlegge barn i så ung alder... Men, det er såklart ikke my business hva folk velger å gjøre....

Personlig mener jeg at det er en alt for ung alder å planlegge barn i... Uavhengig av økonomi.... Når man er under 20 har man egentlig ikke ordentlig utdannelse (noen vil kanskje argumentere med at de er frisør osv...) men nå snakker jeg generelt...

MEN, såklart greit om folk vil planlegge graviditeter... Men for meg er det virkelig noe jeg reagerer på når folk som ikke en gang er ferdig på vgs. planlegger 1. eller 2. barn....

må si meg enig men siklerotte her, synes og det er litt sjokkerende og planlegge familieforøkelse når man er under 20.

Nå er jo jeg bare 21 selv, så er ikke så gammel jeg heller. Men jeg trodde iallfall at jeg var kjempemoden og hadde livserfaring til tusen når jeg var 18, nå 3 år etter ser jeg at det absolutt ikke var tilfelle, mulig det bare gjelder meg, men...

Det er endelig godt at ikke alle tenker sånn....

Jeg var 16 og han 20 da vi planla snuppa vår og jeg går enda på vgs.

Det er bare flott og vi stortrives som foreldre!!...

Men bør ikke kritisere noe man ikke forstår... Jeg personlig synes rett og slett det er tragisk at folk tenker mer på sin egen kariere, enn det å starte familie, og oppleve det som virkelig er meningen med livet. Er det rart at så mange plutselig våkner en dag og innser at det er for sent for dem å starte en familie.

Takk og lov for at vi er i stand til å ta egne valg, og ikke er tvunget til å vente bare fordi man er ung eller ikke har fast arbeid sier bare jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...