Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bare ikke så aktiv akkurat nå.

Vi fikk omsider prøvesvarene,ikke overraskende har jeg el som vi trodde,vi så det jo på ul,i tillegg til at jeg har tempet lenge og alltid funnet el,mine hormonverdier var innenfor normalen.

Så de gode nyhetene er jo at jeg fungerer.

Og da måtte jo problemet ligge hos mannen om det skulle være noe,og det var det,det er det.

Jeg har grått i bøtter og spann den siste tiden,vi får jo ikke hjelp offentlig pga alder,og har ikke råd til privat.

Det er ganske mange som får den beskjeden om dagen har jeg inntrykk av,har lest masse masse rundt på nett etter info,noen ytterst få klarer det også på egenhånd trass i alle odds.

Vi håper enda,mirakler kan jo skje.

Har netopp hatt EL,og er deppa,for hva er vitsen..om det ikke vil skje alikevel.deppa og irritabel i dag.

Kan vi værsåsøtoginderligsnill ha fått bare en eneste en frisk og rask spermie som kan ha funnet veien pliiiiis..

Argh..har bare lyst å legge meg under dyna og grine igjen.

Deppedag!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9134393-er-her-jeg-og/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg skifer.

Skjønner godt du er trist nå,og depper litt.

Du skriver at det er mannen det gjelder,men ikke hva det gjelder.

Så jeg går ut i fra at det da er konstantert at det er noe det ikke lar seg gjøre noe med ?

Sender deg en god klem !

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9134393-er-her-jeg-og/#findComment-9134713
Del på andre sider

Kjære skifer, trist å høre at du sliter om dagen.

Kjenner til fortvilelsen din.

Nå vet jeg ikke om det var dårlig sædkvalitet som ble konstantert hos mannen din, men i tilfelle så ble det det hos min mann også.

Når jeg ble gravid hadde vi ikke hatt sex på ca en måned, og han hadde derfor fått samlet opp litt spermier. Vi hadde ikke sex før dagen før el og på selve el dagen. Jeg tror det er det som er grunnen til at jeg ble gravid, at det da var flere svømmere som kjempet seg frem..

Håper dette kan hjelpe for deg også, ville i hvert fall gi deg tipset.

Stor og varm klem fra meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9134393-er-her-jeg-og/#findComment-9134927
Del på andre sider

Vil bare sende deg en trøsteklem og si meg enig med Smugs. Hos oss hadde også mannen dårlig kvalitet, ikke helt ekstremt, men likevel. Vi fikk rådet om å samle opp litt, kanskje en uke uten sex før el. Når jeg endelig ble gravid, var vi heldige å traff akkurat el-dagen, og før det en uke minst uten. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9134393-er-her-jeg-og/#findComment-9135029
Del på andre sider

Hei Skifer,

Sender deg en stor trösteklem.

Presiserte de hva feilen med spermiene er?

Ikke gi opp. Det finnes mange problemer i verden, men minst like mange lösninger. Vi får pröve å hjelpe hverandre her. Jeg har også vaert deppa, så deppa som man kan bli av pröving. Spesiellt når man ikke lenger får ekonomisk stötte til ev. fertilitetshjelp.

Ikke gi deg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9134393-er-her-jeg-og/#findComment-9135741
Del på andre sider

Skjønner at du har det tøft nå. Det å få vite at det er svømmerne det er noe galt med er jo ikke morsomt. Jeg har slik som du fått vite at hormonverdier er flotte og alt ser bra ut. Mannen min vil ikke teste svømmerne sine så jeg bare antar at det er her vårt problem ligger.

Jeg må bare si meg enig i det de andre her skriver om å spare opp slik at mengden kan bli så stor som mulig. Kanskje finnes det en liten spreking blant alle som er slappe.

Ikke mist motet skifer. Supersvømmeren finnes sikkert bare han blir skutt ut på rett tidspunkt. Har tro på at de kanskje ikke lever så lenge når de er slappe, så jo nærmere el man har sex jo større er sjansene.

trøsteklem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9134393-er-her-jeg-og/#findComment-9135938
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle klemmer.

Han scoret 1 på bevegelighet(2-4 er normalen hvor 4 er best)

15 mill spermier pr ml(minste innen normal er 20 mill)

Samt mange abnormale(husker ikke nøyaktig antall akkurat nå)

Alt annet var innenfor normalen.

Det vi tar tyngst er jo det at de er så utrolig slappe,hadde de i det minste hatt litt futt i seg.

Han spiser vitaminer som en helt mannen min,og det har han gjort siden vi bestemte oss for å prøve,og det er og det eneste han kan gjøre.

Vi har hatt sex med fire dagers mellomrom denne pp,det er det optimale,samme tilstand på spermiene som da vi leverte prøven,

as good as it get`s mao.

De må jo ha vært mye færre tidligere pp når vi har vært som kaniner fra første tegn på elslim til el definitivt var over.

Har og brukt annenhver dag metoden,puten under rompa en halvtimemetoden,ligge en halvtime metoden,div stillinger..osv..osv..

En ting finner jeg svært merkelig,og det er at jeg faktisk har fått positive tester innimellom,hvor da tanta alikevel har kommet ei ukes tid på overtid,det må jo bety at det finnes enkelte som har klart å finne egget.men ettersom det har endt i tidlig sa,må det jo ha vært en av de som ikke er som de skal.??????

Jeg har jo som dere vet tempet,og vet jo da når el har vært og ikm skulle vært,så at noe har vært på gang når jeg har fått disse pos.testene ,er jo helt klart,har jo ha vært noen "kjemiske" også med tanke på de tidligste,hvor blødningene har kommet bare et par dager etter test.

Det vrenger seg i meg av lengsel,jeg klarer ikke akseptere at vi ikke skal klare det,jeg er ute av stand til å akseptere det..jeg griner alt for mye nå om dagen,ja visst synes jeg synd på oss,selv om folk sikkert har det værre,men det sliter nå,jeg er ikke den jeg pleier å være,er alt for deppa..

Vi MÅ klare det,vi må bare.

Nei jeg skal ikke gi opp,og jeg skal være mer aktiv her inne igjen også,merker at det hjelper på humøret bare det å skrive her nå.

Mange klemmer fra Skifer.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9134393-er-her-jeg-og/#findComment-9139913
Del på andre sider

Vet dere,om det å slappe av faktisk fungerer som hudreogfjerti folk har sagt til meg iløpet av de siste 18 mnd..

Så er dette mnd det klaffer,jeg har lagt tempingen på hylla,

ELsllimet oppdaget jeg ved en tilfeldighet,sex hadde vi fordi vi hadde lyst den dagen,og netopp fordi vi vi har fått beskjed om at det er bortilmot umulig å få det til selv,så hadde vi ingen pliktsex de påfølgende dager(kaninmetoden),men fire dager etter hadde vi kos igjen,fordi vi hadde lyst og jeg tror i ettertid at det var dagen før el som sagt,for to dager etter var det slutt på slim på dopapiret hvertfall..

Så man kan si vi har sendt optimale svømmere inn av tilfeldighetsgrunner,dovne er de jo uansett,men på sitt beste da hvertfall.

Man må jo ha en viss kontroll på syklusen for å vite når man får tantedritten ikke sant;)

Jeg håper jo som sagt enda inntens lengsel..

Men sexhverdag stress er det slutt på..

Tenk om et mirakel kunne skje da..for en glede.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9134393-er-her-jeg-og/#findComment-9140452
Del på andre sider

Hei Skifer

Ikke mist motet. Synes du har fått mange gode tips her, så jeg håper du ikke skrinlegger hele prosjektet. Har dessverre ingen gode råd å komme med, så jeg kan bare sende mange gode tanker om at dere må lykkes allikevel. Samtidig gir jeg det offentlige en tupp bak - stakkars fattige Norge )c: ***LYKKE TIL***

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9134393-er-her-jeg-og/#findComment-9142974
Del på andre sider

Hei Skifer!

Trist å høre at du har det tungt for tiden........

Det er så enkelt å si at man skal slappe av, men langtfra enkelt å gjøre det... jeg er iallefallf ryktlig dårlig på akkurat det - tenker babylaging HELE tiden.....

Håper virkelig mannen din har noen svømmere igjen, det trengs jo bare en, vet du... en liten luring som plutselig en dag finner veien frem...Den dukker nok opp når du minst venter det=)

Lykke til iallefall - koselig å se deg igjen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9134393-er-her-jeg-og/#findComment-9147147
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen:-)

Vil bare ønske deg Alt godt og lykke til!!!!

Du har nok prøvd det meste men her er det som jeg vet kan sette fart på produksjon og mobilitet:

* akupungtur

* dobbel dose zink + e- vitamin

* en kopp sterk kaffe rett før sex

* en kald dusj skal vistnok også vekke slappe svømmere :-)

* røykeslutt

* mosjon

*Løse boxershorts

* "spare" 5 dager før el.

* homeopati

Krysser fingrene for deg XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX KLEM

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9134393-er-her-jeg-og/#findComment-9151611
Del på andre sider

Hei Skifer!

Synd å høre at svømmerne ikke er helt i toppform, men nå er det bare en som skal til da!

Vi er også blitt sjekket, og det ble ikke funnet noe galt med meg, men det var litt lavt antall spermier hos mannen min (kvalitetet var innenfor normalverdiene). Gynekologen foreslo at dersom vi ikke blir gravide på egen hånd i løpet av sommeren, så kan han evt henvise oss for inseminasjon. Jeg forstår det da slik at spermiene prepareres før de insemineres. Er dette noe som har blitt vurdert for dere? Jeg fant litt info om dette på Rikshospitalets hjemmesider: http://www.rikshospitalet.no/pasientinfo/avdeling.asp?nPubID=2514&nPubID3=2540&nPubID4=2816

Klem,

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9134393-er-her-jeg-og/#findComment-9157752
Del på andre sider

Hei.

Takk for alle svar:)

Når det gjelder en hver form for assistert befruktning,fra aih til icsi må vi bekoste dette selv,vi vurderer aih siden det er eneste vi har råd til nå.

MEN når gutta ikke svømmer,hvor stor sjangs er det egentlig da med aih??virker nesten litt bortkastet for de blir jo bare sprøytet inn i livmoren og det gjør de jo av seg selv og under utløsning om enn ikke så mange,det er jo snakk om flere tusen for aih også..det er jo turen frem til egget som er vanskelig for gutter som ikke svømmer men bare driver rundt tilfeldig.han scoret faktisk bare 1,men 1 er jo hvertfall ikke 0,men når 4 er det optimale sier det seg selv hvor elendige svømmere de er.

Ellers så røyker ikke mannen min.

Han er slank og sunn.

Han har tygd zink mm i to år.

Bruker boxer.

Men:

Han har nok drukket litt for mye kaffe og tidevis stress på jobben.

Har skjerpet seg med kaffedrikkingen da.

Årsaken til den dårlige kvaliteten er steriliseringen,han er som sagt refertilisert.

Akupunktur har vi ikke forsøkt,men det høres ut som en god ide..

Kald dusj har vi heller ikke forsøkt.

Ellers så har vel det meste vært prøvd fra før..før vi fikk resultatene også,alt måtte jo prøves liksom..

Selv vurderer han å ta en tur til den godeste purvis,har vært hos han tidligere grunnet andre ting også,bla fikk vi anbefalt han som reoppererte ham av purvis,han sendte søknad og ordnet opp for oss.

Han er jo like engasjert som meg i dette,og tar det ganske tungt at feilen er hos ham,selv om jeg sier at jeg ikke på noen som helst måte klandrer ham,alle beslutninger rundt både steriliseringen og ref.op ble tatt i felleskap,så i grunn er jeg like skyldig..

Men alikevel da,det gjør det ikke lettere å vite heller,selv om vi hadde våre meget gode grunner den gang.

Jeg har liksom en følse av at det vil skje av seg selv uansett jeg da,merklig egentlig,men kan liksom ikke se for meg noe annet..

Må innrømme jeg har hatt det tøft,dere vet selv hvordan det er,noen dager er virkelig tunge,jeg har grått hver dag,hver eneste dag siden vi fikk resultatene for en mnd tid siden,i går lå jeg langflat med dobbeltsidet migrene,selvfølgelig tom for maxalt..fy pyton hvor sjuk jeg var,men det fikk meg hvertfall til å våkne i bedre humør enn på lenge når jeg våknet i dag uten hodepine..på tide å hente frem oåptimismen igjen.

Tusen takk for alle klemmer og gode råd.

Klem klem og masse lykke til alle sammen..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9134393-er-her-jeg-og/#findComment-9161438
Del på andre sider

Hei .

Ville bare be deg om å holde motet opp.

Jeg vet litt om hvordan det føles.

Med min eks-mann ble vi gravide (men tvillinger) etter lang tids prøving med insiminering. Dette ble gjort på volvat,og kostet ikke mer enn en vanlig legetime der. Var en del yngre da, og vi stod på venteliste til micro-prøverør ettersom han hadde kun 1mill per ml. DET er faktisk under grensen til steril.Testet jevnli og han lå alltid på samme mengde. Da tvillingene var 14 mnd ble vi faktisk gravid på egenhånd. Da hadde vi sex ca 1 gang i måneden. (han er som sagt eks-mann og forholdet begyne å gå dårlig) Han har altså papirer fra Riksen på at han er steril, men er likevel pappa til tre barn. Husker legen tittet meg dypt i øynene

og spurte om jeg var sikker på at han var faren. Jeg vet jo at jeg har vært helt trofast. Ut kom ei lita tulle som var prikk lik pappaen sin.

Så tro meg. DET KAN UTMERKET GÅ.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9134393-er-her-jeg-og/#findComment-9186879
Del på andre sider

Hei Skifer og alle dere andre søte, som gir Skifer håp og gode tips, og dermed også meg. Har det nok ganske likt deg Skifer akkurat nå, vi har også nylig fått beskjed om for lavt antall svømmere, 28 millioner per milliliter - trodde igrunnen ikke det var så veldig gale, men vi vil bli henvist direkte til ICSI, en spermie rett i egg - prøverørsbehandling, så da må det vel ikke stå så bra til? Det vil jo koste en hel del av både penger og utfordringer, det vet nok mange her inne mye om... Sitter med masse spørsmål om 'hva nå', er ei skikkelig pyse også, så gruer meg til utredning som jeg må på, en form for kikkhull, bare at de går inn med kamera igjennom skjedeveggen istedet... Skjønner ikke hvorfor de skal teste det igrunnen, hvis de skal ta IVF uansett betyr det vel ikek noe om jeg har tette eggledere eller endometriose, men sukk, skal jo være glad for å avklare tingenes tilstand og takknemlig for å få behandling...er vel for å sjekke sjangsene for å få på naturlig vis. Leser og grubler en del, mens jeg prøver å skjøtte jobb som normalt...er ikke sånn en kringkaster, hadde fortalt venninner om det var noe med meg som nødvendiggjør prøverør, men mannen min setter jo pris på at jeg ikke legger ut når det nå gjelder hans svømmere. Har jo behov for å prate om det og har ikke lyst å vise at jeg grubler på masse ovenfor mannen min, han har nok å fordøye selv nå, vi har pratet om det en del, men som dere sikkert kjenner dere igjen i, jenter har en tendens til å behøve å kverne litt mer enn menn om sånne kompliserte tema....

Uansett så føler jeg masse med deg Skifer og tenkte jeg kunne la deg vite at vi er litt på samme satium vi nå, og det er kanskje en liten trøst i seg selv, iallefall er det det for meg :) Masse lykke til til deg!! Skal til legen imorgen så hun kan sjekke folikkelutviklingen min, hun mener jeg har hatt eggløsning, men jeg tror det er under oppbygging, migrenen er en klar indikator på det (tenk der har vi også en ting til felles gitt :))

Stor og god klem fra meg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9134393-er-her-jeg-og/#findComment-9242486
Del på andre sider

Så "godt" å høre at andre er i samme situasjon som oss! Ser ut til at vi har mange ting til felles med "anonym" over her; fikk beskjed i går om at mannen har 25 mill. svømmere pr. milliliter, og at neste steg trolig er icsi-metoden. Har heller ikke mange å snakke med om dette, det hadde vært enklere (misforstå meg rett) dersom det hadde vært meg det var noe feil med. Skjønner jo at sambo ikke vil at "gud og hvermann" skal vite at svømmerne hans fungerer dårlig. Kjenner at jeg begynner å bli veldig utålmodig - vil så gjerne blir gravid NÅ. Men er bare på dag 8 i syklusen, og inne i min 4. dag med pergo. Startet med tablettkuren før vi fikk svar på sædprøven, fordi både legen og vi antok at det var jeg som trengte å få litt fart på eggene. Siden jeg snart fyller 35 hadde jo ikke dette vært usannsynlig.

Synes selv at vi har havnet i en vanskelig situasjon, selv om jeg vet at det er mange som har det atskillig verre enn oss. Vi har tross alt ett barn sammen fra før, så vi vet at svømmerne har funket før - da brukte vi bare 4 måneder på å få det til. Nå har vi prøvd siden april i fjor, så tålmodigheten begynner å bli liten. Tar til meg en del av tipsene som Skifer har fått tidligere i denne tråden - kanskje noen av de kan gi positive resultater? Kjenner det tar på når "alle" rundt en blir gravide, og vi er de eneste som virker til å slite med å bli det. Selvfølgelig vet vi ikke om andre har hatt problemer med å bli gravide, men blant de man omgås og kjenner godt merker man jo om ting går i boks eller ikke. Ønsket om et barn er nok like stort enten det er snakk om 1. eller 4. mann, selv om jeg innbiller meg at smerten er litt annerledes når man har en eller flere fra før.

Ble litt rotete dette her, men jeg har veldig behov for å få "fortalt" om det vi sliter med til noen.

Masse lykke til til dere alle her inne - håper at samtlige en dag får drømmen sin oppfylt:)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9134393-er-her-jeg-og/#findComment-9254295
Del på andre sider

Min mann har bare 15 mill pr ml. han.

Motilitetgrad 1 i tillegg,

men jeg får ikke hjelp offentlig som sagt

er for "gammel"(her snakker vi om 1 lite år bare)..idiotisk,så lenge jeg fungerer burde vi fått hjelp på lik linje med de som er bare et år yngre.

Er alt for dyrt å gå offentlig,i tillegg til det man betaler klinikken er det jo mange tusen til medisiner også.

Vurderer å gjøre et forsøk med AIH da,det er hvertfall en overkommelig pris,da preparerer og vasker de sæden så forhåpentligvis finner de noen få som er beveglige også.

I mellomtiden håper vi at en liten luring skal ha gjemt seg blandt alle sløvingene.

Er mer optimistisk igjen jeg nå da,håper at miraklet skal skje.

Har IKM i morgen og den tanta er like uvelkommen som alltid,kanskje har miraklet skjedd.

Håper så hardt jeg kan :)

Klem til alle fra Skifer

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9134393-er-her-jeg-og/#findComment-9255543
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...