Gå til innhold

Pumping:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke kommet i den situasjonen og fått en baby som ikke får til å suge på puppen, så her går det i pumping dagen lang! Det begynner å bli ganske slitsomt! Syns ikke gjør annet enn å sitte å pumpe! Hele dagen må organiserers rundt dette! Itillegg har jeg ikke nok så vi suplerer med 1-2 måltider mme om dagen.

Nå vurderer jeg å kutte ut pumpinga, men da får jeg dårlig samvittighet fordi jeg vet jo innerst inne at jenta mi har best av å få mm.

Uff! Ikke lett dette!!! Føler meg som en dårlig mor som ikke får til amminga!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Skjønner så godt hva du mener, er i samme situasjon selv. Hver dag vurderer jeg å kutte ut, og hver dag fortsetter jeg. Tror vesla og jeg hadde hatt det bedre om jeg ikke måtte stresse med pumpinga hele tiden, men så har hun jo så godt av mm også da. Må nok velge et av to onder, og jeg fortsetter nok litt til. Målet er 6 mnd, bare 3 mnd igjen :-/ Vi får se! Håper du holder ut litt til, du er flink! :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei,

kjenner meg igjen her ja. Slet med samme sak. Man får dårlig samvittighet, derfor styrer og stresser man med denne pumpinga. Jeg har en helsesøster som er veldig ålreit, hun sa til meg at jeg hadde full støtte derfra hvis jeg ga opp pumpinga og gikk over til kun mme! Hun hadde selv ammet sine barn, men pumpet iblant, og hun syntes det var noe herk rett og slett. Så hun skjønte veldig godt hvis jeg ga opp det. Godt å få støtte derfra, hører om så mange amme-nazier av noen helsesøstre ;-)

Jeg pumpet meg vel i drøye 2 mnd, men hadde uansett ikke nok melk til han, så han fikk mme i tillegg helt fra fødselen.

Mitt råd er: følg magefølelsen, gjør det DU vil. Vil du pumpe litt til, selv om det er pes, så gjør det. Finner du ut at du ikke orker mer, så slutter du. "Enkelt og greit" - men vi får jo dårlig samvittighet for alt. Syns dere er flinke som pumper jeg :) Men det er ikke et must, husk det.

Skrevet

Var i samme situasjon jeg og. følte pumpingen sugde all energi utav meg. Rakk nesten ikke å pumpe ferdig før jeg måtte pumpe igjen. Rakk ikke å spise eller drikke i løpet av dagen før sambo kom fra jobb og nærmest matet meg.

Gjorde alt jeg kunne for å fortsette pumpingen, ville jo og gi det beste til mitt barn. Noe jeg trodde var mm. Men så gikk det etterhvert opp for meg at det beste for barnet er å ha en mamma som har energi til å være mamma. En mamma som har psyke til å kose seg med babyen, ikke en mamma som var helt utmattet og nærmest på gråten av pumpingen.

Så etter mange tårer og mye slit så gav jeg opp pumpingen. Livet som mamma ble noe nytt for meg og småen. Nå koser vi oss :D

(pumpet hver 3 time døgnet rundt i 2. uker, trappet ned den 3. og 4. og den 5. har vi kastet pumpa)

Min snille jordmor ringte meg to uker etter fødslen og hørte hvordan fødselen hadde gått og om ammingen gikk greit. (hun hadde nok lest journalen der det sto at ammingen ikke gikk så bra;))

Så hun sa: " Morsmelk er bra, men ikke så fantastisk at det er verdt å slite seg ut for. MAn skal være mamma for babyen og, det er mye viktigere"

Så uansett hva du bestemmer deg for så velg det som er det beste for deg og babyen din. Det er ikke sikkert at det er mm som er det.

Skrevet

Da har jeg kastet inn håndkleet! Pumpet for siste gang i dag morges. Nå er det så lite igjen at det ikke er noe vits i, fikk ut 30 ml og vesla spiser jo 200 ml mme pr måltid så det holder liksom ikke.

Så nå har jeg vaske og sterilisert alle pumpedeler, og ekstra begere etc og ryddet det bort. Skikkelig fornøyd med avgjørelsen, 3 mnd får holde her i gården

Nå har jeg tid til å bare være mamma :-)

Skrevet

Samme her! Ble 2 mnd med mm på vesla. Fredag var siste dag jeg pumpa! Deilig å slippe alt stresset! Nå kam jeg være borte en dag uten å sitte å se på klokka, mens jeg maser hull i hode på samboer om at nå MÅÅÅÅ vi hjem for at jeg skal PUMPE!!!

Deilig å få tid til å kose seg i stede for å slite med den pumpinga!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...