Anonym bruker Skrevet 29. april 2007 #1 Skrevet 29. april 2007 Jeg har en datter på 8 måneder som er veldig voldsom når hun får bryst. Hun skal enten slå meg eller ting rundt seg så hardt hun kan, sparke så hardt hun kan, klore meg til blods, rive ut håret mitt eller prøve å pirke ut øynene mine, eller hun kniper meg med neglene igjen og igjen til jeg får store blåmerker. Hvis jeg ikke lar henne få holde på, gjør hun det på seg selv i stedet. Hun klorer seg opp så hun blør, river ut håret sitt i store dotter, stikker fingrene langt inn i øynene sine, osv. Det er helt forferdelig å se på. De fleste barn jeg har sett, roer seg ved puppen og blir døsige. Det kan min også gjøre noen ganger, men bare hvis hun er utrolig trøtt, og uansett etter minst 5 minutter med "vold". Jeg har fortsatt mye melk og den flyter lett, så hun sliter ikke med å få ut noe. Hun har tenner som hun får fortløpende, men det har hun hatt siden hun var 4 måneder. Har hatt biting i perioder, men det går alltid over. Denne voldelige adferden er noe som særlig har vist seg de siste par månedene. Den er der uansett ammestilling og omgivelser. Har prøvd å holde hendene hennes, det fungerer i ca 20 sekunder. Ellers er hun en blid, velfungerende og avslappet unge. Kan noen fortelle meg hva dette er og hvordan jeg skal få bukt med det? Både datteren min og jeg går med konstante kloremerker i ansiktet og blåmerker andre steder.
april 06;) + mai 09* Skrevet 29. april 2007 #2 Skrevet 29. april 2007 Det hørtes jo relativt heftig ut! Har ingen tips, måtte bare si at vi til tider har hatt samme problem, men dog i mye mindre grad. Han liker å slå seg selv i rytmisk mønster i hodet under ammingen. Gjorde dette mye for noen mnd siden, sluttet en stund, men de siste dagene har han begynt igjen. I går lugget han seg i håret og. Han har også litt tendens til å ville slå meg og sambo, noe han selvsagt ikke for lov til. Da sier vi bestemt nei, og prøver å forklare at det gjør vondt. Lurer vel forsåvidt selv og på om dette er normalt, eller om det er et varsku-tegn. Jeg har ingen tips, men som sagt har det i stor grad gått over her. Du kunne kanskje prøvd å distrahere under ammingen, med ammesmykke (perler, steiner på osv) eller "lek"? Vi leker ofte sammen mens han ammer, jeg jakter på fingrene hans med munnen, leker forenklet titt-tei lek med øynene osv. Finn deres variant!
Expat Skrevet 29. april 2007 #3 Skrevet 29. april 2007 Huffameg, sånn kan hun jo ikke få holde på. Jeg vil foreslå klorevotter og svøping. Du svøper henne stramt med armene ned, og har på klorevotter på henne. Så skal jeg spørre hos ammehjelperne generelt om de har andre råd.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2007 #4 Skrevet 30. april 2007 Så dette er ikke helt vanlig, med andre ord? Har prøvd å svøpe henne, men da blit hun bare illsint og begynner å gråte. Forstår henne egentlig godt. Hun er liksom over det stadiet at svøping er kos, nå er det "fengsel". Prøvde i går å amme henne med masse distraksjon, det var vel omtrent det eneste vi ikke hadde prøvd før. Det så ut til å hjelpe litt at hun fikk titte ut av vinduet mens vi ammet. HI
Expat Skrevet 30. april 2007 #5 Skrevet 30. april 2007 Fint at du finner noe som virker! Mange har hell med å gå og amme og masse annen distraksjon, som du oppdaget.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå