Gå til innhold

Hvor lenge skal barnet ha mat hver 3. time?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed når gutten min ble født (han er 3 uker nå) at hvis han ikke våknet selv hver 3. time måtte vi vekke han å gi han mat.

Men hvor lenge skal jeg gjøre det? Foreløpig våkner han av seg selv om natten ca. hver 3. time, men han gjør jo ikke det for alltid. Når kan jeg la han sove litt lengre mellom hvert måltid om natten?

Om dagen er det jo ikke noe problem, da spiser han gjerne mye oftere enn hver 3. time...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri vekket lillejenta om natta. hun sov 8-10 timer sammenhengende uten mat fra hun var 1 måned gammel. Har alltid hatt fin vektoppgang.

Er det noen spesiell grunn til at du måtte vekke han? Jeg syns det hørtes litt merkelig ut.

Skrevet

Tror ikke de mente at du skulle vekke han hver tredje time på natten og. Vi fikk nemlig å samme beskjed, men de sa at dersom han ikke våknet på natten skulle vi bare være glad, mer søvn på oss... :)

Skrevet

Fikk samme beskjeden,men har aldri vekket go'gutten min. Babyer våkner av seg selv når de er sulten,så ikke stress. Min våknet de første ukene hver 3 time,nå sover han opptil 4-5 timer før han får mat. Han er nå 6 uker.. Så jeg vekker han ikke, nyter heller at jeg får sove lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...