Gå til innhold

Er det helt urimelg av meg??

Anbefalte innlegg

har akkurat vært ute og grillet med venner og samboeren min. vennene meine og samboeren min drakk alkohol, noe som var helt greit, men så gikk han å kjøpte seg en røykpakke selv om han egentlig sluttet å røyke i høst. kjente jeg ble irritert og sa i fra at jeg syntes det var dumt.

etterpå bestemte vennene mine seg for at de skulle spille sand volleyball og samboeren min ble med. jeg følte meg helt utenfro for inen spurte om jeg ville være med de bare gikk ut i fra at jeg ikke kunne være med. jeg satt der å så på de spille og ha det gøy i ca 1,5time før jeg yntet frempå til samboeren min om at jeg ville hjem. og da startet han en stor krangel om at jeg styret alt i livet hans og alt slik forran vennene mine.

jeg fikk kjmep dårlig samvittighet, og har tenkt om og om igjen om det er bare meg, om jeg faktisk styrer livet hans?eneste jeg ville var å ikke føle meg helt utenfor, og ville sågjerne enkelte ganger at han kunne vært med på noen av de "eglene" jeg også må følge. jeg sier ikkenoe på alkohole med venner en gang i blandt, men når det blir hver helg og jeg heletiden må kjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9131063-er-det-helt-urimelg-av-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner deg......stakkars deg. Det er vondt å ikke få omsorg og føle at folk bryr seg om deg og spiren......Det er deres FELLES og da kan han jammen hvere voksen å ikke " glemme " hvordan du kan ha det. Sitte der å bare se på at alle andre har det gøy og blir mere og mere happy.....

Det er uklokt og respektløst av kommende pappa å ikke ta mere hensyn. Kjøpe seg røyk???? Det er jo IKKE bra for hans baby at du skal sitte å supe inn denne skyen........Det var dumt av han, det kunne han klart seg uten......Har du spurt han hvordan han hadde taklet det å kjøre hver j.... helg, og være plaget av en kropp i forandring.

Det er mange hensyn du må ta hver dag hele tiden pga deres felles barn og det beste for barnet dere venter sammen.

Skjønner du er skuffa....Ikke vits å prate med han nå som han han har drukket. Snakk med han i morgen, og forklar han situasjonen du er svært lite komfortabel med.

Han elsker vel både deg og babyen deres, så han må da skjønne noe??

Lykke til og klem fra

Gutter sier ofte ting de ikke mener, spesielt når de har drukket. Og det er jo ingen unnskyldning, men nå er det nå slik at de engang er mannfolk. Og det verste mannfolk føler er at de ikke kan styre livet sitt selv. Derfor gjelder det alltid å la de tro at de har kommet opp med ideen om å dra hjem selv;)

Jeg synes ikke du er urimelig, men kanskje vennene dine tenkte at du ble med på sandvolleyball dersom du orket. Og kanskje ville du vanligvis bare hoppet opp og joina uten å tenke over at de ikke spurte om du ville være med?

Samboeren min er på vei ut på venners venners fest i skrivende stund, og det har ikke en gang falt han inn å spørre meg om jeg kunne tenke meg en tur ut. Nå gjør jeg riktig nok ikke noe annet enn å ligge og spy, og ikke får jeg drukket noe, så det er vel ikke noen overraskelse at jeg foretrekker å bli hjemme uansett.

At han går ut og drikker i ny og ne synes jeg er greit, for han bruker faktisk mye tid her hjemme med meg også. Kanskje du bare skal la han gå ut alene neste gang? Ta en jentekveld med film og slapp helt av, så slipper du ufølsomme kommentarer.

Jeg tar meg selv i å reagere mye sterkere på ting samboeren sier nå enn jeg gjorde før jeg ble gravid, så det kan jo hende som babykos71 skriver over her, at dersom du snakker med typen din når han er edru, så går det litt bedre.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...