Gå til innhold

er mannen din "med" i planleggingen??

Anbefalte innlegg

Vi har sammen funnet ut at vi vil ha barn,men jeg synes det stadig er jeg som snakker om planleggingen osv.Han virker ikke så ivrig som meg. Er dette typisk gutter??han sier han gjerne vil ha barn nå og at han gleder seg masse,men mangler litt entusiasme.. flere enn meg som synes det??Kan det være at det er vi jenter som må styre det hele i forhold til eggløsning osv?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9130682-er-mannen-din-med-i-planleggingen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe.. høres kjent ut!men jeg skulle ønske at han var mer med.. men han har faktisk begynt å legge merke til gravide damer.. da smiler han til meg...hihi..må jo bety noe!;) jaja.. han har forklart tidligere at han ikke tør å glede seg så veldig pga vi hadde en sa i nov.vil ta det med ro i forhold til følelser omkring dette.. og det skjønner jeg jo!:) mannfolk er rare!Men guuuud,så kjekt det er å ha dem..;)

Jeg tror det er for at det er mer konkret for oss enn for dem. Jeg tenker stort sett bare på det å bli gravid, mens han tenker kun på det å faktisk få barn :) akkurat det med planleggingen blir kanskje litt for svevende for dem ettersom det kun er noe VI kan kjenne på kroppen. Jeg synes også det mangler litt entusiasme når jeg går og lurer på om jeg er gravid eller ikke ;)

Vi har begge veldig lyst til å bli foreldre, og vi sitter ofte sammen og dagdrømmer om å få barn. Men jeg har bevisst latt være å fortelle altfor mye om syklusen min og eggløsning og de greiene der. Han takker alltid ja til sex, vil ikke at han skal føle seg "presset" om dere forstår.

Nja, han er nok interessert, men jeg tror ikke det har gått opp for ham akkurat HVOR hekta jeg er på dette prosjektet. Han ser jo at jeg sitter mye ved PC'en, og at jeg er logget inne på BIM, men jeg er også på facebook og jeg ser egentlig ingen grunn til å fortelle ham at jeg er 80% på BIM og 20% på facebook...

Han skal jo ikke ha babyen inne i seg og det hele er jo ganske nytt, så jeg tror han er i ferd med å venne seg til at det faktisk er nå det skjer?

Jeg har også begrenset info om syklus, men han spurte selv idag, og da skal han jo får vite det. Jeg har hatt litt tøffe menstruasjoner tidligere og advarte ham, men da svarte han bare at han håpet jeg skulle slippe unna med færrest mulig menstruasjoner i dette prosjektet... Topp!

Fint å høre at andre også er "hekta" på prosjektet og at mannen er noe mer avdempet - så føler jeg ikke at jeg er så hysterisk...

Annonse

Ja, så absolutt:)

Han følger nøye med på syklusen, spør om åpning av tappen, kjenner etter om puppene har forandret seg. Ser etter forandringer i sekret under sex, kan vel det meste om tegn i syklusen og forkortelser som brukes. Han er 110 % engasjert. Helt topp. Sier at jeg må inn å høre på bim, hvis det er ting vi snakker om og lurer på og ikke finner svaret på.Så godt og ha en mann som er like ivrig som meg:)

Mannen min er vel heller ikke like engasjert som meg. Til tross for at vi er i full gang med infertilitetsutredning. Han gjør det som kreves, tatt sædprøver og sånn og vil gjerne vite når jeg har EL. Sist jeg var gravid (endte i en SA) rakk han aldri helt å forstå det, tror jeg.

Samtidig så er han nok også den typen som titter litt ekstra på gravide damer og unger om dagen og smiler litt søtt. Så han kommer nok til å bli kjempeglad når det endelig blir vår tur.

Sambo og jeg har et veldig åpent forhold, han vet når jeg skal ha mensen og kjenner kroppen min nesten like godt som meg... Her om dagen spurte han hvorfor jeg var så sen med mensen, om jeg kunne kansje ta en test eller noe:) Om jeg ikke varskuer han om el testen jeg tar regelmmessig hver morgen er det noe av det første han spør om når jeg kommer hjem. Fint å være 100% tilstede å sammen om dette. Han er noen år eldre enn meg og klar til å få barn, tror det er en medvirkende årask til hans intersse. Han får et spesielt utrykk i ansiktet når han ser gravide eller små babyer å så ser han på meg å smiler lurt.

Vi hadde en ma og en sa tidligere som har endret forholdet vårt, faktisk til det bedre:) Å det er jeg glad for!

Pusen min var ikke særlig aktiv i starten. Mens jeg saumfarte alt som hadde med baby og graviditet å gjøre, satt han ved siden av og sa "ja" og "ha" til alt jeg fortalte. Til slutt merket jeg at jeg begynte å lure på om han hadde endret mening ang. det å få barn, selv om han sa at det hadde han slett ikke. Så til slutt tok jeg det opp med han og fortalte at jeg savnet at han tok mer del i planleggingen. Jeg skjønner jo seff. at jeg alltid vil være mer aktiv enn han - men jeg savnet litt engasjement. Da ble han lei seg og sa at han hadde ikke tenkt på det på den måten - og han trodde at jeg koste meg med planleggingen alene. Etter at vi snakket ut om det ble han mye flinkere og nå har han kjøpt flere bøker om emnet som han har lest, og nå synes han det er mye gøyere å være med på planleggingen fordi han vet mye mer om alt det som skjer. Så hvis det blir et problem så funket det ihvertfall for oss å snakke om det :)

Han er ikke så aktiv utenom det vi gjør i sengen som andre skriver nei. Men det er nok ganske normalt. Det er jo min kropp som venter på de store forandringene og jeg som kjenner etter på kroppen om det "skjer noe". Føler meg mer entusiastisk, men vet at han vil bli like glad som meg når jeg (forhåpentligvis) blir gravid.

Haha, morsom traad! Jeg foerer logg over sex og gjoer meg flid med aa late som om alt er tilfeldig naar det jo IKKE er det....hehe. Vi er jo enige om aa faa barn, saa det er ikke noe problem, men han vil nok at jeg skal ha lyst paa HAM hele tiden, og at det ikke bare skal handle om barn, det gjoer det jo heller ikke, tre uker i mnd, men en uke, da er jeg ganske saa ivrig.... Denne pp har vi hatt sex hver andre dag foer EL, og ikke under EL og ikke naa i avslutningsfasen av EL. Jeg tror likevel det holder, og saa faar vi se.

Da blir det ingen gutt da, sa jeg, og hintet til at dersom vi ikke gjorde noe i dag, sent i EL fasen, saa ble det vel ingen gutt.... Nei....saa han, stuptroett, mens jenter er de jo haap for, siden vi har hatt godt med sex FOER EL, hihi.....

Vel, time will show, morsom traad i hvert fall.

Lykke til jenter!

Annonse

Sambo er helt med i planleggingen for første gang denne pp. og han er helt ivrig.

sjekker kalenderen som jeg har merket av med hjerter som dager vi må ha sex på, og har prøvd å beregne EL, når jeg kan teste osv.. desverre så skjønner han seg ikke så mye på sykluser.. hehe. Han tror at alle damer har el på samme dag i syklusen.. søt er han =)

Mannen min er helt med, og ble skikkelig skuffet når mensen kom nå etter første pp. Det var godt å se, for ved forrige, overraskende graviditet, brukte han omtrent åtte av månedene på å sørge over sin snart tapte frihet. Han syntes skikkelig synd på seg selv, og oppførte seg som en liten drittunge.

(Nå skulle jeg videre si at han er god som gull og den eneste jeg vil ha i hele verden, og at det kapittelet er glemt, MEN det hender dessverre at han blir minnet på det. Jeg KAN ikke la være, selv om han er og har vært enestående på alle andre punkter......:-)

Han er med og snakker om at nå må vi hjem og lage noen små og vi f.eks er hos venner/familie med små barn. Men når det er sagt er han ikke sånn at han spør om EL og jeg forteller ikke heller for jeg vet jo selv så da er det bare å hoppe på når det er mest "lønnsomt" om dere skjønner..

Tror han begynner å lure litt nå som det er gått 8 mnd..At jeg får Tr hver mnd..men han har ikke sagt noe enda.

Han har nok veldig lyst, han er faktiskt den som har sagt det til flest...han sier at vi må hjem og trene osv..hehe..han sa det tom til broder'n i litt brisen tilstand her om dagen Han er jo så søt da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...