Gå til innhold

noen fra sunnmøre??


mams-til3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, jeg skal føde i Ålesund. Termin (i følge barnimagen.com) på julaften.. hehe. Første gang for meg, så må si at det surrer en del tanker gjennom hodet for tiden :) Når har du termin?

 

PS! Ønsker å holde meg annonyn foreløbig fordi jeg "bare" er i uke7.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg skal føde i Volda og har termin 20 nov.

Vi venter vårt fjerde barn. Skal på vaginal UL 10 mai for å se om alt er ok. Hadde en blødning 23 mars og får litt ekstra oppfølging.

Du da??

Når har du termin og hvor skal du føde??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har foreløpig termin den 12.12.07, og skal føde i Ålesund. Også første gang for meg, så det kunne kanskje vært kjekt å dele litt erfaringer underveis..? Er nå i uke 8, og det er bare mine nærmeste som vet, selv om jeg kribler etter å fortelle hele verden at jeg skal bli mamma:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaringer høres greit ut, har ingen fra før av så da er det greit å dele :) Det er kun jeg og samboeren min som vet at jeg er gravid. Jeg har ikke fått bekreftet det hos lege ennå. Skal til jordmord neste mandag, frem til da tror jeg at jeg vil holde det for meg selv... selv om jeg sårt lengter etter å fortelle det til mine nærmeste =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har termin 4.des.venter barn nr 3:) jeg er ikke sikker enda hvor jeg vil føde.noen som har erfaringer på ålesund sjukehus?har tidliger født i volda.

er i uke 10 nå...kribler etter å få fortelle det!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil ikke anbefale å føde på Ålesund (Åse) sykehus. Har hørt så negativt om det sykehuset (iallefall fødeavd.). Men er selvfølgelig sikkert positivt der og, men hørt alt for mye negativt til at jeg tørr å føde der. Da drar jeg heller til Molde eller Volda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da satser jeg på volda..molde blir for langt unna...føder på halveien jeg da!!!:):)

har hørt at volda er mye mer hjemmekoselig enn åse.mange jeg har snakket med har følt seg oversett på åse siden fødeavd er så mye større....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Åse dårlig altså?

Tror ikke jeg har noe valg, siden jeg har sykdom i tillegg, må man ikke til Åse da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vet jeg lite om,men jeg har somsagt hørt mye godt om volda å midre godt om åse...jeg trnger ikke vite hvilken sykdom du har,men vil det gå utover fødselen liksom!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med Åse, men har søstre og min mamma har født der. De sier de bare er "et nummer i køen" og blir behandlet som "vanlige" pasienter. I Volda er det mer hjemmekoselig og du føler godhet og omsorg fra de som jobber der. Er jo mindre og ferre å ta seg av enn på Åse, så det er vel kanskje logisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enn så lenge. Da jeg var der i august 06 snakket de om at fødeavdelingen skulle gjøres om til en fødestue. Dvs. at operasjonsrommet for keisersnitt ikke står tilgjengelig til enhver tid, og at de ikke har en egen "keisersnitt" - doktor. Selvfølgelig har de doktorer som kan utføre keisersnitt, men som ikke gjør det til daglig. Var i vertfall det de sa. Det er noe av grunnen til at vi kjemper for å beholde fødeavdelingen. Pluss at det for mange kan bli for langt å reise til Åse. Tenker da på de mest kristiske fødslene.

De skal jo også ha stengt om sommeren, så jeg er glad jeg har termin i nov.

Er kjempefornøy med Volda og de som jobber der:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg fødte i 2003,da tilkallet de kirurg fordi de trodde jeg måtte ta hastekeisersnitt.en vennine av meg skal ta planlagt keisersnitt i volda om noen uker.om det skulle vere noe som gjør at en må på barneavd etter fødselen blir en fløyet til åse.har hørt om folk som har opplevt det.

blir usikker,men tror jeg satser på gode gamle volda:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at det har vært god stemning på fødeavdelingen i Volda når jeg har vært på besøk hos venniner. Kjenner ikke så mange som har født på Åse, men har skjønt at det er der ekspertisen er, om noe spesielt skulle skje. Blir vel kos uansett med nurket i armene og mann og familie på besøk:) Gleder og gruer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg stola mest på Åse! :)

fødte der i fjor.. og følte meg verken oversett eller et nr i køen..

alle pleierane var såå koselige. og De var Såå flinke til å kose med barna.. :)

skal føde der i juli.. og eg gler meg allereide!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler vertfall ÅSE:) Hadde det kjempe fint der da jeg fødte sist gang, og så var det så koelig på det barselhotellet:) Utrolig hyggelige jormødre og leger syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på høyskole i Volda, men blir ferdig til jeg skal føde, så da skal jeg hjem og føde på Lillehammer sykehus... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...