Susan*lillegutt og mini* Skrevet 28. april 2007 #1 Del Skrevet 28. april 2007 Han har gulpet blod enn 3-4 ganger idag,så da fant jeg ut at jeg skulle heller ringe å høre med dem,enn å sitte å undre selv. Men alt er i orden,er bare fordi han er så kjempesnørrete og slimhinnene mellom nesen og halsen er blitt irriterte,og sikkert enda mer irritert når vi har prøvd å få ut snørret,men 2 ganger kom det bare rent blod ut,så var derfor jeg ringte legevakta,ene gangen han gulpet blod,så kom det kjempemye slim ut også,og på hele pappaen sin t-sjorte hehe =) Så fikk jeg legen til å se på rumpa hans også,og joda,slik jeg trodde,mini har sopp på rumpa si,allerede stakkars,så skal se litt senere om ikke jeg har canesten krem (måtte være krem og ikke salve) og se hvor lenge den er holdbar,så kan jeg evt. smøre han med det. ja,ja..da har mini også vært en tur på legevakta. Nå sover han søtt *BANK I BORDET* i bagen sin,lillegutt sover (forhåpentligvis) søtt i senga si,gubben er på butikken å kjøper godteri til oss,så i kveld skal vi slappe av å nyte siste kvelden han har ordentlig fri og vi kan være "lenge" oppe =) hehe=) Høres ut som et fjortispar her jo hehe=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9130192-april-da-har-vi-v%C3%A6rt-p%C3%A5-legevakta-med-mini/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 28. april 2007 #2 Del Skrevet 28. april 2007 Hei Susan! Pass på at du ikke får sopp på puppen... Det er fint om du spiser biola, passer på at du får luft på brystet (sol er flott!), bytt innlegg ofte! Ikke ullinnlegg direkte på brystet. Og begynner det å klø på brystet ditt eller du får smerter vil jeg høre fra deg på ammedebatten eller at du sende meg en pm! Lykke til og god bedring til lillegutt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9130192-april-da-har-vi-v%C3%A6rt-p%C3%A5-legevakta-med-mini/#findComment-9130460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 28. april 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 28. april 2007 er nok bare mini som har fått sopp her ja,huff..stakkars rumpa hans ser ikke ut..men er det smittsomt,altså fra rumpa hans til puppen min eller? jeg vasker jo hendern etter jeg har stelt han og ellers god håndhygiene. hadde ikke sopp med lillegutt på brystene,så håper ikke jeg får det nå heller =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9130192-april-da-har-vi-v%C3%A6rt-p%C3%A5-legevakta-med-mini/#findComment-9131310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 29. april 2007 #4 Del Skrevet 29. april 2007 Noen har talent for sopp, andre ikke! Dette med biola for deg er bra for dere begge! Bare ikke ta lett på det nå med luft på brystet og evt kløe og smerter... For sopp er fryktelig vondt hvis det får gå for lenge! Hvordan går det med lillegutten nå? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9130192-april-da-har-vi-v%C3%A6rt-p%C3%A5-legevakta-med-mini/#findComment-9133842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 29. april 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 29. april 2007 hei du. joda,mini har det bra idag,ikke gulpet noe annet enn melk idag,men da vi la oss i går kveld,så kom det litt (mye) blod opp..men idag er det ikke noe.men han er veldig trett idag,nesten ikke vært våken idet hele tatt,også sov han godt i natt,bare oppe å spiste,og sovnet ved puppen,ikke noe hyl og skrik som er normalt hehe=) så da fikk mammaen også en god natt søvn ja=) har skrevet innlegg til deg på skravle. Satt å blande gjennom innlegg så du lurte på ang skarlagensfeber,og som jeg skrev der,som du vet har lillegutt hatt det meste hehe,inkludert skarlagensfeber,så om du lurer på noe,og tror jeg kan hjelpe så bare rop på meg,ellers finner du sikkert innlegget på skravle=) Dette med sopp ja..vi har en krem som er fra weldela...eller hva det heter..heter calendula zink salve eller noe (er hvis økologisk krem..tror jeg..) og har smurt lillegutt med dette lenge når han har blitt sår,og det går en dag så er han bra, så vi smurte mini med dette også,og håpet det ikke ble for sterkt,for vanlige zink salven gjorde ikke noe med bleieutslette heller, og joda,han er allerede bedre,de opphøyde blemmen er nesten borte,enda rød da..men smører litt av og til,så denne kremen har jeg stor tro på=) Tror ikke det er en sopp krem da,men funker hvertfall godt her=) Skal kjøpe meg biloa i morgen=) har hatt såå lyst på biola eller annen drikke yoghurt siden du skrev det at..hehe=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9130192-april-da-har-vi-v%C3%A6rt-p%C3%A5-legevakta-med-mini/#findComment-9135819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 29. april 2007 #6 Del Skrevet 29. april 2007 Alt tørker bort på null komma niks hvis legen pensler med lapis! Men Weleda sin salve er fin for forebygging og etterpå da! Jeg synes godt om de fleste produktene til Weleda... Det går altså skarlagensfeber i bhg. Hun er ganske sår i halsen i dag, men har ikke fått feber. Hadde antydning tidlige men det ga seg. Så nå krysser vi bare fingrene for i morgen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9130192-april-da-har-vi-v%C3%A6rt-p%C3%A5-legevakta-med-mini/#findComment-9137053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 29. april 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 29. april 2007 ok. for det typiske med skarlagensfeber og som vi opplevde med lillegutt var at prikkene kom samtidig som feberen. Legen vår spurte 3 ganger om jeg var sikker på at prikkene kom mens han hadde feber,også denne bringebær tunga,lillegutt hadde alt dette,pluss han flasset kjempemye av en uke eller to etterpå på hender og føtter,men på blodprøven ble det ikke påvist,men det var hvis tatt for sent,for dette startet en fredag,og både lørdag og søndag var vi på legevakta som mente det var kun et virus,noe legen vår ble litt irritert over,for kan i værste fall være farlig for barn,spesielt gutter slik jeg forstod,hadde hvis noe med urinveien/nyrene å gjøre..husker ikke helt. Men hvertall så fikk lillegutt ett par prikker på fredagskvelden,så kom feberen og det kom sterkt,for den gikk ikke ned med paracet,var derfor vi dro til legevakta,som kom med pinex istedenfor paracet,noe som heller ikke funket. Han var ikke helt med de dagene med feber,men da han fikk antibiotika og feberen ble borte så var han det samme rampen som før,og kunne gå i bhg dagen etter han startet med behandling =) Men om hun ikke har fått feber enda,men bare prikker,så høres det ut som hun ikke har skarlagensfeber,men hvem vet,om det går i bhg kan hun jo få det.. her var de to gutter,lillegutt og en annen som hadde det i bhg,ingen andre fikk det. lykke til,så får vi satse på at hun ikke har noe annet enn vanlig halsånde/forkjølelse=) p.s liker også produktene til weldela =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9130192-april-da-har-vi-v%C3%A6rt-p%C3%A5-legevakta-med-mini/#findComment-9137602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå