Gå til innhold

Forslag til hvordan fortelle bestforeldrene nyheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en litt morsom måte... Har lyst til å gjøre noe spesielt siden det blir første barnebarn på begge sider:)

Skrevet

besteforeldrene mente jeg selvsagt

Skrevet

Hmm.. Kan kanskje kjøpe verdens beste bestemor og bestefar krus til dem? Og pakke inn og gi når dere er på besøk ellerno:)

Skrevet

hva med å skrive ett brev og stile det slik at det er fra barnebarnet? at det gleder seg til å bli kjent med dem og være med på spennende ting med dem osv

Skrevet

Ta kopi av bildene du får etter ultralyd, og skriv en liten tekst til. Som f.eks. KJære bestemor og bestefar. Om noen måneder kommer jeg til verden og gleder meg til å treffe dere og bli kjent med dere.

Skrevet

det med bildene er en fin ide. ellså kan du kjøpe noen smokker. pakke de inn og skrive på kortet :"tenkte det kan være greit å ha noen liggende...." da lurer de nok fælt før de får pakket opp:-) venninna mi gjorde det og mora hennes sa: hæ smokker..... også gikk det 5 sek så begynte ho å grine av glede for da skjønte ho det:-)

hold oss oppdatert når dere har fortalt da:-)

lykke til

Skrevet

Dersom du har vært på ul å fått bilde kan du jo ta ett kopi av det og kjøpe ett album (enten vanlig eller besteforeldrers skrytealbum)

Lime inn bilde fra ul og skrive en tekst om at dette er det første bilde av barnebarnet deres av maaaange bilder :-)

Skrevet

Forrige gang kjøpte jeg en bok som heter "Gratulerer som besteforeldre" og ga som adventsgave : )

Skrevet

Når jeg fortalte det til bestemora mi, så hadde hu nettopp hadd bursdag. jeg kjøpte blomster og la ved et kort der det sto: Gratulerer med dagen "oldemor". Tok litt tid før hu skjønte det da.. hehe.. men det var ganske morsomt å se reaksjonen til de som var der.. onkelen min gjentok et par ganger "oldemor.. oldemor.." og plutselig gikk det opp for ham! "OLDEMOR!!?? er det sånn at vi skal gratulere??" jeg ble jo selfølgelig på gråten da jeg er ganske så følsom innimellom slagene! hehe.. mamma fikk vite det på en litt kjedeligere måte siden jeg trengte råd fra henne om hva jeg skulle gjøre..

Skrevet

hehe=)

må bare fortelle en historie om ei som ikke visste hvordan hun skulle fortelle dette. Så hun inviterte folka på besøk, så ordna ho kaffe og greier og sa at hun og typen bare måtte en tur på butikken. og like før de skulle ut døra satte hun kaka på bordet hvor det sto bestemor og bestefar på;) hihi=) gjett at de ble overraska!!=)

ps! det ble ingen tur på butikken heller, for "bestemor og bestefar" sa at de ikke trengte dra noen plasser for deres del;)

Skrevet

Svigermor hadde bursdag rundt de tider da vi skulle fortelle det, så vi kjøpte et kort med dikt om Bestemor, i stedet for bursdagskort. He he, det tok litt tid før hun skjønte hva det betydde, men hun syntes det var en veldig fin gave å skulle bli bestemor :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...