Alvepike Skrevet 28. april 2007 #1 Skrevet 28. april 2007 Jenta mi er helt UMULIG å mate, etter at hun har spist ca 60-70 ml mme, og fått rapt så skriker hun, NEKTER å tå flasken, bare skriker hvis den kommer når munnen. SÅ tenker jeg , hun er mett kanskje,men NEIDA. Så fort jeg legger henne ned så skriker hun etter mere mat , blir helt desperat og spiser for livet på sutten , klærne fingene osv. I går brukte jeg 1,5 timer på HVERT måltid, orker ikke dette. Og pågrunn av at hun ikke spise så klarer hun nesten ikke sove , så blir hvertfall ALT galt. Og hver gang jeg finner noe som "virker" så kan jeg ikke gjøre det neste gang. Skjønner ikke hvorfor hun er slik, jeg har aldri tvunget flasken på henne... ER så sliten, hver gang hun våkner er det bare "på `an igjen". Er så trist, egentlig er hun jo ei skikkelig blid og fornøyd jente. Hva skal jeg gjøre? Er helt desperat . Hun er nesten 4 månder gammel...
Hoppetussa 25 og Ylva. Skrevet 28. april 2007 #2 Skrevet 28. april 2007 Uff da,kjenner meg litt igjen i det du beskriver her. Jenta mi er 2 mnder og er sånn at når hun har spist en 60 ml så skriker hun når jeg prøver å gi henne mer. Vet at hun er sulten,så jeg må liksom lure inn flaska og når hun har fått tutten inn i munnen er det greit og hun suger litt til. Men så er det på`n igjen,hun dytter vekk flaska og vrir hodet unna og skriker. Jenta mi er også veldig blid og fornøyd ellers.. Har ingen tips,men skulle gjerne visst selv hva som er galt og hva som kan gjøres..
♥pilutta♥ Skrevet 29. april 2007 #4 Skrevet 29. april 2007 Ikke begynn med grøt med en gang, det kan hende det bare er en periode hun er inne i. Min gutt har også holdt på sånn, jeg var rimelig sliten en stund. Han spiste max 20 ml før det var full hyling og han satte i halsen og hostet masse. Prøvde "alt": større hull på flaskesmokken, mindre hull, gå med han på armen mens han spiste, sitte og nesten hoppe i sofaen med han på fanget..hehe.. snakket litt med helsesøster om dette og vi fant ut at siden jeg ble så stresset av at han ikke ville spise, overførte jeg nok det stresset til han. Løsningen for oss ble å bytte til NUK flasker(de har en helt annerledes tut enn f.eks Avent) pluss at vi dro på HS for å veie i et par uker slik at jeg så at han la godt på seg selvom han ikke spiste så mye. Da slappet jeg mer av og etterhvert løsnet denne "spisevegringen" av seg selv. Ble ganske rotete dette her, men håper dere finner ut av det:-) Lykke til:-)
Mamman til Eline & Fredrik Skrevet 29. april 2007 #5 Skrevet 29. april 2007 Ja, vi og hadde en sånn periode. Og det gikk over!! Hvis det er noen trøst;) Vi holdt flaska ganske "hardt" for at hun skulle drikke...
Alvepike Skrevet 30. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. april 2007 Tusen takk for svar. Jeg har mam smukker til henne,hun nekter de andre smukkene. Hun har egentlig hele tiden hatt slike perioder med mate. Er sååååå lei av den hersens flaska. GLEDER meg til hun kan få ordentlig mat...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå