Gå til innhold

Dere som har peiling på temping og EL, kan dere hjelpe meg litt ??=)

Anbefalte innlegg

skal temperaturen være lav rett før el?

hvordan skal temperaturen være rundt el?

når stiger tempen? før eller etter el??

i følge ff er min EL 4mai, men etter at jeg noterte ned cervical fluid nå, så er dagene blitt grønne de 3 siste dagene (26,27,28)

i følge babyverden er min EL 6 mai...

i følge min hoderegning kan el også være 2 mai eller 8 mai....

Er d noe som er mest vanlig? eller er d sååå individuelt?

vi har sex annenhver dag, så jeg håper vi treffer.. men hadde jo vært litt stas å vite nøyaktig el dag, slik at man kan stå på litt ekstar:P

Fortsetter under...

Temp skal være lav før el. Den stiger ETTER el.

Sikreste måten å finne el tror jeg bare er å bruke el tester. Gjør du dette noen måneder på rad, vil du fort finne ut hvilken dag du pleier å ha el på (feks dag 12 eller 15 eller 18....).

Merker selv at eggløsningsslim (fluid) ikke er helt til å stole på. Jeg har hatt slim rundt el-dagen, men også 6-7 dager FØR. Det varierer.

Tror jeg ville satset på å ha sex i hvertfall den dagen el-testen slår ut, og dagen etter. Og så tror jeg at jeg ville spandert på meg noen rimelige el-strips (tror de koster 6-7-8 kr stykket på Billigetester.no) og testet både morgen og kveld i en periode. Disse testen slo ut hos meg om kvelden, mens CB digital ikke slo ut før neste morgen. Når hormontoppen kommer, er det 12-36 timer til eggløsningen. Men hvis du kun måler èn gang i døgnet, risikerer du i verste fall å miste begynnelsen på toppen. Dermed er det kanskje kortere tid igjen enn du tror når testen endelig slår ut.

Lykke til!

hm.. er litt sent å anskaffe tester fra billigtester nå da,ettersom el er rett rundt hjørne...

men, tempen min er veldig LAV nå...

hvor lang tid tar d sånn ca. fra tempen er lav, til man har el, og til tempen stiger igjen??

takkk for svar=)

Tempen min steg alltid dagen etter EL. Som sagt over, ELtester er veldig greit! Da ser du at det er noe på gang i løpet av de nærmeste dagene, og temper du så ser du også når det er over. Bruker du disse to sammen noen pp, så ser du nok ett mønster! Man lærer ihvertfall kroppen sin å kjenne!

Lurer forresten på om noen kvinner kjenner kroppen sin bredre enn prøvere jeg... Kjenner etter alt, ser på alt og grubler etter forklaringer...

ok...

tempen min har steget fra i går til i dag... men beregnet el er 4 eller 6 mai...=/

tappen var også myk i forrigår, med en liiiiiiten åpning,da var den også høyt plassert, men nå har den trukket seg enda høyere oppover..

kan jeg ha hatt EL sååå tidlig?( dag 10 i syklusen)

nå er jeg på dag 12 i syklusen, og har 32 dager syklus...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...