Gå til innhold

Eggløsning og temperatur

Anbefalte innlegg

Har nettop testa positivt på CB sin digitale eggløsningstest og gjennomførte de tiltak jeg ansåg som nødvendig i den forbindelse ;o)

Det jeg lurer på er følgende: jeg har lav temperatur nå, har hatt en liten dipp nedover i forkant og i forbindelse med påvist LH økning. Det vanlige er vel at temperaturen øker etter at EL har inntruffet. Om egget ikke har blitt sluppet, vil temperaturen da øke likevel, eller vil den forholde seg lav? Jeg hadde LH stigning i går, men ikke i dag, så da bør vel temperaturen min stige i morgen dersom jeg har hatt eggløsning? Tenker jeg riktig nå?

Håper noen kan svare.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9128203-eggl%C3%B8sning-og-temperatur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som du tenker riktig da ja ;) Tempen bør stige med minst 0,2 grader i morgen.

Jeg har forstått det sånn at dersom egget ikke slippes, vil tempen fortsette å holde seg lav, men kan hoppe litt opp og ned.

Håper du slipper gullegget ;))

Lykke til med innsatsen!

Takk for svar Smugs.

Jo da. Temperaturen har steget med 0,3 den. Målte nå i dag tidlig :o) Så da har vi altså gjort et reelt forsøk. Så nå er det bare å vente... Kjenner forventningene bygger seg opp, selv om jeg vet det ikker er lov å håpe engang på at 1. forsøk skal gi resultater i en alder av 37 år. Men jeg skal ikke lyve; vet at jeg blir litt skuffet om tanta kommer den 12. mai. Er ikke bedre jeg. Det blir lange dager. Jeg kjenner at jeg er så redd for at jeg aldri kan bli mamma flere ganger. Etter at sønnen min døde så har jeg katastrofetanker og resignasjon om hverandre. Er ikke noen mellomting liksom.

Så trist å lese om gutten du mistet... Stakkars deg, det må ha vært fryktelig vanskelig.

Men husk at det er svært liten sannsynlighet for at dette vil skje igjen. Neste gang har du like store sjanser som andre til å lykkes. Prøv å tenke positivt, og si til deg selv at neste gang kommer det til å gå bra.

Vet at det er vanskelig, men prøv likevel.

Så bra at du fikk ett hopp i tempen i dag da! Da er det bare å smøre seg med tålmodighet og håpe på fulltreff ;) Det kan like gjerne skje på første pp! Selv om du bare er 37 år ;)) (Det er forresten jeg også)

Lykke til!!!

Ja, 37 er "bare barnet" ! :-)

Selv er jeg 39 og leste nokså nedtrykt hvor få som føder etter fylte 40. Men så leste jeg at selv for 40åringer, blir 64% gravid etter 2-3 års prøving. Og da tenkte jeg at det er ikke så rart at få i Norge føder etter fylte 40, for det er jo faktisk ikke så mange som PRØVER å bli gravid engang i den alderen! Jeg mener, hadde flere prøvd, hade nok flere født også!

Nei, jeg vil være optimist og holder meg til det som "jordmor Siri" på nettet svarte en kvinne på 39 som ønsket barn. Hun skrev rett og slett (med utropstegn): "39 år er ingen hindring!"

Og jeg har lest at fremtidsmot, optimisme (og tro på Gud, faktisk) øker sjansen for å få barn mens depresjon kan veie negativt. Så da prøver jeg å være positiv, selv om min egen hverdag er svært tøff av andre grunner. (Skal ikke si jeg klarer å være positiv hver dag, nei.... Mannen min vil være rykende uenig i det!)

Et annet tips: Mørk sjokolade HVER dag skal øke sjansene for at en opstått graviditet går bra. (I tillegg til frukt/grønt hver dag. det er vel antioksydanter som gjør susen.....)

Klem fra meg som har EL i dag! (på en søndag av alle dager... Jeg måtte bestikke våre to små med diverse snopis foran TVen for å få meg en superkjapp levering av friske og raske svømmere i formiddag.... :-)

Annonse

Så oppmuntrende innlegg du hadde her. Kjekt å lese :o)

Jeg håper leveransen kom frem til korrekt adresse, og regner med at du er glad for at du var i besittelse av både snopis og leverandør i formiddag. Ønsker deg lykke til! Vi har vel IKM samtidig jeg og du da. Kan vel være enige om at ca 12. mai blir en spennende dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...