Gå til innhold

Noen andre som holder på å tisse på seg? Eller har hatt urinveisinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 9+4, og siden uke 4 har jeg sprunget jeg litt mer på do enn før. Dette er jo helt vanlig, men nå begynner jeg å lure på om jeg kan ha fått urinveisinfeksjon...

Dersom jeg går over en lengre avstand (1 km eller mer) kjenner jeg etter hvert skikkelig trang til å tisse....Er nesten sånn at jeg holder på å tisse på meg, men når jeg kommer meg på do kommer det kun noen få dråper. Har lest at gravide kan være plaget med urinlekkasje som delvis skyldes en svekkelse av musklene i bekkenbunnen. Men det kan jo også skyldes urinveisinfeksjon.

Det svir ikke når jeg tisser og er ikke vondt. Jeg skal til første svangerskapskontroll fredag 4. mai, men bør jeg dra før hvis jeg mistenker urinveisinfeksjon?

Noen som har opplevd det samme eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg e veldig plagt med urinveisinfeksjon uavhengig av svangerskapet. Det kjennes ut som om du må tisse ganske ofte, men...som du sier, så kommer det bare noen få dråper. På meg så gjør det vondt i det de siste dråpene kommer ut. Vet ikke hvordan eg skal forklare det, men behagelig e det ihvertfall ikke. Blir ofte kvalm også når eg har infeksjon....

Du kan jo be legen ta en sjekk når du e der:) Det hjelper forresten å drikke masse appelsinjuice:) Lykke til med svangerskapet og god bedring hvis du har fått infeksjon:)

Skrevet

Symptomer på UVI er at

****man må hyppig på do

****at man for hver vannlating bare tisser litt

****smertefull vannlating

****at man føler at man ikke ble ferdig

****dump følelse over blæra

****mange opplever smerter konstant nedentil, og/eller konstant tissetrang (at man føler at man tisser på seg når man går/står )

Slik som du beskriver det er det ikke uvi. det er en vanlig reaksjon på at fostret nå blir større å presser på urinblæra di.. (mamma kunne ikke gå tur når hun gikk med meg, hun måtte sykkle pga dette :) ) Om du er i tvil kan du levere urinprøve når du kommer til legen for å få dem til å sjekke det.

Det er ingen grunn til å avbestille timen hos legen pga dette! En annen ting jeg vil si er at du en eller annen gang gjennom svangerskapet vil få underlivssopp. Dette kan du merke, men gravide merker det skjelden. Sympt: rødhet nedentil, kløe og svie, hvit og tykk utflod. Om du merker sympt på dette kjøp canesten eller pevaryl kombinajonspakke med vagitorer og crem og bruk cremen i en uke ca..medisinen (også vagitorene) er IKKE skadelige for fostret på noen måte:) Soppen vil gå over av seg selv, det tar bare litt tid om du ikke behandler det.

Skrevet

når du skal til kontroll så tar du med urinprøve, di sjekker da om du har uvi, det gjorde di med meg, ringte etter 1 time å ba meg komme å hente resept!=)

Skrevet

Jeg er ca. 7 uker på vei, og har urinveisinfeksjon. Fikk symptomene på onsdagen, men oppsøkte lege først i dag. Fikk da beskjed fra legen at jeg må ta kontakt med lege med en gang dersom jeg kjenner symptomer igjen. Så jeg anbefaler deg å ta en urinprøve på legekontoret snart. Det er fort gjort :) Lykke til vidre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...