Gå til innhold

Ka-Ping!

Anbefalte innlegg

Her er sammendraget:

Kjøp Nestele sin RISgrøt fra 4 mnd (Risgrøt var vist å foretrekke over maisgrøt, vet ikke helt hvorfor. Det fungerer desuten ikke like bra med maisgrøt siden den blir mer kornete og teter hullene i flaska) og maltekstrakt. Det er viktig at det er den sorten som blandes med morsmelk.

Varm melka til drikkeklar temperatur, og bland inn en litt stor dråpe maltekstrakt (den er seeeeig, så dråpene blir ganske store).

Bland så inn en toppet ts med grøtpulver. Rist litt for å sørge for at pulveret blander seg skikkelig inn. Vellingen må gis ganske med en gang.

Dersom de to neste avføringene er normale (det er normalt at fargen blir litt mørkere, men pass på at konsistensen ikke blir hard) så kan du øke til to ts med grøtpulver i melka. Øk deretter med en ts grøtpulver (øk dosen maltekstrakt også) tidligst etter hver andre normale avføring. Det bør gå mist 4 dager mellom hver gang du øker selv om det har vært to normale avføringer etter bare to dager. På den måten unngår du hyling om natten pga mageknip. Etterhvert blir det tykkere og tykkere. Når det blir så tykt at det blir vanskelig å få det ut så kan du vente 5-10 min før du gir det til knøttemor. Det blir tynnere og tynnere hvert minutt. Når det blir for tykt til å gis i flaske kan du gå over til å gi det med skje, men til da har nok babyen rukket å bli 4 mnd også...

Jeg har sendt deg en tut i posten. Jeg har kjøpt den i USA så jeg vet ikke hvilke merker som har like tuter her i norge (jeg la med pappen til pakken i tilfelle du finner samme type). Nå kan du se på den tuten jeg har sendt deg og finne like tuter selv (de bør ha sånn type kryss-åpning som den jeg sender, ellers blir det fort for tykt til å få ut). Bruk den jeg har sendt frem til du finner flere. Den passer med de fleste vanlig smale flasker, best er Dr.Brown. Eller andre typer som slipper inn luft. Lufta slipper ikke like lett inn tuten når innholdet er tykt som det gjør når det er bare melk. Avent funker ikke.

Nå er det ganske tykt her (kan ikke bli tykkere før det må gis med skje) og tulla sover godt og lenge om natten. Mellom 6 og 10 timer før hun vil ha mat igjen. OG hun legger endelig litt på seg. Lykke til. Om noen dager har du nok en unge som sover litt lengre i strekk du også.

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9127936-ka-ping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ps; HVIS Knøttemor skulle finne på å like mam-flaskene/tuttene, så ser det ut som om de tuttene får større og større hull istedet for fler som avent har. Og den største størrelsen har faktisk kryss istedet for hull, og er beregnet for f.eks velling. La oss håpe i det lengste... det er nemlig bare mam og avent (og en sånn billig prix-flaske, bambino eller noe) som er å få fatt i her ute i Ytre Langtvekkistan.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9127936-ka-ping/#findComment-9131504
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...