Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 28. april 2007 #1 Del Skrevet 28. april 2007 Nevnte for svigermor i sted, at jeg vurderte litt aa proeve toeybleier osv.. og etter et par minutter.. saa kommer hun ned med to pakker toeybleier hun hadde liggende.. noen som datteren hadde faatt i gave, for noen aar siden, men som ikke ble brukt.. saa naa sitter jeg her med 20 toeybleier hihi med forskjellige nuuusselige moenster.. saa da kan jeg jo proeve aa se hvordan disse fungerer naar den lille kommer.. Blir det for stress, legger jeg dem bare bort.. men liker jeg dem.. blir det aa kjoepe inn litt flere, og bruke toeybleier :D men kommer uansett til aa ha engangs liggende :D DIsse bleiene er med borrelaas, og merket er "kooshies" eller iallefall det som staar paa paakene.. I en pose utenom laag ogsaa saanne bokser med papir innlegg? eller hva de er lagt av... de er myke aa ta paa. men tynne hehe... 2 pakker. Men hvordan fungerer da dette.. skal man legge dette papiret i bleien for hver gang..? og saa hiver man dette i do..? Skal man bruke noe mer enn det papiret... ? Skal babyen tisse rett paa papiret.. ? Eller i toeybleien...? Leste noe om innlegg man legger i om natten om babyen eks. tisser mye... Proever aa finne informasjon paa internett.. men har ikke lykkes helt med aa finne den rette informasjonen slik at jeg forstaar dette.. Haaper noen kan hjelpe.. har lest noe om at man maa bruke et slags yttertrekk paa toeybleiene.. men jeg mener man ikke skal maatte det paa disse bleiene.. di er av 100% bomull.. de som ga disse til hun svigersoestra mi, de har hengt en lapp med pakkene, der de har skrevet at "disse bleiene skal kunne brukes uten plastbukse" Saa det betyr at disse bleiene ikke trenger "noe mer"... alsaa.. kansje bare innlegg inni ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9127494-trenger-hjelp-pliiiis-gjelder-toeybleier/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. april 2007 #2 Del Skrevet 28. april 2007 Hei.Papiret du har fått er sikkert rispapir.Det skal legges inni bleiene,ett eller to ark,brett det inn så det ikke henger utenfor bleiene.Når du skifter babyen kaster du rispapiret ganske enkelt i do.Det løser seg opp og setter seg ikke fast.De fleste begynner ikke med rispapir før babyen går over på litt fastere føde enn morsmelk. Har ikke vært borti "kooshiene",mulig de ikke trenger sperrelag.Det er sikkert andre her på forumet som kjenner disse bleiene.Bruker man plast utenpå(som man brukte utenpå tøybleier tidligere)blir jo mye av sunnheten borte,det er jo veldig tett.Det kan tenkes at bleiene dine trenger sperrelag som f.eks. ull eller microfiber. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9127494-trenger-hjelp-pliiiis-gjelder-toeybleier/#findComment-9128703 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gretamora Skrevet 28. april 2007 #3 Del Skrevet 28. april 2007 Hei, Det finnes i alle fall to forskjellige typer kushies bleier. Jeg har nettopp bestilt og fått Kushies classic diaper. De trenger et sperrelag av ull eller annet materiale for å holde helt tett, i alle fall på nattestid og for stortissere... Kushies ultra diaper er en alt-i-ett-bleie med sperrelag ytterst, og trenger ikke noe mer utenpå for å holde tett. Det er nok rispapir som følger med, ja. (Selv om jeg ennå ikke har vært borti det, har termin om 4 uker.....) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9127494-trenger-hjelp-pliiiis-gjelder-toeybleier/#findComment-9129069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjalabais Skrevet 13. mai 2007 #4 Del Skrevet 13. mai 2007 Høres ut som om det er Kushies Alt-i-ett bleier dere har fått :-) De trenger ikke noen bukse utenpå, bare sett på bleia som en vanlig engangsbleie og ferdig med det :-) Har brukt sånne selv, men de har lett for å lekke litt og kan være vanskelige å få tette nok rundt lårene. Veldig greie bleier for å teste om tøybleier er noe for deg. De bruker ganske lang tid på å tørke om dere ikke har tørketrommel også. De papirrullene dere har fått er rispapir. De brukes for å samle avføring, men min erfaring er at de ikke har noen reell nytte før baby begynner med fast føde sånn at bæsjen er litt fastere. Alt som er tyntflytende går rett gjennom uansett. Du trenger kun ett ark for å samle opp bæsjen. Ellers kan jeg anbefale deg en tur innom tøybleieforumet på www.tettinntil.com for å lese mer. Du må være medlem for å lese, men det koster ikke noe. Grunnen til at du må være medlem er at de kun vil ha folk som er genuint interessert i å lese om tøybleier til å lese og skrive innlegg der. I tillegg finnes det dessverre noen syke mennesker her i verden som tenner på å se babyer i tøybleier *sinna* Det er også en av grunnene til at en må søke om medlemsskap, for mange legger ut bilder og for å tørre det, må en føle seg trygg på at bildene ikke blir misbrukt. Lykke til resten av svangerskapet, med fødselen og med utprøvingen av tøybleier! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9127494-trenger-hjelp-pliiiis-gjelder-toeybleier/#findComment-9281389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå