Gå til innhold

20 uker og lekker fostervann

Anbefalte innlegg

jeg har fått beskjed om at dersom det tar seg opp så har ikke babyen sjanse for og overleve og at det vil ende i SA. men hvor langt på vei må jeg være for at den kan ha overlevnings muligheter?

Og hvis det eventuelt skulle gå gale nå, må jeg føde barnet, eller vhordan får jeg det ut?

uff, er så trist nå

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9126250-20-uker-og-lekker-fostervann/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg!

Ført av alt vil jeg si: IKKE gi opp! Legene kan ta feil og gjorde det i mitt tilfelle. jeg fikk fostervannslekkasje i uke 18+. Dette skjedde i januar etter en fosterv.prøve. Jeg har gått og lekket vann helt til nå (er 33+5) og har klart å ikke få infeksjoner. Dette siste er det verste som kan skje deg ved lekkasje, da det er brist på fosterhinnen. Får du feber nå, er det det første tegnet på infeksjon, da vil de sette igang fødsel pga fare for eg og ungen.

Men som jeg begynte, IKKE gi opp. Fostervannet produseres hele tiden og når du nærmer deg 24 uker vil du sikkert bli innlagt for å få lungemodningssprøyte X 2. Dette hjelper barnets lunger til ikke å klappe sammen ved for tidlig fødsel. For hver dag og uke du kommer, dess bedre er sjansene. I uke 34 vil du bli satt igang pga faren for infeksjon og fordi lungene da er ferdige. Tiden kan virke lang, og det er den. Men det er verdt det! Jeg har nettopp vært igjennom to måneder på sykehus og har nå to dager igjen til igangsetting. Jeg er såå spent på endelig å få treffe den lille som har slåss for livet så lenge.

Prosedyrene på sykehuset er at de ikke gir behandling til fosteret/deg før 24+0. Da må de gjøre alt for å hjelpe den lille.

Håper dette hjelper deg litt. Er det mer du lurer på så send meg gjerne en mail på posten her inne.

Masse lykke til fra ei som har vært igjennom det samme som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...