Gå til innhold

Trening av mage...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i å trene og trener til tider nokså mye - både i helsestudio og ute. Nå som formen har bedret seg og kvalmen har begynt å gi seg har jeg endelig fått overskudd til å trene igjen, men jeg bare lurer på hvor mye man egentlig bør trene magemusklene når man er gravid. Kan det feks være dumt å trene sit-ups? Jeg er nå i min 15. uke. Kan det være skadelig på noen måte? De rette magemusklene skal jo dele seg etterhvert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har lest at man ikke skal ta sit-ups i 2.trimester for da har de rette magemusklene delt seg. Men du kan jo bare spørre på helsestudioet ditt, det pleier å ha egne programmer for gravide.

Skrevet

Hei. :)

Jeg liker også å trene og har fått beskjed fra jm at det er bare bra om jeg holder ved like magemusklene mine. Hun sa at siden jeg var vant med å trene var det bare til å fortsette. Jeg fikk også en svangerskapsbok av henne, i den var det treningtips for gravide, med magemuskeltrening. Øvelsene for mage var riktig nok bare for de skrå magemusklene og ikke de rette... ;)

Skrevet

Det fysioterapeuten min sa til meg i forrige svangerskap var at dei rette magemusklane burde få "vere i fred" etter første trimester, men at det var ingen ting i vegen for å trene dei skrå magemusklane.

Svangerskapet er ei tid for å holde ved like - ikkje bygge opp :o)

Skrevet

Takk for gode råd:) Skal ta de til etteretning! Det er jo andre muskelgrupper å trene enn magen magen også... Da skal heller de rette magemusklene mine få hvile ei stund:)

Skrevet

Du kan trygt trene de skrå magemusklene. I forrige sv.skap trente jeg skrå magemuskler helt fram til fødselen. Da har du muskler å trykke ut barnet med + magen trekker seg raskere tilbake etterpå. Sterke magemuskler er dessuten veldig bra for ryggen. Tren i vei :)

Skrevet

Hei!

Det er kjempefint å trene de skrå magemusklene og også den som går på tvers rundt magen (trenes ved "planken" eller ved å presse korsryggen i gulvet når du ligger på ryggen).

God trening!

Oktobermamma og fysioterapeut

Skrevet

Hei hei!

Hiver meg med på dette rådet jeg også :)

(også) Oktobermamma og snart fysioterapeut ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...