Gå til innhold

Diabetes og store barn.

Mini2007

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er også diabetiker og bærer på nummer tre, snart 26 uker. Det er selvsagt svært viktig at blodsukkeret er godt regulert hos oss når vi er gravide. Barna som jeg allerede har født, har hatt helt "normal" fødselsvekt, 3140g og 3570g. Så de trenger ikke å bli kjempestore. Men mine barn har ikke hatt noe vervekt underveis, heller, så jeg vet ikke om jeg kan si noe om at 10 % ekstra vekt er mye eller lite.

Lykke til!

Jeg har diabetes og venter mitt andre barn. Til nå har jeg hatt 6 UL og på alle har jeg hatt mellom 10-14% vekstavik. Alt under 15% er innenfor normalen har jeg fått beskjed om. Antagelig er det terminen som er feil med et par dager siden jeg får det samme hver gang.

(jordmor slurvet og sjekket bare en gang på den ordinære UL også)

Med mitt første barn så fødte jeg 5 uker før termin. Det ble oppdaget svangerskapsforgiftning med morkakesvikt i uke 33, og ble da lagt inn på sykehuset. På tross av at jeg hadde morkakesvikt (det skal hemme veksten til ungen) så fødte jeg en gutt som var 59% større enn han skulle være.

Legene forstod aldri hvorfor fordi jeg har hele veien vært godt regulert, med hba1c på rund 5,5%

Så jeg er også spent på hvordan ting skal gå denne gang. Er nå i uke 27.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...