marrte Skrevet 27. april 2007 #1 Del Skrevet 27. april 2007 Måtte på en kontroll ul i dag pga stor vektnedgang hos meg. Jeg har gått kvalm gjennom hele svangerskapet og kastet opp jevnlig. Klarer ikke å legge på meg. Er 31+5 uker på vei. På ul viste det seg at lillegutten min ligger på -12%. Det var kun kroppen og ikke hode. Jeg ble så redd og klarer ikke helt å slappe av. godt å lese om andre som har fødd tidlig, og at det har gått bra. Skal på ny ul om ei og ei halv uke sammen med jordmor og overlege. Da skal de ta stilling til videre gang. Gruer meg......Hva skjer hvis han fortsatt ikke vokser normalt??? Noen som vet hvor mye han kan veie nå?? BPD=87(=) MAD=81(-6) ATD=74 FEMUR=56. Dette sier meg ingenting, og alt ble bare borte for meg under ul så klarte ikke å spørre etter noe. Ringte ned på føden igjen når jeg kom hjem og hadde roet meg ned, men da hadde jordmora reist og nå er det helg. Håper noen kan komme med noen svar til meg. Hadde jeg satt pris på Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9124954-reddkan-noen-svare-med/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
marrte Skrevet 27. april 2007 Forfatter #2 Del Skrevet 27. april 2007 -12% i vekst.. glemte å få med det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9124954-reddkan-noen-svare-med/#findComment-9124969 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. april 2007 #3 Del Skrevet 28. april 2007 De tallene sa meg ingen ting, men jeg kan si det at jeg fødte i uke 32 ei jente på 1486 g, Jeg hadde også kastet opp under hele svangerskapet. Men alt gikk bra til slutt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9124954-reddkan-noen-svare-med/#findComment-9132868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Maggi* Skrevet 29. april 2007 #4 Del Skrevet 29. april 2007 Hei. Vi har akkurat kommet hjem fra nyfødtavd. med sønnen vår, som ble født for drøye 5 uker siden. Han ble tatt med keisersnitt i uke 31 + 4 fordi han vokste for lite - han fikk for lite næring p.g.a. at morkaken ikke fungerte optimalt. Jeg hadde heller ikke lagt på meg i svangerskapet (men hadde nok å ta av fra før da), men det er neppe årsaken til at morkaken ikke fungerte optimalt. Man sier jo at babyen tar det den trenger uansett, så lenge transportsystemet (morkaken og navlestrengen) er som det skal. Hos meg var morkaken mindre enn det den burde vært. Veksthemmingen hos meg ble oppdaget allerede i uke 24, og det har vært noen nervepirrende uker frem til det ble bestemt forløsning i uke 31. - 12 % er ikke så mye avvik - kommer godt innenfor normalkurven. Det de gjerne vil sjekke, er nok at babyen har lagt på seg fra denne gangen til den neste, det er når den slutter å legge på seg at de velger å forløse. Gutten vår var også normalt stor i hodet, men tynn i kroppen. Da mageomkretsen ikke hadde endret seg på et par uker, bestemte legen seg for forløsning. Jeg ble fulgt opp ukentlig fra uke 24, 2 ganger pr. uke fra uke 27, og de siste par ukene var jeg inne for daglig CTG i tillegg. Det at du ikke skal tilbake før om 1,5 uke, er vel et tegn på at de ikke er veldig bekymret, men at de vil følge med deg. Det skal du bare være glad for, slik at legene evt. kan finne skjæringspunktet mellom når babyen har det best i magen eller om han har det best utenfor magen. Om 1,5 uke er du over 33 uker, og det å få en baby i uke 30 + regnes som ganske uproblematisk i våre dager. Det vil evt. medføre noen uker på sykehus, og man vil evt. få en annen start enn det man tenkte seg. Sannsynligheten for at de må gjøre noe om 1,5 uke er vel heller ikke så stor, hadde de trodd det var så nære på, vil jeg tro de hadde fulgt deg opp tettere. Har en venninne som fikk en sønn i januar - på termindato. Hun ble fulgt opp p.g.a. at babyen var liten fra uke 28.... Han vokste lite, men jevnt og trutt, og det ble aldri behov for å hente ham ut før termin. Da var han 2 300 gram, en liten, men frisk og rask gutt! Jeg har stor tro på at dette vil gå veldig bra: ) Lykke til med ny kontroll om en drøy uke! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9124954-reddkan-noen-svare-med/#findComment-9136479 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå