Gå til innhold

2 x setefødsel

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her jeg bor er det ikke aktuelt å la oss føde dersom den første/nederste tvillingen sitter i sete, og iallefall ikke dersom begge sitter i sete. Sete fødsel med en ender oftere i ks enn vanlig (snakker av erfaring) og ikke minst dersom det er to. Keisersnitt er jo ikke å anbefale i fht. formen i ettertid, men er vel en grunn til at de ikke lar oss prøve å føde i sete her....

Jeg ville krevd ks dersom jeg var veldig bekymret og synes egentlig det er rar at du har fått valget..

Lykke til!!

Jeg har samme problemstillingen, er i uke 33. Vil veldig gjerne ha en "vanlig" fødsel, spesielt med tanke på tiden etterpå, men sikkerheten vil være viktigst. Er derfor veldig usikker på hva jeg ønsker. Skal på sykehuset i neste uke for å vurdere om det blir setefødsel eller keisersnitt. Vil nok lytte til legens råd. Hva sier din lege?

På sykehuset jeg skal føde, holder de på vaginal fødsel uansett. Mine har sittet i sete siden uke 17, er nå i uke 34 og de sitter fortsatt. Har en legevenninne som synes det er helt tullette at de i det hele tatt foreslår vaginal fødsel, jeg har et hastesnitt fra før(ikke pga leie), og som hun sier er hodet fortsatt så mye større enn rompa så det blir ofte sittende fast etter at rompa er kommet ut. Jeg vil uansett ha ks, og har etter litt kamp fått det innvilget i uke 37.

Er som hun over her større sjanse for at det ender i hasteks også, 40% av alle setefødsler ender med ks(gjleder ved enlinger).

Lykke til!

de fortsetter å vokse som bare FY! I uke 36 nå og de er 2950 og 3050.

Her i Bergen (KK) insisterer de på vaginal fødsel samme hva, og det er heller ikke snakk om igangssetting før tidligst en uke før termin. Men aller helst vil de la alt skje så sinnsykt naturlig. Det skal komme i gang av seg selv - og de skal komme vaginalt....

Nå er jeg i utgangspunktet veldig for vaginal da..., tenker på å komme fort i fin form igjen etterpå. Men blir litt oppgitt siden jeg ikke har noe valg om jeg skulle få lyst til noe annet. Setefødsel er en ting, men to stk? Og med barn som allerede er så store....

Helt ærlig.... formen er sterkt svekket og dalende. Jeg er schvær! Føler at jeg ikke har sovet mer enn fem minutter sammenhengende på en måned - og de sparker meg så sinnsykt ned i underlivet at jeg gråter til slutt.

Det var bare en liten utblåsning fra HI

Annonse

Dette hortes ikke bra ut!

Stakkars deg!

Jeg ville krevd keisersnitt i uke 37

(hos meg ligger de pent med hodet ned, og det er jeg veldig glad for, slik at jeg kan faa en vanlig fodsel)

Men hvis mine hadde vaert saa store, og ligget i sete begge to, var jeg ikke i tvil om hva jeg skulle gjore.

Krev aa faa snakke med en annen doktor. Det er din kropp og du velger.

Jeg vet om en som hadde en baby som laa med hode ned, som fikk keisersnitt fordi hun sto paa sine krav.

Selv syntes jeg at det er bare tull, men du har jo grunn til aa faa ks.

Onsker deg masse lykke til!

Jeg har vært på sykehuset i dag, og hos meg blir det keisersnitt. De sa at i stavanger anbefaler de keisersnitt når tvilling 1 ligger i sete, men ønsker man en vaginal fødsel tar de hensyn til det. Jeg får en dato to uker før termin, men gynekologen min sier at de kommer til å bli født før den tid. Rart at det er så forskjellig praksis på sykehusene....

Hei!

Jeg skal føde på KK i Bergen og begge mine jenter ligger i sete. Jeg har vært litt bekymret for dette med setefødsel, så jeg fikk en time til samtale med en av fødselslegene der nede. Han sier at med det utstyret de har på KK så er det ikke noe større problem med setefødsler enn det er med hodeleie-fødsel. Men det er andre sykehus som ikke har samme utstyr på føddestuene som KK i Bergen, og de velger oftere KS fikk jeg høre.

Mine jenter er nå ca 3000-3200 gr hver allerede og jeg er kun i uke 35+6. Mitt førstefødt barn var nesten 5 kg når han ble født, så jeg har nok en tendens til å lage stoooore barn ;o)

Selv er jeg glad for at jeg får sjangsen på å føde vaginalt da det er det jeg aller helst vil. Dersom noe skulle skjære seg underveis, så blir det hastekeisersnitt.

Synest at det brude være opp til kvinnen selv å velge vaginal eller KS ved slike tilfeller, men slik er det dessverre ikke. Men dersom du har mulighet til å velge mellom flere sykehus i nærheten, så kan det være en idé å kontakte et annet sykehus og få en ny vurdering der. Det er flere som har fått "avslag" på KS i Bergen som har reist til Voss og fått KS der oppe vet jeg.

Uansett så ønsker jeg deg lykke til :o)

Hejsann.

Stakkars deg. Vet du hva,de er en regel som sier at legen ikke KAN nekte deg keisersnitt faktisk,med mindre helsa di tilsier no annet da.

Her i Trondheim er di ikke med på å la sete/set fødes vaginalt. Jeg hadde kommet til å krevd keisersnitt,for det er jo i grunn ganske risky og føde sete-sete. Hadde jeg aldri tort. Selv ligger jeg inne på sykehuset og begge mine jenter ligger med hodet ned,men den ene er litt liten så de vurderer keisersnitt av den grunn.

Lykke til da. Stå på krava!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...