Gå til innhold

Noen som har barn som har hatt den 4.barnesykdommen? (samme som 0-1 år)

Anbefalte innlegg

Snuppa har feber, dårlig matlyst og har både kastet opp og løs bæsj i dag. Litt sutrete også, men mest nå i kveld. Spiste dårlig til middag, og dårlig til kvelds. Men hun sovnet med en gang....sååå sliten. Hadde 39,1 i feber.

Grunnen til at jeg spør om den 4.barnesykdommen er at babyen til ei venninne har fått det nå. I og med at det er smittsomt så kanskje snuppa har fått det også. Hun har ikke fått prikker/flekker ennå, men det skal vel ikke komme før etter kanskje 3 dager.

Noen som vet?

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Linnea hadde denne da hun var rundt fem måneder. Helsesøster sa at denne sykdommen IKKE er smittsom, men det var vanlig å få den når de var rundt et halvt år. Det begynte med nesten fire døgn med høy femer. Lå mellom 39 og 40 hele tiden. Regulerte ned med paracet, og en fuktig klut og masse puppekos. Husker hun sov dårlig og ynket seg en del. Fjerde dagen fikk hun prikker over hele magen og brystet, og dette skulle visstnok være typisk for den fjerde barnesykdommen. Etter et par dager forsvant prikkene, og jenta vår var frisk igjen!

• 1 måned senere...

gutten min hadde den og da han var 5 mndr, den er IKKE smittsom nei.

den kalles også tredagersfeber fordi man har høy feber i tre dager før utslettet bryter ut.

Min sønn hadde ikke oppkast og diare da, kun slapphet og feber....og noe sår hals! den fjerde dagen var feberen borte og det kom masse utslett på hode, bryst, mage og rygg...rød flammete....som gikk bort av seg selv i løpet av et par dager

• 1 måned senere...

min har nettopp hatt det, han er snart 11 mnd gammel. Hadde mellom 39 og 40 i feber uten at vi viste hva det var. så ble nesten litt letta da feberen gikk ned 5 dagen og utslettene kom på mage og rygg. Nå er han frisk som en fisk igjen:) Men jeg har hørt at det er smittsomt og at sykdommen bryter ut innen en uke etter at man blir smittet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...