Gå til innhold

Hmmm, noe jeg mangler da? eller ting dere syns jeg burde ha med? Og hvor mye skal jeg beregne til hver person?

Anbefalte innlegg

Gjest mammaen til Odin og Tiril
Skrevet

Driver å planlegger dåp til jenta mi,og skal lage koldtbord selv til 21voksne og 9barn..

Bestillte koldtbord da sønnen min ble døpt,men denne gangen vil e prøve å lage selv:)

Dette skal vi ha:

Kalkun

Roastbeef

Fisk (laks)

Karbonader med stekt løk

Lite Ostefat

Spekemat

Pastasalat

Waldorfsalat

grønnsalat

Potetsalat

Ris

Rømme

Remulade

Diverse garnityr

Diverse brød og flatbrød

KAKER:

Marsipankake

Verdens beste (Kværfjord kake)

Ostekake

Daim iskake

Suksess terte

Sjokoladekake

Islandsk bombe

Sitron fromasj

Noe jeg mangler???

Fortsetter under...

Skrevet

Hva med drikke? Lys, servietter, blomster?

Ellers synes jeg dette ser helt herlig og kjempeflott ut. Her er det jo noe både for barn og voksne.. Rundstykker, karbonader og sjokoladekake for eksempel er fint og barnevennlig. Og ellers er det litt for enhver smak.

Bare ikke slit deg helt ut med dette, da... Husk det blir bra om ikke du tar med absolutt alt på listen.. Men du høres jo ut som et overskuddsmenneske, og da er du heldig.. Men jo, noe du har glemt: Noen hjelpende hender? :-)

...Tror ellers jeg kopierer denne listen og sparer den til barnedåpen vår i høst... ;-)

Lykke til med barnedåpen! Kos dere..

Skrevet

hehe, ja selvfølgelig drikke pluss diverse pynt, men det har jeg ordnet med allerede så det er i boks;)

Glemte å føre opp eggerøre..

Får nok litt hjelp ja hehe;) Skal bestille marsipankaka og verdensbeste, Mamma steker kalkunen og roastbeefen,ei venninne skal lage ostekake og søstra mi skal hjelpe meg å pynte. Ellers gjør jeg alt annet selv:) Trenger ikke bli stress så lenge èn planlegger og har folk til å ta seg av barna hehe;)

Skrevet

Syns det såg bra ut det ja.

Men altfor mange kaker til 30 stk..

Du får ha etterselskap med det du får til overs,for 6 kaker og 2 desserter blir myyye..

Men men,kanskje det er en "kakegjeng" du har bedt:-))

Lykke til!!

Skrevet

Er ikke store kakene e skal ha,så tipper det blir akkurat passe e. Hadde det samme til sønnen min,og det blei igjen bare noen få kake stykker=)og nå blir vi flere. Men var ikke kakene e var bekymra for igrunnen,mere på koldtbordet:)Men takk for responsen=)

Noen som vet hvor mye e skal beregne pr pers?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...