Gå til innhold

Endelig hjemme fra 2 uker på Rikshospitalet.

Prøver igjen :-)

Anbefalte innlegg

Var på kontroll på RH 12 april. Målte da at livmorhalsen min var 2,8 cm og fikk beskjed om å dra hjem å hvile og slappe helt av. Fredag 13 april, slappet jeg av. Men utover dagen staret skikkelig kynnere/sammentrekninger og jeg fikk skikkelig nedpress følelse i magen. Ringte føden og de ville se meg med en gang.

Dro fredag kveld til RH og fikk målt livmorhals til å være 1,99. Ble lagt inn og har nettop kommet hjem. Har ligge rett ut i 2 uker, kun gått på do og dusjet på morgenen. Ganske kjedelig, men veldig betryggende.

Fikk bricanyl når jeg kom til sykehuset for å stoppe sammentrekningene. Har fått lungemodningsprøyter 2 dager denne uken, i tilfelle fødsel. Det er ikke forverring, men en liten forbedring i livmorhalsen. Den ble målt nå til 2,5 så de mente på sykehuset at jeg kunne dra hjem å hvile.

Tar nå Fragmin (blodfortynnende) sprøyter på meg selv, 2 ganger om dagen, i magen.....jeg som har hatt sprøyteskrekk!!! Det beviser at alt er mulig om man vil hardt nok.

Er 27+3 i dag iflg RH....så det er om å gjøre og holde de inne i minimum 6 uker til....så her får jeg ligge å knipe....

Noen andre som har vært gjennom eller gjør det samme?

Fortsetter under...

hei Nina!

Håper det går bedre med deg! Jeg har ikke opplevd det samme som deg, men ble litt nysgjerrig da jeg leste innlegget ditt. Jeg er like langt på vei som deg, og skal også føde på Rikshospitalet (termin 22. juli) Håpet på å lese om flere som var like langt på vei som meg.

Jeg er fortsatt i bra form, men er obs på at det fort kan endre seg.

Vet du kjønnet på tvillingene dine?

Hilsen

Torunn

Hei Torunn.

Så morsomt da...like langt på vei....vi må holde hverandre oppdatert da.

Ja jeg skal ha 2 jenter....de regner med at de er 2 eggede, men kan jo aldri være 100 % på det siden det er samme kjønn...

Vet du kjønnet på dine?

Jeg har vært i super form hele svangerskapet selv jeg, dette kom som lyn fra klar himmel. Nå føler jeg meg som en pleiepasient....og får kun gå på do å dusje. Helt forferdelig. Men gjør jo alt for å holde jentene inne i magen en god stund til. Første mål er uke 32. :-)

Har du målt livmorhalsen din enda?

Bor du i Oslo?

Klem Nina

Hei Nina,

håper du klarer å knipe igjen og ta det rolig fremover. Vi får ha en liten "kryss beina klubb" vi som fortsatt har noen mnd igjen:) Hvordan går det med sønnen din opp i sykehusinnleggelse og din horisontale hverdag?

Jeg er 29 uker på onsdag og skal til kontroll da, alltid like spennende. Håper vi får ha de små i magen lengst mulig.

Hei igjen!

Ja vi må holde hverandre oppdatert underveis. Jeg vet ikke kjønnet på mine, men skal si jeg er spent. Det har jo ikke noen betydning, men det er jo spennnende likevel.

Jeg bor på Svalbard nå, men flytter sørover i midten av juni. Skal flytte litt nord for Gardermoen, men har mye familie i Oslo. Jeg reiser til trømsø hver 4. uke på UL, men jeg får veldig lite info der, så jeg vet faktisk ikke om de har målt livmorhalsen ennå. Jeg håper å bli overflyttet til Riksen etter neste UL.

Har du fått kjøpt inn alt av utstyr da? Jeg har fortsatt mye igjen, i tillegg skal jeg innrede et helt hus, så jeg krysser alt for at formen holder seg!

Fortsatt god bedring, prøv å kos deg!

Klem Torunn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...