Gå til innhold

Flere som er gravide,som mistet i sitt 1 sv.skap

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om det er flere som er i min situasjon her inne,jeg er 6+2 i dag. Hadde en MA med utskraping tidlig i feb,oppdaget i uke 12,dødt siden uke 9. Hadde vært gøy å ha kontakt med flere som mistet i sitt 1 sv.skap,som er gravide igjen,og ikke har barn fra før....For å dele erfaringer,sorger og gleder(mest gleder forhåpentligvis).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er i samme situasjon; mista i MA i september, var da ca 11-12 uker, embryoet hadde vært dødt i ca to uker sa gyn. Nå er jeg gravid igjen i uke 24+0 idag. OG er førstegangs ja.

Jeg opplevde det som veldig tungt å miste, selv om jeg fungerte godt på jobb og i hverdagen. Men jeg hadde masse følelser inni meg, spesiellt den første tiden. Var veldig fysisk(faktisk)tungt for meg å snakke om det, slik at det ble veldig få som visste om det. Fikk liksom ikke til å "bare si det" sånn helt uten videre. Kunne sikkert skrevet en hel avhandling om dette!!

Opplever det mye lettere nå, etter jeg ble gravid igjen ble det lettere å legge det bak seg. OG å snakke om det, faktisk.

Såh... tar av og til turen innom hit, så vi kan godt utveksle litt erfaringer:)

Skrevet

Hei. :)

Jeg er også gravid (i uke 18) etter at første graviditet endte med MA som ble oppdaget i uke 13. Denne gangen ser det heldigvis ut som alt er strålende bra med babyen i magen! :) Vi gleder oss vilt til ul 10. mai og til vårt første barn kommer rundt 4. oktober.

Skrevet

jeg har klart å snakke veldig åpent om dette,og det har vært en god terapi for meg,jeg er 6+3 i dag,og er nervøs for at det går galt igjen,har bestemt meg for en tidlig UL,har søkt sykehuset men der var det ventetid i opptil 8 uker! så det blir nok privat.

Skrevet

Vi venta også til den ordinære ultralyden, prøvde å ha et avslappet forhold til hele situasjonen og skille mellom de to svangerskapene. Den dagen vi skulle på ordinær ul, sto i heisen på vei opp til gyn, var vi kjempenervøse og grudde oss faktisk.... Men det gikk bra, var så gøy å se den lille! Etter dette ble det også mye mer virkelig for samboeren min. Nå har han også begynnt å kjenne spark, stor stas!! Kjefter på meg når han synes jeg er slem med magen;som feks når jeg lener meg inntil kjøkkenbenken, klemmer litt hardt ol. hehe, men det er visst helt greit at jeg vakser gulv....;)

Skrevet

Jeg mistet i 20.svangerskapsuke, i februar i år. Fant ut igår at jeg hadde blitt gravid igjen. Gleder meg jo kjempemasse, men er også veldig nervøs for at det skal gå galt denne gangen også. Håper på det beste og prøver å tenke positivt :)

Skrevet

Det går sikkert bra med oss alle! vi har jo statistikken på vår side. Jeg tenker sånn:ja,da har vi vært igjennom det og slipper det flere ganger ivertfall. Jeg er 7+1 i dag og veldig optimistisk på fremtiden.

Skrevet

Heihei. Forige gang mistet jeg i uke 17- fosteret hadde da vert dødt siden ca. uke 11. Nå er jeg 29 uker på vei.

Det var vanskelig å miste den første- selv om den i utgangspunktet ikke var planlagt, så falt liksom hele puslespillet mitt på plass da jeg ble gravid- og så falt det fra hverandre igjen da jeg mistet barnet.

Men nå går alt bra.. Jeg turte ikke å håpe på at ting skulle gå bra før jeg begynte å kjenne bevegelse inne i magen, og da jeg gjorde det ble puslespillet bra igjen:D

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei, jeg har også opplevd det samme.

Hadde en MA i sept i fjor, og er nå gravid og går i min 19. uke.

Men jeg var så stresset og bekymret, så jeg har hatt 2 private UL.

En i uke 8, egentlig bare for å se om det var ett hjerte som slo, og en i uke 13, da skulle vi nemlig på ferie, så kjekt å se at alt stod bra til slik at jeg kunne slappe av.

Det er klart det er opp til hver enkelt å velge å ta ekstra UL eller ikke, men for min del, var dette avgjørende for at jeg kunne nyte svangerskapet bedre.

Nå går jeg og venter på at jeg skal på ordinær UL 1. juni :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg mistet min lille i 20. uke i februar. Det var tungt... Var på første ordinære UL da de fortalte meg at lille spiren min var død. Den hadde dødd rundt uke 16. Gleden var stor da vi merket at vi var gravide igjen, og er idag 11+5 :) Denne gangen skal det gå bra, og i neste uke skal vi til Trondheim på fosterdiagnostikk. Det blir spennende :)

Det kommer til å gå såååå bra med oss alle :)

Skrevet

Jeg hadde en SA når jeg var 6+2 i april. I dag er jeg nok en gang 6+2 og alt ser forløpig bra ut. Mange fler og sterkere symptomer:) Var hos legen og tok første hcg-måling i dag, så får god oppfølging. Håper spiren klorer seg fast, og støtter meg til at jeg har statistikken på min side.Synes det er litt vanskelig å tro på det og glede meg, følte meg så uendelig snytt sist gang.. Men det kommer vel etterhvert håper jeg..

Skrevet

Mistet i ma i uke 13, feb 06.

Er 37+4 i dag med en gutt i magen ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er HI, er i dag 14+4,var på UL da jeg var 13+0 (utifra UL var jeg 13+4) og så at hjertet sli og alt så fremdeles bra ut. Nå skal jeg på ny UL 2 juli,har de siste ukene ikke følt meg gravid og merker at frykten for en MA sitter der enda,tiltross for den siste UL og at jeg er over de magiske 12 ukene,særlig når jeg leser innleggene til dere som mistet sent,må nok bare innfinne meg med at en liten frykt for MA vil bestandig sitte der uansett hvor mange UL jeg tar. Det er veldig slitsomt men heldigvis tenker jeg ikke på det hele tiden det er bare i korte perioder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...