Gå til innhold

Er det helt idiotisk å sykle et terrengritt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kommer til å være i uke 30+4 el 5 dager når et sykkelritt på 6 mil vil gå av stabelen (og uke 33 når 8 mils ritt er). Er det helt idiotisk å utsette babyen for noe slikt, i tilfelle fall el?

Noen andre som har gjort noe liknende? Hva slags reaksjoner får dere fra de rundt?

Jeg syns jo det ville vært gøy å utfordre seg selv litt, -men ikke til enhver pris...?

Takk for kommentarer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket ritt er det du har tenkt å sykle? Mange "terrengritt" går jo mest på grusvei, f.eks. Birken. Hadde ikke vært så bekymret for å fall der tror jeg, det går jo an å trille mye i terrengpartiene hvis det blir for hårete. Det som er skumlest er vel at man kan bli påkjørt av andre som ikke tar hensyn, så jeg hadde tatt det med ro og sett meg godt for hvis jeg skulle syklet ritt.

 

Driver med terrengsykling selv, men har ikke tort å sykle noe på sti etter at jeg ble gravid. LIker meg best på litt tøffe stier til vanlig da ;) Føler det er for stor fare for å tryne over styret eller få styret i magen til at jeg tør. Men jeg sykler mye på vei og grusvei, og er ikke noe bekymret for det.

 

... får du plass til magen så seint forresten? Jeg syns min begynner å bli litt i veien allerede når jeg sykler, og jeg er bare 21 uker... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten kjenne det an litt selv, synes jeg. Jeg er nå i uke 29 og sykler mye ennå (men mest landevei). Jeg har droppet å være med på ritt, men jeg sykler jo like langt som mange av rittene er. Dersom du har trent greit helt fram til rittet, tror jeg ikke at jeg ville vært bekymret. Dersom du ikke føler at det går, kan du jo trekke deg eller evt bryte. Reaksjoner vil du vel alltid få fra noen...men du må kjenne på kroppen din best selv.

 

Når det gjelder plass til magen: Jeg har måttet stille på sete og styre for å få til dette, så sittestillingen blir ikke like framoverlent som den har brukt å være, men det går faktisk veldig bra så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill...Jeg har begynt å bli litt skeptisk ifht ritt og sykling nå i det hele tatt, for kjenner det godt i bekkenet etterpå...-Veldig frustrerende! Jeg tror jeg må innse at det ikke er lurt for meg akkurat nå, -men er jammen ikke lett!

Har satt opp spinningstyret litt i det siste, -men styret på sykkel er OK enn så lenge...-men spørs altså hvor mye jeg kan sykle nå...

 

Lykke til videre begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tror det er lurt å droppe ritt pga det med at andre faktisk kan kjøre på deg selv om du er aldri så forsiktig. Når du er såpass langt på vei så ligger babyen ikke nede i bekkenet lenger. Der er den gangske godt beskyttet i begynnelsen, men mindre og mindre ettersom tiden går.

 

Kos deg med sykkeltreninga, og så får du komme sterkt tilbake når du har født, og har den vannvittige kondisen etter å ha trent og fått mere blod :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...