Gå til innhold

progesteron

klara85

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har brukt progesteron i tre av syv svangerskap=) - og fikk to flotte, friske barn!

Dette er noen år siden - fikk da vagitorier (stikkpiller i skjeden), som jeg skulle bruke morgen og kveld fra uke 4 til og med uke 11. For å hjelpe det gule legemet, som normalt skal produsere progesteron i denne perioden, etterpå tar morkaka over funskjonen.

Erfaringene mine: Vanskelig å få tak i...måtte til sykehusapoteket, forholdsvis dyrt (345 kr. for 10 stk..) - men billig når man tenker på at spirene klarte seg og ble til mine flotte unger! Tydelig også at gynokologene ikke var helt enige om nytten av dette, fikk klar beskjed fra en på sykehuset at dette var helt bortkastet penger....mens andre fnøs av denne uttalelsen. Jeg er alltid plaget av hyperemesis (sterk svangeerskapskvalme) i mine svangerskap, også når jeg brukte progesteron, usikker på om det var noen sammenheng..

Vet at man nå gjerne får progesteron i form av crinone, som skal bli enda bedre tatt opp av kroppen enn vagitoriene (ble mye gris..).

Vil absolutt anbefale dette. Er påvist i flere undersøkelser at progesteronmangel kan før til SA/MA:

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...