Gå til innhold

Ble veldig i tvil etter kontroll, KS eller setefødsel hvis jeg må velge?

Anbefalte innlegg

Jeg går til kontroll på RH hver 4. uke pga todelt livmor, og på de to siste kontrollene har nurket ligget med hodet ned. Men ikke nå lenger. Nå har h*n lagt seg godt tilrette med rompa nedover. Jeg er bare i uke 29, og jeg vet at det er veeeeldig tidlig å tro at babyen blir liggende i samme posisjon helt til termin. Men nå er det så liten plass hos meg på grunn av denne skilleveggen at jeg mistenker at h*n ikke kommer til å snu seg. Grunnen til at jeg tror det, er at forrige også la seg slik og ble liggende sånn. Ganske ubehagelig egentlig, kan kjenne hodet til babyen helt oppe i ribbeina alt. Og enda er det 12 uker igjen...

Sist ble det KS 2 1/2 uker før termin. Hvis jeg må velge denne gangen også, lurer jeg veldig på hva jeg skal gjøre. Prøve meg på setefødsel, og kanskje ende i hasteKS, men dog - de sier det er best for babyen med vaginal fødsel. Så nå sitter jeg her og leser side opp og side ned på Ks-debatten og seteleie-debatten.

Uff- ble litt skuffa nå. Hadde håpet å få oppleve en "vanlig" fødsel også jeg.....

Fortsetter under...

Hei..

Du har enda en stund igjen til termin, så sjansen for at den lille snur seg er enda veldig tilstede, tross todelt livmor mener nå jeg. Husk at andregangs gravide sjeldnere har barn som fester seg før fødsel, så se romsterer mer der inne :-)

Hvis ikke den lille snur seg, og alle forhold ligger til rette (gode bekkenmål, normal str på baby) syns jeg du skal velge vaginal fødsel. Jeg hadde setefødsel for 5 mnd siden, og er overrasket over hvor greit det gikk. Hadde en bedre fødselsopplevelse totalt sett enn da jeg fikk mitt første barn som lå i hodeleie. For meg var det ingen skrekk opplevelse i det hele tatt med setefødsel, og slike historier er viktige å få fram.

Lykke til med ditt valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...