Gå til innhold
Det blir noen minutter nedetid og ustabilitet i perioden 10:30-11:00

2 spørsmål... noen som kan svare meg??

Anbefalte innlegg

1. jeg fødte for 3.5uke siden. ennå kommer det masse blod og klumper (rester,sorry uttrykket...) er dette normalt?? blødningene avtok litt men i natt og i dag tar det helt av!!!

2. denne mnd er det jo 2 helligdager. Røde dager. l1.mai og 17 mai som egentlig er midt i uken og skulle vært betalt. lurte på om vi får betalt desse eller om man ikke gjør det? vi som har fødselspenger.....

Fortsetter under...

Svar på spm 1: Ring din lege/jordmor....det kan være at ikke hele morkaka er kommet ut. Hadde ringt dem for sikkerhetsskyld.

Svar på 2: Er faktisk litt usikker, men jeg tror nok vi får betalt for 5 dager i uken....det skal jo være en erstatning for lønn, og i normal arbeidstilstand hadde vi jo fått betalt! (men det står kanskje noe om det inne på NAV sine sider)

Hei

Angående spm.

Tror ikke det er noe unormalt med at du fremdeles blør såpass, kan holde på en god stund, opptil seks uker er ikke unormalt sa jordmor til meg. Men hvis du er usikker så spør lege/jordmor.

Når det gjelder helligdagene så er det jo beveglige helligdager som vi får betalt for når vi jobber, men er usikker om NAV har samme regler når det gjelder fødselspenger. Ring og hør med NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...