Gå til innhold

Jeg blør - hva nå? Kan noen hjelpe??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er (var?) 5+3 og oppdaget akkurat at jeg blør. Dvs at det kommer blod på papiret når jeg tørker meg + at jeg er kvalm og har menslingnende murringer i magen.

 

Må vel regne med at det er en SA??? Men hva gjør jeg nå? Bør jeg til lege eller ordner "naturen" opp selv?

Legen min er på ferie så jeg er litt frustrert!!!

 

Takknemmlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man er jo gjerne kvalm under graviditeten så det er ikke sikkert det har noen sammenheng.

 

Jeg hadde blødninger ca uke 6 og det gikk allikevel fint.

Hadde ingen smerter. Fikk beskjed av legen om at ta det med ro og ta kontakt igjen hvis det ikke ga seg.

 

Kanskje du kan ringe til legevakten for sikkerhets skyld?

 

Er du også sikker på at bloden kommer fra sjeden?- en del kan bli såre i endetarmen under graviditeten slik at det blør litt derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde fra uke 5 til 12 sist jeg var gravid. Jeg fikk beskjed om å ike ha sex da, siden de ikke visste hva det kom av. De fant ut tilslutt at det kom av at morkaken lå framfor åpningne, så da den flyttet på seg, stoppet blødningen. men har du hatt sex?? Hvis jeg hadde sex i slike perioder kom det altid blod. blodet mitt var forsten som oftest brunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke være SA, gå til legen og mål hcg, og ta ny målig om to dager. Du trenger ikke time for dette.

 

Det samme skjedde med meg forrige helg var også 5+3. De kunne ikke se noe på innvendig ul, det var fortidlig. Det eneste de kunne gjøre var å måle hcg, synker den har du SA, stiger den er det håp.

 

Hold deg mest mulig i ro, ligg endel, ved en truende abort kan dette stoppe blødingen.

 

Med meg gikk det desverre galt, men vi får håpe det går bra med deg, løpet er ikke kjørt enda.

Jeg fikk beskjed om at kroppen med størst sannsynlighet ordner opp selv. Bare spør hvis det er noe mer du lurer på.

 

Krysser fingrene for deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...