Gå til innhold

må man ta klyster ved ks?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det måtte ikke jeg. Det var da et hastesnitt, og jeg måtte ha kateter. Ikke så festlig det heller.

Men hvis det er et planlagt snitt kan man vel gjøre det selv i forveien? Tror ikke du nødvendigvis trenger hjelp til det. Etterpå faster du jo.

Jeg fastet selvsagt ikke heller, og det gikk fint det. Det er vel heller blæra de er redd for å komme borti hvis den er full, det kan gi masse komplikasjoner.

Jeg hadde planlagt KS i forrige uke og måtte ta klyster. De sendte med meg flaske hjem dagen før slik at jeg skulle sette det på meg selv om kvelden. Fikk det ikke til - magen var i veien. Jodmoren satte derfor klyster når jeg kom inn om morgenen. Ikke det mest behagelige men det gikk helt greit.

Hadde hastekeisersnitt for 2 år siden - da slapp jeg klyster.

Har hørt at dette igjen varierer veldig fra sykehus til sykehus. Kommer også an på hvem som tar imot deg på sykehuset.

Jeg prøvde å unngå klyster selv ved å ikke prate om det... MEN neida de tok det opp og sa at det ikke var til å unngå.

Annonse

Vel, jeg har hatt keisersnitt ved tre sykehus; Ullevål, Bærum og Rikshospitalet. Ullevål var hastekeisesnitt og da mått jeg ikke ta klystèr. De to andre var planlagte og da MÅTTE jeg ta klystèr kvelden før snittet. Jeg gjorde det selv, hjemme. Guffent, men helt greit. Kateter er noe man også MÅ ha, og det er uavhengig av om det er planlagt eller ikke. D

Kateteret fjernes dagen etter snittet. Det var mye mer guffent enn klystèret....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...