Gå til innhold

Dere som snart har termin... hva hadde dere gjort?

emlyn

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 17. september, og regner jo med å føde før den tid.

Men: Vi er invitert i bryllup 18. august til gode venner. ”Problemet” er at vi må kjøre i 3 timer for å komme til bryllupet (fjell-hotell). Hadde jeg hatt ett barn hadde jeg nok tenkt at det kan jeg holde ut selve bilturen, men jeg kan tenke meg at det blir et ork når jeg er høygravid med to. Det er en litt irriterende tur, ikke motorvei, masse svinger og lav fartsgrense.

Det er sykehus i nærheten, så jeg kan jo ringe dit på forhånd kanskje og si at det er mulig jeg kommer (vet ikke hvordan slikt fungerer?), i tilfelle babyene skulle melde seg den helgen.

Men egentlig tror jeg vi bør droppe hele bryllupet. Er det gyldig grunn å takke nei 1 mnd før termin, synes dere? Hvor "ute av spill" er man i uke 35-36?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har en datter fra før (enling), og jeg tror jeg hadde droppet turen den gangen... Tre timer med bil, hver vei, høres ikke gøy ut. I et bryllup blir det også mye sitting i vonde stoler. Jeg vet ikke hvor du har fødeplass, men selv om du ikke skulle trenge prematuravdeling tror jeg det kan være trygt med et større sykehus, hvor de har tvillingfødsler mer enn en gang annenhvert år.

Med mindre du er bruden tror jeg alle vil forstå at du melder avbud. Det er jo også store sjanser for at du ikke kan komme uansett hvor gjerne du vil. Hvis du faktisk ER bruden ville jeg utsatt bryllupet et års tid :-)

Hei

Både jeg og mannen min har meldt avbud til bryllup vi er invitert i 19. mai, vår termin er 4. juli Vi må reise fra Stavanger til østlandet, så det er en god biltur, og jeg vil ikke slite meg ut ved å dra i bryllupet. Brudeparet forsto oss godt og hadde helt ærlig ikke ventet å se oss i bryllupet.

Her er det vi som er gravide som må være egoistiske og tenke på vårt og barnas beste. jeg har nå vært for aktiv og er beordret sengeliggende pga forkortet livmorhals, så nå kunne jeg ikke reist uansett. Men jeg tror at et bryllup påfører oss ganske mye stress i utgangspunktet og når du må reise i tillegg hadde jeg ikke vært i tvil!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...