Gå til innhold

Da er jeg ferdig med laparoskopi (langt innlegg.)

Anbefalte innlegg

Ble henvist til lap etter GU i februar. Gyn mente jeg hadde endometriose, og ville også se nermere på eggstokkene og livmora + sjekke om egglederne er åpne.

Fikk time onsdag 25. april. Er to timers kjøring så vi dro inn til byen tirsdag kveld. Møtte på sykehuset kl 07. Tok litt tid før det ble min tur, og jeg ble bare mer og mer nervøs. Har aldri hatt narkose før, så synes det var litt skummelt. Da det endelig ble min tur og de skulle sette venoflon så fikk de det ikke skikkelig til pga mine små blodårer. Var skikkelig vondt. Det hele endte med at de måtte ta bort venoflonen på hånda for den gjorde vondt. Fikk en i armen i stedet (der man bruker stikke for blodprøver). Var fortsatt nervøs da jeg fikk narkosen så jeg sovna med magemusklene i spenn... :-( Legen fortalte etterpå at de måtte kjempe for å få blåst opp bukhulen min fordi magen var så spent. Våkna etter inngrepet med vondt i magen og sinnsykt kvalm og svimmel. Skulle egentlig reise hjem samme dag, men var såpass dårlig at jeg måtte bli der over natta. Kvalmen var intens så jeg sov stort sett hele tiden. Eneste som hjalp.... Torsdags formiddag fikk jeg endelig dra hjem etter å ha bevist at jeg klarte å karre meg på do alene uten å svime av eller kaste opp.

Før jeg dro fikk jeg med meg resept på pergotime. Skal begynne med de neste gang jeg får mens. Blir spennende å se om det gir resultater.

Jeg hadde, i følge legen som opererte, det de kaller porselensovarier. Det vil si at overflaten på eggstokkene var blank og "hard" slik at eggene ikke slapp ut. Nå har han brunnet 7-8 hull på hver eggstokk slik at eggene kan slippe ut. I tillegg kjørte de kontrastvæske i egglederne som var åpne og fine. Hadde litt endometriosevev, men det fikk de ikke tatt bort ved laparoskopi...

Nå er jeg hjemme igjen og ligger på sofaen. Siden magen var så spent under inngrepet måtte jeg regne med mer smerter enn normalt etter lap... Er vel mest plaget av luftsmerter, men kjenner også at magemusklene er ømme. Går som er gammel kjerring :-D Glad jeg ikke skal på jobb de neste dagene...

Nå er det bare å vente på neste mens, lete etter EL og kjøre på. Legen mente sjansen for å bli gravid nå var stor. Tiden vil vise. Min mann var også med inn til legen og han bare smilte da vi fikk beskjed om å ha samleie hver dag fra positiv EL-test og i fem dager ;-)

Fortsetter under...

ÅÅååhhhh var det finnmarkbaby sin historie dette her!

Håper du sakte men sikkert blir bedre i magen.

Dere har jo jammen fått en skikkelig vitamininnsprøyting på motivasjonen til å lage baby nå!!! Skikkelig spennende!!!! Håper det går bra for dere.

Jeg sitter her med liten spire, på 5+1. Satt på første forsøk med Pergotime :o)))))) Bra saker, men jøye meg trodde det var noe alvorlig gæærnt med magen min underveis i behandlingen. Var visst bare EL! Nå teller vi fram til julen :o)

Lykke til :o)

Gratulerer Minni!

Håper jeg følger etter inn på 1. tri om ikke så lenge. En skikkelig vitamininnsprøytning, ja. Ser mye lysere på mulighetene for å bli gravid nå. Skal prøve alt vi kan ;-) Mannen min sa dette da vi kom hjem fra sykehuset i går: "Tenk om 10-11 måneder kan det være vi kommer hjem på samme måte, bare at da er vi tre." Kjente jeg ble glad da han sa det. Han er virkelig klar for å bli pappa nå. Snakker mye om det.

Jeg er finnmarkbaby, ja. Glemte helt å si fra om at jeg endra nick... Er jo ikke finnmarking selv, så følte finnmarkbaby ble litt rart... Var ikke helt fornøyd med det nicket...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...