Gå til innhold

Hvor mange av oss her inne jobber 100%

Anbefalte innlegg

Jeg gjør det, men føler at enkelte dager er veeeeldig mye tyngre enn andre.

Var sykmeldt hele januar og 50% i februar pga sinnsikt kvalm.

jeg føler selv at det hadde vært godt med en ekstra fridag i uka. Men føler meg ikke "syk" nok til å få sykmelding heller...

Jeg har termin den 7aug.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9117876-hvor-mange-av-oss-her-inne-jobber-100/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg var akkurat gjennom det samme som deg. I mitt første svangerskap jobbet jeg 100% helt til termin og tok til og med litt overtids jobb.- men jeg var sliten!

Denne gangen har jeg vært mer sliten og jobben vært særdeles stressende. Jeg følte også at jeg kanskje ikke var sliten nok, eller syk nok, til å be om litt "slappe av tid", men det gikk fint. Jeg ble først sykmeldt 40% med grunn i tretthet ved svangerskap. Nå er jeg 100% sykmeldt pga det samme pluss BL. Jeg hadde en lengre prat med JM om akkurst dette med å være sliten og stresset og det er ikke alltid bra for barnet. Heldigvis var legen forståelses full, så har jeg det mye bedre. Det er tross allt bare ca 3 mnd til vi ikke skal jobbe mer ;0)

Jeg er også i 100% jobb, og har vært i fin form hele svangerskapet, så veldig heldig der!

Har litt reisevei med kollektiv ti og fra jobb, så ganske sliten når jeg kommer hjem og sovner ofte foran tv, noe jeg aldri gjorde før. Men om morgenen er jeg like fin og klar igjen for ¨å gå på jobb.

Jeg jobber 100%, bruker 50-60 hver vei til/fra jobb. Jeg er sliten, men tar ikke ut sykemelding fordi jeg ikke er syk... og orker ikke ta dette opp med arbeidsgiver heller. Har jeg ikke så mye energi til å gjøre annet på fritiden. Sovner ofte kl. 1930 etter å ha spist. 10 timers søvn strekker ikke alltid til...skulle gjerne sovet mer. Var sykemeldt i begynnelsen pga. ekstrem kvalme. Synd at man ikke tør ta opp slike ting med lege (legen min er veldig streng)

Jobber fullt nå, men merker at det er tungt til tider...

Jeg jobber turnus, og det tar virkelig på når man jobber sent og skal på tidligvakt morgenen etter. Jeg bruker ca 45 minutter en vei til jobb, så spørs hvor lenge jeg orker å holde på i full stilling....Har termin i midten av august....

Annonse

Jeg jobber også tilnærmet 100%. Er SFO-leder + at jeg her ett par bijobber ved siden av. Håper på å kunne jobbe ut skoleåret! Var sykemeldt før jul på grunn av litt små-blødninger, men har jobbet hele tiden etter dette. Nå har beina begynt å hovne opp,så mulig jeg blir sykemeldt i en av mine bijobber.

Jeg har termin 6.august.

Jeg jobber 100% stilling.

Har ikke vært sykemeldt...var veeeeldig kvalm de 4 første mnd, men greide meg gjennom det. Skal jobbe ut juni da, så tar jeg lang ferie før termin 25. august:) Åååå det gleder jeg meg til:)

Håper på en fin, men ikke altfor varm sommer:)

Jeg jobber 100 % som lærer. Det betyr at jeg står og går hele dagen, men det går overraskende bra. Har hatt perioder der jeg har vært sliten, og jeg var veldig trøtt og kvalm de første 15 ukene.

Har en to-åring fra før og har hatt litt dårlig samvittighet for at jeg av og til har vært sliten mor. Så lenge bekkenløsninga ikke blir verre (var mye verre sist og føler meg derfor kjempesprek nå) og jeg fortsatt er i god form skal jeg fortsette å jobbe. Som hovedinnlegger skriver, så regner jeg ikke med å få noe "sympati", dvs sykemelding hos legen. Får vel heller høre "Ja, slik er det å være gravid" eller noe i den duren...

jeg jobber også 100% , men merker at noen dager er tyngre, men stort sett har det gått fint:)

Har nettopp vært på ferie + påskeferie, så har fått litt fri fra hverdagen!

Må holde ut mai, så får vi se om jeg trenger mer fri i juni... . Deilig å tenke på at jeg har 3 uker ferie som går rett i de 3 første ukene av permisjonen:)

Jeg jobber også 100%. Går veldig greit. Formen har vært super hele svangerskapet, så jeg har egentlig ingenting å klage på:)

Litt usikkert når jeg skal ut i permisjon ennå, men håper at jeg kan jobbe mest mulig fram til da. Litt kjedelig å gå hjemme også, selv om det er nok å gjøre i og rundt husets 4 vegger:)

Synes tiden går raskere når jeg er på jobb. Selv om det hadde vært godt å kanskje ha litt mer fri på slutten.

Jeg har foreløpig termin den 14.-15. aug.

Det er ikke så lett å sette egne grenser for hva man bare må klare og hva som kan være uheldig for helsa for mor og barn. Jeg har vært 50% sykemeldt siden tidlig i svangerskapet på grunn av for tidlig fødsel sist gang (det gikk dessverre veldig galt). Fikk nok sykemelding på grunn av at jeg selv er urolig/sliten/stressa, ikke fordi legen mente det var noen fysisk grunn til å sykemelde meg. Men han er heldigvis forståelsesfull.

Nå er jeg 23 uker og vurderer å be om 100% sykemelding. Har en jobb hvor man er på beina mye av dagen, og hvor vi nå er inne i en veldig hektisk periode, noe som gjør at jeg i realiteten jobber 70-80 prosent. Kjenner at jeg ikke klarer å både gjøre en god jobb og samtidig være flink mor til to små jeg har fra før. Men...det er jo ikke noe fysisk galt med meg...ennå. Føler meg sytete dersom jeg går til legen og ber om 100%. Noen som kan gi meg litt piff til å våge?

Jeg jobber 100%, og håper å jobbe hele tiden ut. Har 11 feriedager som jeg skal ta ut før permisjon, så jeg har min siste dag 5.juli. gleder meg til det.

var hos legen et par dager siden og fikk beskjed om at jeg har begynt å få bekkenløsning-plager, og at jeg må ta det mer med ro... kjedelig å ikke kunne gjøre ting i sitt eget tempo, men alt for babyen :) så har bestemt meg for å ta det heeeeelt med ro på jobben. har en utrolig koselig sjef, som selv ble mor for 2 år siden, og hun er nesten mer ivrig enn meg når vi spiser lunsj og prater baby :) og hun sier at jeg bare skal ta det med ro, og at de andre der er jo i fin form, så det skulle jo bare mangle om de ikke skulle hjelpe til litt :) så jeg føler meg utrolig heldig som har det sånn på jobb.

Annonse

Jeg jobber også 100% og håper at det går fint frem til juli når ferien begynner :o) Nok å ta tak i og få avsluttet her før jeg kan gi meg, og jeg har ikke lyst til å gi fra meg halvferdig jobb, så jeg håper og tror at dette går bra! Formen er helt fin nå, så det her går nok bra :o)

Jeg var sykmeldt i januar og februar pga. kvalme og oppkast, men har jobbet 100 % siden da. Dagene går fotere når jeg er på jobb, men samtidig har jeg nedtelling til perm start. :o)

Formen er fin og jeg håper det fortsetter slik!

Jeg jobber 100% nå, men har sjefen fra Helvete, så jeg lurer på om det kommer en sykmeldig snart... Ingenting blir tilrettelagt for meg på jobben, jeg jobber fremdelse de rareste tidene og tar de tyngste løftene fordi sjefen ikke "gidder". Tror ikke jeg holder ut stort lengre jeg...

Jeg jobber 100%, synes det stort sett går greit selv om jeg kaster opp og er kvalm fremdeles. Var sykemeldt fra vakter i jan/feb, og fullt sykmeldt 2 uker i mars. Jeg har hele svangerskapet slitt med tanken om at jeg må bli ferdig med turnustjenesten - altså kan jeg ikke ha for mye fravær.

I tillegg til full jobb har jeg legevakter, så forrige uke jobbet jeg nesten 60 timer... men jeg innrømmer gjerne at det sliter på, og jeg sover mesteparten av tida jeg har fri.

23+4

Jeg jobber også 100%, og syns det for det meste går greitt. Jeg jobber i en kiosk, og sitter ikke ned i det hele tatt i løpet av dagen, så det er alltid godt å komme hjem og slenge beina opp etter en lang dag! Jeg tar t-banen 30 min til og fra jobb, og må nok innrømme at jeg har tittet ganske mye på innsiden av øyelokkene mine i det siste når jeg reiser.....Prøver også å unngå tunge løft, og sier nei til tilbud om extra vakter. Hadde i går i tillegg til min vanlige 630 - 1430 vakt også varetelling på kvelden, så da er det veldig godt å ha fri i dag!!!!

Sover som en stein hver eneste natt, og har nok blitt usosial når det kommer til TV-titting, da sovner jeg bare...... Hihi!

Jeg tar 4 uker ferie fra den 13.juli før jeg går direkte over til permisjon. Har termin 26.august.

Kos og klem....

Nei du er ikke syk, men du må huske på at du er i en spessiell tilstand. Du er faktisk gravid! Blir fryktelig irritert på folk som sier sånne ting som "Graviditet er ikke noe sykdom" i en litt nedlatende tone. Man er ikke like tøff, sterk og rask når man er gravid, sånn er det bare. I det forige svangerskapet hadde jeg store kvaler med å gå til legen for å få sykemelding på 50%, men følte en enorm lettelse etter på. Jeg var heller ikke syk, men sliten og uten motivasjon. Hvis du er redd for å snakke med fastlegen din, be om å få snakke med en annen lege! Kjenner veldig godt følelsen av hva andre vil si/synes, men du skal tenke på deg og barne ditt! Gå til legen! Det skal jeg gjøre i neste uke. Lykke til.

100% jobb her også, men sikkert bare 10% effektiv. Må ta bussen til jobb, og blir veldig dårlig av det. Var sykemeldt til slutten av frebruar pga hyperemesis, men klarer meg ok nå. Tok ut en langhalg i halga som var nå, og merker at det er ok å komme tilbake på jobb, og at jeg nok hadde kjeda meg hvis jeg skulle gått 100% hjemme. Men er mye sliten, så spørs om jeg ikke ber om 20% sykemelding når jeg skal til kontroll i sv.skapsuke 28. Er 26+1 nå.

Jeg jobber 100% og har to barn på 5 og 2,5 år. Har termin 10. august. Er i fin form og vet jeg er heldig. Har fine svangerskap. Kommer til å vurdere delvis sykemelding mot slutten av svangerskapet, selvsagt avhengig av formen. Men ser ingen grunn til å være heltinne og slite meg ut på jobben for så å komme hjem helt utslitt.

Jeg jobber også 100% +, må jobbe 6 dager i uken da jeg driver egen butikk som åpnet i august i fjor så jeg har desverre ikke råd til å ansette noen, merker at det tar på men det går helt greit, jeg hadde et nesten problemfritt svangerskap sist og håper jeg holder meg i form denne gangen også:-)

Har vært i 100% frem til nå jeg... går greit på jobb, men sover resten av døgnet og fungerer nok ikke helt 100% på jobb heller akkurat, men var hos legen idag.. fikk etter ganske mye om og men 20 % sykemeld.. var skikkelig vanskelig på det han.. kunne egentlig tenkt meg 40% men turte ikke akkurat spørre om mer da.. han mente jeg var for frisk.. var visst ikke bare enkelt iforhold til trygdekontoret osv.. hører om de som kan be om hva som helst uten spørsmål, men når jeg spør for første gang i mitt liv så var det bare vanskelig... vel, håper at en dag i uka hjemme hjelper på formen på jobb de andre dagene.. ikke akkurat koselig å gå mer eller mindre i søvne hele tiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...