Gå til innhold

hvor regelmessig er barnets bevegelser ?

Anbefalte innlegg

Er i uke 19 og har den siste uken kjent tydelige spark. Var spesielt aktiv en kveld, men i går har jeg nesten ikke kjent noen ting ? begynner på uke 20 i dag. Er det vanlig at man ikke kjenner noe den ene dagen når man er så tidlig ? Blir litt bekymret jeg.

Fortsetter under...

etter det jeg har fått høre og skjønt så er ikke barnet bevegelser regelmessig i starten, men at det blir mer og mer regelmessig etterhvert som ukene går :)

så jeg slapper ganske så mye av med den delen, jeg er selv i uke 18 snart 19, og kjenner tydelig at den lille sparker og slår rundt seg, men jeg kjenner det ikke hver dag like ofte.

Men jeg har fått beskjed om å ikke bekymre meg så da gjør jeg ikke det :)

Tror ikke det er før uke 26 eller noe du bør kjenne liv hver dag, men siden babyen fortsatt har god plass nå, så kan det være den sparker uten at vi kjenner det.

Jeg kjenner liv flere ganger til dagen hver dag (er i uke 19 jeg og) og det er som regel når jeg setter/legger meg ned at jeg kjenner at hun sparker ;-)

Tror ikke du trenger å bekymre deg altså. I begynnelsen kjente jeg det heller ikke hver dag, er siste 2 uker ca at jeg kjenner spark hver dag, men har kjent liv siden uke 12.

Den siste tiden har jeg kjent tydelig liv hver dag.. er 19 uker nå..

I dag kjente samboeren det utenpå magen også.. det var spesielt.. Så tydelig at den lille jenta vår er sterk veldig allerede!!

man skal ikke kjenne regelmesig liv hver dag enda.. så ikke noe å bekymre seg for..

Lykke til!!

Helt vanlig å ikke kjenne regelmessig enda.. og helt vanlig å bli bekymret!

Ungen har god plass enda..

Og eg fikk beskjed om på ul at morkaken ligger ut mot magen min, og det demper en del spark. SÅ eg kjenner mest når den sparker helt nede...

Det skjer mye de neste ukene.. så plutselig er det regelmessig og harde spark!! Nesten så en vil angre på at en savnet det.. hehe!

Jeg kjenner vel spark hver dag nå (uke 22) men noen er såpass 'svake' enda at det er mulig å bli usikker om det er spark jeg kjenner.

Noe rart (litt på siden kanskje), når babyen sparker nedover kjennes det ut som støt i underlivet. Veldig merkelig følelse....... jeg regner med at det er babyen som støter fra nedover i alle fall?

Annonse

fra uke 27 skal man kjenne barnet hverdag.

er med i en undersøkelse på sykehuset,skal notere bevegelser.

men fikk begskjed om ik å starte før uke 27, før det var det ik sikkert man kjnete noe hverdag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...