Gå til innhold

MA


Soleie m/3 gull :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så vidt jeg har skjønt er det når fosteret dør, uten at det kommer ut av seg selv, og en må inn for utskraping. Uten at jeg skal si noe sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Såvidt jeg vet så er MA en Missed Abortion. Det er ikke nødvendigvis noen symptomer ved dette umiddelbart. Etterhvert kan de symptomene man eventuellt har(som f.eks kvalme o.l) forsvinne. Men disse symptomene går jo også over uten at det er snakk om noen abort også, naturlig at symptomene ved graviditet endres gjennom svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde MA i desember.. Hadde ingen smerter. Bare to små blødninger med en ukes mellomrom. Mistet noen symptom helt på slutten før UL som bekreftet at fosteret var dødt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også en MA i desember. Begynte med litt blod på papiret en dag, og økte litt etter noen dager...da måtte jeg bruke ca 1 bind pr dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en MA i sept i fjor. merket at jeg hadde litt blødninger så fikk time til UL der fant legen ut at det var dødt.

Fikk så time på sykehuset dagen etter, hvor jeg igjen ble undersøkt og fikk noen tabletter jeg skulle ta. Dette for å gjøre kroppen klar for en abort dagen etter.

Så kunne jeg reise hjem men måtte tilbake til sykehuset dagen etter for å få noen nye tabletter som satt igang aborten siden ikke fosteret ville komme ut av seg selv.

Fikk sinnsyke smerter, ikke noe godt. Og blødde kraftig i noen dager, før det gikk over til mer vanlig blødning i ca 1 uke.

En fæl opplevelse, som jeg ikke unner noen.

Da var jeg ca 10 uker på vei når dette skjedde.

 

Nå er jeg i min 6 uke, og håper alt går bra denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde rødt på papiret en dag og etter det en del brun utflod. Og så mista jeg fra veldig kvalm og ømme bryster til ingenting. Og så tok jeg en test med ett par ukers mellomrom og den var blitt veldig mye svakere.

Så dro jeg på UL og fosteret var som jeg egentlig visste dødt.

(må jo legge til at små blødninger ikke trenger og være ma/SA. Det er jo flere her det også er gått bra med. Selv om det er de som det ikke har det med som man legger merke til:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde ma i mars. hadde ikke noe tegn på at noe var galt. ikke et blodspor engang....eneste var magefølelsen av at noe var galt...

fikk vite det på ul i uke 18 og Noah døde i uke 14...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde MA i uke 10 i mars, og merket ingenting. Det ble tilfeldig oppdaget på en privat, tidlig UL. Hjertet til fosteret slo ikke lenger, og det hadde vært dødt i et par dager. Jeg hadde ingen blødninger eller smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. så det dere sier er at man kan gå med en dø baby i magen lenge, mange uker uten å merke det egentlig?... skummelt, skummelt å være gravid! skulle funnes noe enkle greier som man kunne sette på magen selv og sjekke når man ville, så hver dag eller noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MA er oftest uten symptomer. Det beste er å slappe av og ikke bekymre seg så mye, det er IKKE bra for fosteret. Det finnes visst noe som heter "Baby-watcher", men jeg synes det høre ut som hysteri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Har nok hadt en ma nå. Begynte å blø litt på mandag,kjente murring i magen og vondt i ryggen. Har hadt tre sa før så noe sa meg at alt ikke var som d skulle. Var på sykehuset jeg og min samboer igår på ul. Da fikk vi denne grusomme beskjeden som jeg ikke unner noen. Fosteret var dødt. Jeg trodde jeg var 14 uker,men fosteret hadde vært død siden uke ni. Og jeg har ikke merket noe. Skel på sykehuset snart til utskraping. Håper jeg slipper å oppleve dette mer. Har ikke mer tårer igjen. Jeg skulle få oppfølging fra dag 1 neste gang,hvis jeg tør nå mer. Lykke til,jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MA er missed abortion,fosteret dør men kroppen oppfatter det ikke og støter det ikke ut som ved en SA. Jeg hadde en MA i februar og var da 12 uker på vei,det døde i uke 9. Jeg merket ikke at noe var galt,hadde lite symptomer i utgangspunktet,men tenker jeg etter så er det mulig at de endret seg i uke 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...