Gå til innhold

Hvor ofte bader dere ungene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nok å bade 2 ganger i uken? Vasker nedentil og skifter truse om kvelden og vasker ansikt morgen og kveld. Synes av og til det lukter litt nedentil av 4-åringen...? Bruker dere såpe? Hun har også pittelitt hvitt belegg rundt klitoris. Er dette vanlig (ser dette fordi hun er nysgjerrig på ting der nede og bretter ut..hehe)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bader veitja mi på 4 år ca 3 ganger i uken.

Vasker ho nedentil morgen og kveld siden ho tørker sel selv etter ho har tisset på do.

Ja ho er veldig opptatt av det nedentil ja...

Skrevet

min bader hver dag men det er bare pga han liker å leke i vann :D

når sommeren kommer blir det nok annerledes med tanke på basseng ute. uansett nå¨r han bader hver dag har han ikke alltid såpevann...

bader nok med såpe mellom 3-5 ganger i uka....

men deter nok med 2-3 ganger det er det. kommer jo ann på om ungen er skitten av sand eller jord da og sånt men....er det ikke jord eller sand eller andre årsaker til at barnet er skittent ekstremt så er 2-3 ganger fint i uka det :D

Skrevet

Hos oss blir det fra 2-4 ganger i uka,men også fordi han er så glad i å leke i vann.Kommer ann på hvor skitten han er om jeg bruker såpe. Noen ganger bruker jeg bare litt olje i vannet,så han ikke blir så tørr i huden.

Skrevet

Min gutt på 4 bader 1-2 ganger i uken. I tillegg dusjer han ved behov. Han har en del eksem og skal være litt forsikig sånn da.

Skrevet

her bader/dusjer hun minst 2 ganger i uka, gjerne 3-4. vasker ansikt, hender og stumpen hver morgen og kveld.

Skrevet

Vi tar gjerne ett lite bad hver kveld, ofte bare med olje...Synes det er lettere å vaske henne mens hun bløyter rumpa litt i balja mens jeg vasker ansikt og hender.... Noen ganger blir det laaange bad, noen ganger bare en liten dupp....

Hender hun er for trøtt også, da blir det bare en kattevask.....

Skrevet

Storebror på snart 5 bader hver 4.-5. dag, med såpe. Han HATER å vake håret, skriker stort sett hver gang, så det gjør vi ikke alltid. Han har hatt litt problemer med tørr hud og eksem, så vi prøver å ikke overdrive badinga. Men utover sommeren må det nok dusjes eller bades oftere, han blir temmelig skitten av å ligge å grave i jorda hele dagen, ja!

Skrevet

Vår jente bader 2 ganger i uka, men jeg synes også at det blir litt lukt nedentil hvis i ikke vasker med klut i tillegg de andre dagene. Vi har derfor morgenvask med vann i vasken og klut. Vasker da: Ansikt, hender, tiss og tær ( har gjort det til en slags regle :).Vasker også ansikt og hender etter barnehagen. Vasker håret kun når hun bader - altså to ganger i uka.

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi bader/dusjer henne cirka annen hver dag. Hun blir veldig møkkete i bhg. Men bruker ikke såpe i håret hver gang. Pga lukt nedentil vasker vi hender, ansikt og underliv hver morgen. Kveldsstell med vask av hender og ansikt.

Skrevet

Jeg dusje 3 åringen min hver kveld, de blir jo ofte svette og klamme etter en aktiv dag. Vasker ikke håret hver dag, medmindre det er nødvendig da.

Skrevet

Nå som varmen har kommet må jeg rette dette til: dusjer hver dag når hun kommer hjem fra bhg. Full av solkrem og skitt...

Skrevet

Etter behov, for tiden hver kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...