Gå til innhold

Hva er deres TO beste og dårligste kjøp???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt dårligste kjøp er en uro til å henge over sengen med musikk. Hvem i alle dager har funnet ut at de er søvndyssende liksom???

På plass nr to kommer babygym i plast. Skulle kjøpt en større en i stoff med en gang istdet.

Mitt beste kjøp er en lettbag. Den blir kjempemye brukt. Hun sover i den oppi sprinkelsenga si om natten, og vi legger henne i den når vi er borte på besøk. Når vi kommer hjem (den går fint ned i vogna) løfter vi bare bagen opp i senga hennes og trenger dermed ikke vekke henne.

Nr to her er kombinert babycall og pustealarm. Den gir meg god søvn og trygghet på natten. Både bleiebøtta, vogna og bilstolen kommer godt opp på lista også, men noe må jeg jo velge ut.

Hva med dere?

Skrevet

Beste kjøp:

1. plass går uten tvil til speilet vi kjøpte til bilen (slik at vi ser jenta vår i baksetet). Kunne ikke klart oss uten det nå..

2. plass er litt usikker, men tror nok baby feederen vinner.

Dårligste kjøp:

1. plass går til uroen over sengen.

2. plass går til gyngestolen som liksom skulle roe ned kolikkbarnet vårt (NOT..)

Skrevet

Mitt beste kjøp er babygum og badebaljen.

Mitt dårligste kjøp er en lue og hmmm kommer ikke på mer, har fått det meste. Har også en uro, og den er ikke i bruk.

Skrevet

Mine beste kjøp er: Voksipose og lekegrinda

Mine dårligste: Nesesuger, den fjerner IKKE snørr, gjør bare snuppa veldig sur. Badebalja fra IKEA uten propp i bunnen, tungt, tungt, tungt.

Skrevet

Beste: Babysensen og softbagen. Førstnevnte får ikke jeg sove uten og sistnevne er eneste plassen hun sover.

Dårligste: Altfor mye...minst brukt er nok ammemadrassen og upraktiske klær som kjoler og utedresser i altfor små størrelser.

Skrevet

BESTE:

1. Bitenett til frukt og annen snack

2. Stellekommode hvor jeg får plass til alt jeg trenger innen rekkevidde.

DÅRLIGSTE:

1. Bitering til å putte i kjøleskapet. En vanlig leke gjør samme nytten.

2. Kjempedyr avtrykksform til gips som størknet så fort at vi ikke rakk å ta avtrykk.

Skrevet

Av de beste kjøpene er:

*Vippestol med vibrering, leker og musikk.

*Uro til sengen faktisk :) Hun sovner til den noen ganger i uken.

Av de dårligste:

*Bæreslynge (syns ikke hun lå godt, ville heller hatt et bæresjal/mei tai

*En avtrykkspakke for fot/hånd som er så komplisert at bare tanken gjøre meg litt kvalm. Har hatt den liggende i 6 mnd og nå tror jeg rett og slett jeg skal selge den til en ivrigere sjel enn meg...

Skrevet

DÅRLIGSTE

1. Voksipose. Er altfor stor og varm...

2. flaskevarmer..

BESTE

1. Uro over senga. Vi bruker den uten lyd, men med "stjernehimmel"..

2. Babycaller.

Skrevet

Beste:

1. Stellekommode

2. Smokk! Hehe, hadde ikke klart oss uten (selv om han nå har funnet tommelen...)

Dårligste:

1. En del klær som var veldig ufunksjonell til en liten baby..

2. Vogna, vil ha en bagvogn neste gang siden denne blir litt liten til vår store plugg;)

Skrevet

Mitt dårligste kjøp var

1. TopCom babytalk som ikke funker som den skal

2. HipSeat. Syns ikke det var så mye bedre å bære henne med den jeg, hun bare sklir av...

Beste var

1. BabyFeeder'n - den er redning og kos maaaange ganger i uka :D

2. Vippestolen - den har hun og vi elsket, helt til den ble for liten nå for litt siden

Skrevet

dårligste:

-bleiebøtta, er jo nesten ikke plass til noen bleier jo. (blir sikkert mer gunstig når bæsjen stinker mer da:P)

- musikkuro over senga som må trekkes opp, og som spiller så høyt at hun umulig kan sovne av den.

-utallige smokker og flasker som hun nekter å ta

(det var 3 tihi)

beste:

-fisherprice stol som vugger fram og tilbake med musikk og leker!

-ammeputa, hadde ikke klart meg uten!

Skrevet

Våre beste kjøp:

1. Lodger bæresjal- hadde ikke klart oss uten. Brukte den de 2 første mnd. med en baby med MYE vondt i magen.

2. Base til bilsetet. "Klikk" og setet er fast:)

Våre dårligste kjøp:

1. Leandervuggen- brukte den knapt en uke. Upraktisk å ta barnet ut av og legge nedi på natten+ at den veivet rundt om kring hele tiden.

2. Topcom babytalk- virker ikke som den skal!

Skrevet

Beste kjøp:

1. Babycall (den beste modellen på markedet)

2. Vippestol. Lillegutt elsker å sitte i den og gir han litt variasjon fra å ligge på gulvet.

Dårligste kjøp:

1. Snørrsuger, lillegutt blir bare sur

2. Bæresele, jeg har ikke rygg til å brukde den mer enn 2 minutter

Skrevet

Verste kjøp:

Babybjørn

Simo kombivogn (skjønner ikke at jeg lot de prakke på meg en sånn jævlig stort og uhåndterlig drittvogn)

Bleiebøtte

Beste:

Carena Easy, sånn sportstrille

Babygym i hardplast til 149-. (han elsker den og leker gjerne ennå med den(10mnd), på litt alternative måter)

Hoppehuske

Pulk

Babycall m videokamera, greit å se hva han driver med der inne.

Skrevet

Beste kjøp:

1: en ordentlig elektronisk brys-pumpe fra medela. Brukes hver dag, spesielt nå når jeg har begynt å lage mat og grøt med morsmelk. Det er praktisk at man kan bruke morsmelkfryseposene fra medela rett på maskinen- sparer endel flaskevasking.

2: nesesuger kombinert med saltvann. Jenta mi har vært forkjølt flere ganger og da har den vært topp for å rense opp slik at hun har klart å puste gjennom nesen slik at hun får i seg pupp. Ser flere har dette som unyttig kjøp- jeg kjøpte en bra en på apoteket på volvat medisinske. Den var smalere fremme enn de andre slike jeg har prøvd (plastikk-"ballong" med en glass-tut som har en plastikk tut festet til seg) og som ikke funket like bra. Uansett er det mye hyl og skrik, ja. Men jeg kjørte på med saltvann og lot det stå til, må man så må man..

3: en yoga-matta jeg kan brette og ta med med i veska. Vesla har mye glede av at jeg kan legge henne på gulvet å leke når vi er rundt omkring.

¨Dårligste kjøp:

1. bruk av masse penger på dyr og flott kombivogn. Vogna er nok blandt de beste. Tror likevel jeg ville ha like mye, om ikke mer, glede av en billig bag-vogn i begynnelsen for så å gå over til en lett sammenleggbar vogn nå når hun er 6 mnd. Nå har jeg en flott vogn som egentlig er unødvendig tung og solid- for ikke snakke om dyr. Jeg må kjøpe meg en lett vogn a la reisevogn i tillegg til når jeg skal ta buss til byen, dra på småturer osv. Bare tull.

2. Krem mot ømme brystvorter (kjøpte til og med ekstra stor tube). Kunne vel ikke vite at ikke alle får vondt. Den eneste gangen jeg fikk ømme pupper var da jeg prøvde kremen et par ganger for å "forebygge".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...