Gå til innhold

Finnes det noen modne damer i Follo tro?

moomy venter nr 2

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på om det finnes noen der ute som bor i follo området og deromkring. Selv bor jeg på Siggerud og jobber til 1700 og har derfor ikke fått deltatt på BIM treffene i Oslo.Har termin 18 september og skulle gjerne bli kjent med noen fra rundtomkrin heromkring:)

Mange hilsner fra

Fortsetter under...

Hei moomy!

Fint at du tok initiativ. Jeg har vært ganske så opptatt nå som jeg har startet min permisjon (trodde aldri det skulle skje!), så har ikke vært her inne så mye.

Jeg bor jo på Oppegård, og er klar for Follo-treff. I dag er det bare 1 uke igjen til min termin, men har veldig lyst til å møte andre blivende Follo-mammaer.

Hei Igjen:)

Tar desverre litt tid med meg. Men et treff i Ski en dag til uka ville være kjempekoselig. Det er vel begrenset med muligheter der, kjenner stort sett til Egon jeg. Slenger ut et forslag i løse lufta.Hva med Onsdag kl 1730? De andre dagene blir vanskelig for meg i førstkommende uke. Men ellers åpen for forslag:)

JA - jeg bor i Follo. Så kjempehyggelig at noen tar initiativ! Bor i Drøbak, og har termin 12. september.

Jeg jobber i Oslo og har litt uberegnelig arbeidstid, og onsdag er jeg dessverre nødt til å jobbe sent..... Men hvis dagen flyttes, evt neste gang er jeg mer enn gjerne med.

Hilsen fra

Annonse

Den uken er også litt knotete... Jeg skal på et kurs utenlands onsdag til fredag, og må jobbe sent mandag. Og da er det litt dumt å være sen tirsdag... Men det går kanskje med litt godsnakking på hjemmebane.

Hva med uka etter 17. mai? Er litt lenge til, men... Kan f.eks. onsdag 23?

He, he!! Da tror jeg kanskje ikke jeg ville prioritert Egon, nei!

Kan du ikke gi en liten lyd når du er tilbake, da? Eller at vi finner en dag etter bryllupsreisen?

Ser ellers at vi har termin nesten samtidig (jeg har 12/9). Er visst ikke så mange som har termin i september her inne. Skal du til AHUS?

Hei! Jeg har ikke vært inne her på en stund, men er fremdeles interessert i å bli med på Follo-treff. Fint hvis dere avtaler tid, så sier jeg i fra om det passer eller ikke. Vanskelig å langtidsplanlegge noe med en liten baby som ikke har fått faste rytme ennå, men så lenge det går greit prøver jeg å bli med :-)

Moomy, lykke til med bryllup og bryllupsreise!

Hei hei alle sammen:)

Når jeg kommeer hjem i juni så skal jeg sende ut en ny melding å se om vi kan få til et treff da. Hadde vært veldig koselig!!!!

Jeg har fått fødeplass på ullevål A avdelingen. Fikk det nesten med engang. Har du Ahus du Vimsemor? Har du kansje født der tidligere?

Coscos: Lykke til med lille gogutten og ha en super vår/sommer som nybakt mor:)

Klem fra Moomy

Hei! Har nettopp testet positivt, så det er lang vei å gå for min del. Tror jeg forvente på neste tog, når det gjelder Follo-treff. Men har et par spørsmål.

Har flyttet til Follo siden forrige fødsel, og frykter nå å bli "forvist" til A-hus eller Fredikstad (vet fra nyhetene om flere "hendelige uhell" og ulykkelige fødehistorier derfra). Hvor tidlig søkte du/legen din plass på Ullevål?

Leste i avisen for en tid siden, at man nesten må søke så tidlig som i uke 7 for å kunne håpe om plass der... Litt i tidligste laget, hvis fastlegen ikke vil foreta førstegangsundersøkelsen og ordne med papirene før rundt 12 uker! Legen min har ordnet med søknad om fødeplass tidligere.

Annonse

Hei Moomy

Ja - jeg har født to ganger før på AHUS. Det gikk i grunn ganske så fint, og følte at jeg var i trygge hender. Jordmoren jeg går hos jobber også på AHUS, og er jeg veldig heldig klaffer det kanskje med at hun er på vakt når vi kommer så langt. Men jeg var jo litt i tvil, må jeg si... Sant og si er det vel AHUS det sykehuset "i nærheten" det er lengst til; selv Bærum er mye nærmere for oss. Men, men...

Jeg er mer enn gjerne med på treff i juni. La oss avtale nærmere når du er vel gift og tilbake igjen. Lykke til!

Og til deg Cocos; har vært så hyggelig å lese om deg og veslegutten. Vi venter også en liten gutt (sies det...), og vi gleder oss veldig, både store og små.

Og velkommen linevims - så hyggelig at det er flere Follo-mammaer!

Håper vi treffes!

Hei Linevims:)

Først å fremst.Gratulerer så mye med positiv test:) Er det første?

Når det gjelder uheldige historier og opplevelser tror jeg de skal tas med en stor klype salt. Det vil alltid (uansett sykehus) florere med "skremsels" historier og noen som kjenner eller har hørt om noen som har noen dårlige opplevelser. Og uhell vi leser om i media kan jo være hvilke som helst sykehus.De har alle noen uhell bak seg. (men heldigvis hører det til sjeldenheten.) Når det gjelder meg og mitt valg var det litt fordi jeg opprinnelig er oslo-jente og de fleste jeg kjenner har født der. Legen min søkte med en gang jeg var på kontroll. Husker ikke helt, men tror det var rundt uke 8 eller noe der omkring. Men det er vel bare å søke uansett med eller uten legens hjelp tror jeg.Men kan ikke tenke meg at legen vil nekte førstegangs kontroll før uke 12.

Uansett lykke til og håper du får plass på Ullevål:)

Mange gilsner fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...