Gå til innhold

Flere som har....


Mamma'n til lille David

Anbefalte innlegg

luft i magen ?

jeg er ca 5 uker på vei, og har utrolig mye luft i magen - det romler og romsterer der nede.. hyppig vannlating også!

Flere som er 5 uker på vei? hadde vært fint å vite hvordan dere kjenner forandringene i kroppen deres ..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er strax 5 uker på vei (termin ca 30.des.). Jeg er også mye mer oppblåst i magen, og systemet går tregere enn vanlig... Må opp på do to timer før jeg egentlig skal stå opp, og ligger og "holder meg" i håp om at tissetrangen skal gå over lenge før det. Plagsomt, men prøver å tenke at alle symptomer er positive signaler om at det skjer noe i kroppen - og så lenge det er aktiv hormonproduksjon på gang, så er det jo ikke noen umiddelbar fare for å miste... Prøver i alle fall å si dette til meg selv. Andre symptomer jeg har er: mye mer kviser enn vanlig, litt trettere enn normalt for en småbarnsmor, blir litt småkvalm hvis det er lenge siden jeg har spist. Har også opplevd blodtrykksfall ved et par tilfeller der jeg har reist meg fort opp. Ja, og så er puppene billelitt ømme.

 

Hva med deg da? Kjenner du mye annet enn oppblåst mage så tidlig? (I forrige "vellykkede" svangerskap kjente jeg ikke så mye symptomer før jeg var ca 6-7 uker på vei, så jeg tror det er mye som er normalt uten at det er tegn på SA altså -ikke misforstå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Jeg har MASSE luft i magen, av og til skikklig ubehagelig. Jeg er 5 uker på vei. hyppig vannlatning, til tider ømme pupper, jeg har vanligvis ikke kviser, men nå??? Tidvis trøtt og kvalmebyer. Veldig oppløftende å lese at dette er normalt og gode symptom. Jeg er urolig for SA, men prøver å ikke tenke på det for mye. Men klarer ikke glede meg skikkelig før de 3 hellige månedene er over. Gjorde jeg ikke sist heller, men etter det går det kjempe fint.

 

Lykke til til dere begge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har symptomer som kviser, mensmurringer, økt utflod (fant også noe gjennomsiktig slimete på papiret i går etter jeg hadde tisset), kjenner d godt nede i magen hvis jeg reiser meg opp brått, eller hvis jeg nyser ! er litt småøm nede ved magen, nesten litt bedøvet ? er ikke sikker på hvordan jeg skal forklare det.

har vært lite kvalm,omtrent ingenting! men regner med det kommer etterhvert.. :P

føler egentlig jeg har ganske mange symptomer i forhold til hvor tidlig jeg er i svangerskapet, så jeg håper ikke det er noe galt?

 

Håper alt går som det skal, og at bekymringene vil avta etter uke 12..går med en konstant bekymring hele tiden! men prøver å være positiv, og passer på kroppen min så godt jeg kan :)

 

Har du tatt flere graviditetstester? jeg tok èn i går (quick response) så bestemte jeg meg for å ta en til test i dag (clear blue) - den viste negativ! jeg ringte legen og spurte om hva det kunne komme av, men fikk liksom ikke noe eksakt svar, bare at jeg ikke skulle bekymre meg fordi jeg allerede hadde tatt en positiv test.

noen som har opplevd noe liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å se at det finnes andre som er like bekymret som meg, så kan vi bekymre oss litt ilag..gi hverandre litt støtte :)

Jeg håper bare tida går fort :D jeg glemte å tilføye at jeg har ømme bryster, spesielt brystvortene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det er flere ja. Samboeren min sier at jeg ikke må bekymre meg, at det som skjer skjer. Men det er faktisk ikke så lett. Han skjønner det da, men skjønner liksom ikke helt. Vi får følge med hverandre:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor langt på vei er du? Har du testet en gang, så holder det. Tester viser ikke feil, så vist jeg vet. KJekt: )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes bare det var merkelig at èn test viser gravid, og en annen viser ikke gravid. kan jo hende at hcg ikke viser seg så godt i urinen enda?

men så lenge jeg har en test som viser gravid, og at jeg føler meg gravid..så er vel d som teller ;) eller hva?

jeg vet ikke helt hvor langt jeg er på vei, noen kalkulatorer sier jeg er 5 uker på vei, mens andre sier 4, så jeg ligger vel i mella der en plass!

 

Noen som har prøvd ringtesten? jeg har testet meg, og den viser at jeg skal få en gutt :) en kommende fotballproff, som min samboer sier så fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg så lite om hva det blir, så har ikke prøvd noe. Tror ikke vi skal vite det en gang på ul. Samboeren min fikk viljen sin sist og da visste vi, men nå er det min tur å velge og jeg syns det blir spennende å ikke vite. Men vi får se. Kan jo hende jeg :) Tror nivået på hcg kan variere på tidspunkt på døgnet faktisk, så kan hende eat det var det som gjorde det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for meg også likegyldig hva vi får, så lenge barnet er frisk er jeg fornøyd! :) Er så nysgjerrig , så jeg tror nesten jeg må vite det på ul.. :)

Har du mange barn fra før av? gamle? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh.. ja hvor fant jeg den ? noen andre som husker?

jeg skal prøve å se om jeg finner den til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi får nå se hva vi finner ut av. Stoler ikke helt på at min tilkommende klarer å vente. Ikke såå nøye for meg altså. Vi har en liten jente fra før, 2 og et halvt år. Verdens beste prinsesse. Kan nesten ikke vente med å fortelle henne nyheten. Hun kommer til å bli sååå glad!Dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vår første :)

Var ikke planlagt, vi var egentlig ment å vente med barn til vi begge er ferdig utdannet. Vi har begge to år igjen med utdannelsen. Men livet er uforutsigbart, og barnet er hjertelig velkommet inn i livet vårt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy!!!! Hadde det likedan for 3 år siden da vi ventet vår første. Hadde to år igjen av utdannelsen. Det har vært to tøffe år å fullføre, men jeg har gått sykepleien og der er det mye praksis, derfor det ble litt tøft. Lettere hvis man ikke har så mye praksis. Men angrer ikke et sekund!! Hun er verdens beste. Og tror jeg ble veldig motivert av å ha en liten, får liksom mer struktur. Måtte lese når hun hadde lagt seg, slik at jeg kunne konsentrere meg helt og fullt om henne i helgen.

Hvor gammel er du og hvilken utdannelse? Jeg blir 26.

Vi skal forresten gifte oss 28. juli med baby i magen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22, studerer pedagogikk ved universitetet, utrolig interessant:)

Jobber også som dagmamma og barnehageassistent ved siden av :)mye barn rundt meg, og nå skal vi få et barn selv :) er så spennende!

 

ååå..Gratulerer så mye, mye nytt og spennende som skjer i livet ditt :)Kan det bli bedre spør jeg bare ?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 22, ble 23 like etter da jeg fikk prinsessa mi. Helt perfekt alder. :)

Håper du er her inne litt, så vi kan prates:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei allesammen!

 

Betryggende å se at det er flere som er kommet like langt som meg og som har samme bekymringer og gleder! Jeg har begynt å få ømme pupper, de er ikke alltid ømme samtidig, men ømme er nå de ihvertfall.... den hyppige vannlatingen har også meldt seg og humørsvingningene er kommet! I går ble jeg super rasende på stakkars gubben min som ikke var på busstoppet der vi hadde avtalt at han skulle hente meg.... det viste seg at han hadde kjørt rundt å leitet etter meg siden han ikke så meg i den første bussen som kom.... er veldig irritabel for tiden.... er ikke noe særlig kvalm, men er mye tørst.... opplevde MA i desember, så jeg holder hodet kaldt. Skal til første kontroll allerede neste uke og skal be om å få tidlig ultralyd denne gangen.... lykke til allesammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...