BEA-77 Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Er i uke 8 nå og er selvfølgelig livredd for å gjøre noe som kan skade nurket vårt. Det jeg lurer på er hva som menes med å bære tungt? Er det bare i slutten av svangerskapet man skal være forsiktig med tunge løft eller gjelder det hele tiden? Antar at det er ok å bære to handleposer etc. Noen som vet?
Gjest Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 Tyngre en ein melkekartong, om det er tvillingar. Pass på ryggen, og kjenn begrensingar.
KnøttetOgMeg Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 Jeg spurte legen om det her da jeg var på kontroll i uke 8. Og hun sa at jeg fint kunne bære to handleposer med mat hjem fra butikken. Over 10kilo mente hun var tungt (og hun var sprenggravid selv så hun vet vel hva hun snakker om:)). Hun sa også at du skal liksom ikke kjenne noe "trykk" nederst i magen og at det er viktig å tenke på å løfte rett i forhold til ryggen og slikt. Jeg har nå en liten stedatter på 15kilo som blir løftet opp og ned opptil flere ganger iløpet av dagen og det går helt fint
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 d er bekkenløsning som er faren når en bærer tungt. Det er ikke direkte farlig for babyen. Men d er vondt me bekkenløsning.. D kan også fremkalle kynnere.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #5 Skrevet 26. april 2007 fikk beskjed å ikke løfte slik at du kjente at du måtte "ta i" for å løfte!
Moltekrem Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 Jeg lurer også litt på dette. Min situasjon er at jeg blødde en del i forje uke, på legevakten sa de at det var mest sannsynlig en abort og fikk time til UL noen timer etterpå. Da jeg kom dit var alt bare bra, men hun regnet med det var en truende abort.... Ergo sykemeldt (har tunge løft på jobb) og ikke bære tungt Da lurer jeg på hva tungt er?
Mitzy Skrevet 27. april 2007 #7 Skrevet 27. april 2007 Hm..jeg er jo assistent på en gutt på 25 kg. Må jo ta i for og løfte han fra A-B da. Umulig og unngå og ikke tør jeg si noe til noen siden jeg ikke vet om jeg mister eller ei. Hadde jo MA i januar så var så leit og si det på jobb... Er jo umulig ikke ta i for han kan jo ikke gå. så må ha hjelp fra rullestol til huske,do,stolerog opp trapper og lignende. Prøver og unngå løft så mye jeg kan men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå