Gå til innhold

Dere som oppdaget tvillinger først på UL...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo, og jeg sa jeg hadde tvillinger i familien. Greia var at JM så feil på kalenderen, så under hele undersøkelsen trodde hun jeg var i uke 19, mens jeg var i uke 15. Så da hun målte meg hadde jeg passende sf-mål - for uke 19!

Det var først da jeg så på journalen min etter unders. at jeg oppdaget feilen hennes. Jeg tenkte jo tanken med en gang, og dro ned til henne senere samme dag, men da jeg ble målt igjen sa hun at jeg nok hadde vært enda større hvis jeg var med to, og at jeg kanskje var litt lenger på vei. I ettertid lurer jeg på hvorfor hun ikke dobbeltsjekket etter 2 hjertelyder, men kanskje hun bare mente det var så usannsynlig... ikke vet jeg.

Husker jeg ble litt skuffet (det gikk fort over). Av en eller annen grunn virket det så usannsynlig at jeg fikk fullstendig sjokk på UL. Mamma trodde jeg kanskje var lenger på vei enn jeg egentlig var, mens mannen min hele tiden spurte "hvor mange har du der inne egentlig?", "hva om det er 2?" - han hadde det på følelsen, han.

Morsomme greier. Ikke så mye å gjøre før uke 20 uansett! Men en ting jeg er glad for er at vi ikke har fått napp i boligjakten ennå. Vi har sett etter et sted som passer for ett barn! Er utrolig glad for at vi ikke har gitt masse penger for et sted som plutselig ble litt lite... vil jo gjerne bo der noen år.

Jeg hadde ikke målt SF-mål før ultralyd. Gjorde det ikke på første kontroll hos legen i uke 10 - da var det for tidlig, og første jordmortime i uke 14 var en gruppetime, så ble ikke målt noe da heller.

Jeg var nok litt større enn gjennomsnittet, men siden jeg er førstegangs ante jeg ikke hva som var normalt, alle slike tabeller er uansett gjennomsnittelige og det finnes ganske store individuelle svingninger.

På ultralyd sa dessuten jordmor at de fleste finner ut at de skal ha tvillinger på UL, så sååå sent er det jo ikke.

Og i forhold til hvordan det var før i tiden er det ikke sent i det hele tatt. Min svigerinnes mormor fant ut at det var tvillinger to uker før de kom ut. Og noen naboer hjemme fant det ut på føden (det er 25 år siden...)

Så det er nok ikke så uvanlig å ikke vite noe før ultralyd.

Jeg var helt sløv, hadde diger mage, og vi har tvillinger (mange) på min manns side alle eneggede og ifølge en overlege på riksen kan dette følge mannen.

Min mor sa du får tvilinger og jeg NEIDA.... jeg trodde jeg bare var stor siden det ikke var lenge siden jeg fikk førstemann...

men der var det 2...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...