Gå til innhold

Tvillingjentene mine legger ikke nok på seg

Anbefalte innlegg

Jentene mine er 3 mnd (de var født 6 uker for tidlig). de siste ukene har de lagt for lite på seg. De blir ammet hver 3. time om dagen, men om natten lar jeg de sove en lengre periode. Jeg drikker ammete og forsøker å få i meg nok mat og drikke. Jeg gir de flaske (med pumpemelk), etter jeg har ammet, til de fleste måltider, men de drikker stort sett lite av dette. Er det noen som har noen råd om hva jeg kan gjøre slik at de legger på seg?

Fortsetter under...

De siste ukene har de lagt på seg fra 20 til 130 g i uken, jeg har veid de hver uke. Det har stort sett vært omtrent lik vektøkning. Jeg har forsøkt å amme begge samtidig, men syns det er så mye styr, de får liksom ikke skikkelig tak,så det gjør jeg ikke så mye lenger.

Ja, spør på hs om de har siste ammenytt, det er gjort en større studie (masters) på amming av tvillinger. Og dobbeltamming er faktisk ikke det beste, mor får mer kontroll med en og en.

Hver tredje time er litt lite. De bør legges til oftere, og helst om natten også (en gang). Er de veldig små nå? 8-12 ganger i døgnet bør de die.

De er 4270 og 4220g nå. De var bare 1820 og 2090 da de ble født. De fikk pumpemelk på flaske de første ukene fordi de ikke klarte å suge bra fra brystet. I denne perioden la de veldig godt på seg. Jeg gikk over til å fullamme etter ca 6 uker, og da begynte de å legge dårligere på seg. Jeg har veldig lyst å få til å fullamme begge, men blir ganske frustrert når de legger så dårlig på seg. Ville du vekket de oftere enn hver 3. time hvis de sover? Eller bare gitt de oftere når de er våken?

Vel, antakeligvis trenger du på en eller annen måte klare å få 8 eller flere måltider i dem? Nattamming hjelper på produksjonen, men får du til 8 eller fler når som helst, det så blir det nok bedre! Du er lur som passe på vekta da!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...