Okt 07 og sept 11 :) Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Jeg vet at det er nesten umulig å få i pose og i sekk, men håper noen av dere kan komme med noen gode råd til meg? Vi får oktober-baby, og trenger derfor en ganske stor bag.. Har sett litt på simo og brio sine duo vogner,men det spørs om ikke de blir litt for tunge/kraftige?.. Jeg tenker at vi sikkert må ha duo vogn pga at vi må ha stor bag, men vi har enda ikke helt bestemt oss om dette.. Vårt bruk: På asfaltert vei, mye inn og ut av bil, på både vinter og sommer-føre.. Jeg falt litt for det vendbare handtaket på simo sine, og liker håndbremse. 3 eller 4 hjul spiller ikke såå stor rolle, men vil ha en solid vogn, som vi også evt. kan ha til nestemann:) Håper på mange svar!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 Hei hei! Hvorfor trenger du så stor bag selv om barnet kommer i oktober? Da ville jeg heller satse på en vogn som er bra å kjøre i vinterføre. Selv tror jeg det blir teutonia prestige/mistral som er 4. hjul.
Okt 07 og sept 11 :) Skrevet 26. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2007 Hei, og takk for svar! Vi vil ha en stor bag så vi får god plass til voksipose o.l. i den.. Men nå vet jo ikke jeg hvor stor forskjell det er på baggene i forhold til om det er duo eller kombi, så dette har vi ikke helt bestemt oss for enda..
mammaentiltrulte Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 vi har den teutonia prestige. som duo og den er noen få cm mindre en briobagen. men er en my nettere vogn, som tar mindre plass. men ahr mange av de sammegode kvalitetene som vendbart styre og lufthjul. vi har også oktober baby ogmykbagen blir for smal syntes jeg med vinterpose oppi.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 26. april 2007 #5 Skrevet 26. april 2007 Jeg har oktoberbaby og Brio duo. Er fornøyd med vogna, den er god å trille både på snø og asfalt. Super-enkel å legge sammen når man skal ha den inn i bil og tar heller ikke stor plass i bilen. Det er vendbart håndtak på den. Jeg ville ikke gått for en vogn med mindre bag. Er ikke god plass til baby og voksi selv om den har stor bag. Jeg syns ikke vogna er tung. Har en emmaljunga edge også - den er tung. Men den er utrolig mye bedre på snø og is. Et obs angående simo er at den ikke har teleskop håndtak, men sånn knekk. Ikke å anbefale om du skal ha vogna opp og ned trapper.
tottelott Skrevet 26. april 2007 #6 Skrevet 26. april 2007 Hei ! Vi har vært å tittet på vogn i dag og hadde egentlig prestige/mistral for øyet. I butikken ble vi anbefalt teutonia Fun, og den er mye enklere å manøvrere enn mistral. De anbefalte også en lammeskinnspose til vinteren og ikke voksipose, fordi den er for syntetisk. Du som venter barn i oktober har god plass til babyen, varme klær og lammeskinnspose.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 26. april 2007 #7 Skrevet 26. april 2007 Voksiposen er vel bomull og ull. Ikke så veldig syntetiske stoffer det mener nå jeg..
Okt 07 og sept 11 :) Skrevet 27. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 27. april 2007 Takk for svar alle sammen! Dette er jammen meg ikke enkelt:/.. Men vi får vel bare fortsette og se/prøve forskjellige vogner.. Jeg frykter litt for at simo og brio sine vil bli litt store og tunge, og at vi går fort lei av å bruke en sånn tung vogn, og derfor kjøper en lettere en etter en stund, og da er jo vitsen litt borte synes jeg.. Vil heller ha en vogn vi kan ha over lengre tid.. Jeg skal se litt på Teutonia Prestige tror jeg.. (litt usikker på navnet..) Hun i butikken sa at disse ikke hadde like god kvalitet som simo og brio sine, så vi får prøve litt og se! Takk for hjelpen igjen!
Tussa og Sofie Skrevet 27. april 2007 #9 Skrevet 27. april 2007 Jeg har fått anbefalt TFK joggster twist, og har bestemt meg for denne. 3-hjuling med stor bag og stor sportsvogn slik at man garantert kan bruke den opptil 3-4 år. Den har håndbrems store hjul og blir liten sammenslått og veier 13 kg. Pga av den er forholdsvis stor og litt tyngre enn noen av de andre 3 hjulingene var den også litt mer stabil. Men jeg synes f.eks Easy walker sky er nettere og penere utseendemessig!! Lykke til!
Emma-Bethines mamma Skrevet 27. april 2007 #10 Skrevet 27. april 2007 Det er kjempevanskelig... Jeg venter nr to nå... Hadde en simo kombi første gang, som er den beste vogna er jeg sikker på..(sammen m emaljunga).Men disse er store og tunge.. Jeg var mest ute og gikk sist,. og gikk for stor plass i bag.. MEN nå trenger jeg en vogn som er lettere og mindre fordi vi har flyttet og skal mer ut og inn av bil..derfor har jeg nå bestilt en Teut. Mistral, som er liten og lett, samtidig som den har masse finesser som vendbart håndtak og div.luker og annet.. Tror Emmalj.city cross er den minste som kan brukes fra nyfødt m bag..men den kan ikke snu håndtaket, som jeg prioriterer og.. disse veier mellom 11 og 13 kilo, mens simo og de er borti 20 m bag.. Solid er nok de skandinaviske best på, men teutonia holder og 2 barn..
2julibarn Skrevet 28. april 2007 #11 Skrevet 28. april 2007 Jeg ville valgt Teutonia Prestige med fashionbag (den baggen er helt nydelig, kom i 2007!) eller Brio Happy. Begge disse er gode solide duovogner med god plass. Praktiske og fine å se på. Bagen til Prestge er veldig lett å ta med seg siden den har egen kalesje som man bærer bagen med. Brio Happy er veldig lett (ihvertfall den med teleskopunderstell), Prestige er mere "midt på tre" ang vekt. Begge har også vendbart håndtak. Du kommer garantert til å bli fornøyd hvis du velger en av disse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå