Gå til innhold

Hvor mye penger kommer vi til å få???

GranDaddy

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Gratulerer med graviditeten!

Min samboer har termin 2.jan.08, så vi har akkurat fått den store nyheten.. Dette er vår første, så vi er helt på tuppa begge to:o)

Har lest litt på forumet, og det ser ut som det er masse snille og hjelpsomme folk her. Håper derfor noen kan hjelpe oss.

Jeg er student og det samme er min samboer. Det er for øvrig hun som er gravid. Jeg jobber en del på siden av studiene og tjener ca maksbeløpet som er tillatt for ikke å miste stipend.(ca 113 000) Det samme gjør hun, i hvert fall foreløpig.

Jeg er helt blank på spørsmålet om penger, men begynner allerede å bli bekymra.

Hvor mye penger kommer vi til å få??

Fortsetter under...

dere får det samme som dere får idag, altså samme beløp. Men mor får alt i stipend de første 10 mnd etter barnet er født. (far kan også ha fødselstipend istedet for mor) dere kan også få et forsørgerstipend på ca 1700 i mnd ( det tror jeg gjelder begge to), men det er avhenigig av inntektene deres. Hvis ikke mor har tjent seg opp rett til fødselspenger kan dere motta en engangstønad på 33 000, det kan mottas fra uke 26 i svangeskapet.

Så man får ikke så mye mer enn det man får før man får barn, men det gjelder å prioritere =)

• 2 uker senere...

Dere får ca. 9300 kroner i stipend det første året. altså en av dere, andre får det samme som før. vi er også begge studenter og da kan vi dele året mellom oss, være hjemme 6 mnd hver.

tilegg får hun fødselspenger fra Nav, som er enten 80 eller 100 % lønn, avh om hvor lenge hun vil være hjemme(må ha jobbet seks av ti siste månedene). I tilegg til dette igjen får dere barnetrygd på 1200 i måneden.

Så første året er jo ikke verst i hele tatt:)

Jeg gruer meg litt mer til etter første året, da er det litt tilegg i mnd, men da kommer jo barnehage pluss pluss... men det ordner seg nok for oss studenter tenker jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...