Gå til innhold

Barselsavd eller familierom?

Mia_I

Anbefalte innlegg

Vi kan i utgangspunktet velge, men er litt usikre på hva som er lurt. Er førstegangsfødende. Skjønner at vi vil få bedre oppfølging på barsel, mer hjelp og jordmor stikker innom oftere.

Men samtidig hadde det jo vært fint om pappaen kunne vært på sykehuset hele tiden også. Vi bor 30-40 minutters kjøring unna sykehuset, ikke allverden, men hadde uansett vært koselig å ha han der :-)

Hva gjør dere? Eller hva tenker dere å gjøre - er jo lenge til for mange.

Fortsetter under...

Jeg er andregangs og lurer på det samme....

Kunne tenkt meg å være på barsel, for der er det så lett å komme i kontakt med andre mødre :)

I tillegg til at pappa`en blir hjemme med pia, og hun vil føle at det er like mye hennes happening som vår.

Men det hadde vært ok med familierom, og hatt mannen der også. Er jo både ensomt på sykehuset, i tillegg til at der skjer mye som mannen sikkert også kan tenke seg å være med på. (Det har han jo muligheten til utenom også)

Her tror jeg egentlig ikke at det er valgmuligheter. Er en frisk og hatt en ukomplisert fødsel blir en flyttet på hotellet - som også fungerer som familierommene.

Har en problemer av noe slag blir en værende på barsel.

(Hvis jeg har forstått riktig da...)

• 2 uker senere...

Vi har valgt familierom, Ønsker å ha mannen min der mest mulig!

Men på Riksen som vi skal være på, har jeg skjønt det slik at det rommet er på barsel sammen med 2- og 4 manns rommene. Trodde oxo at det var mest vanlig... Da får man alt på samme sted; Andre fødende/nybakte foreldre, oppfølging av jm/lege og pappaen får være med =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...