Kick80 Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Hei! Hvordan har det gått på UL i dag? Hadde eggene vokst?
Madam-mim Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 Hei! Kom akkurat fra klinikken nå. Hadde en ny lege i dag, hun fant et egg som var stort nok:) Det andre var vist bare et blodkar. Litt spesielt at han andre kunne ta så feil. Men ett egg holder for meg:) Skal sette ovitrelle-sprøyta i kveld. Og forventer da EL på lørdag. Sambo er på kurs fra i dag til i morgen. Men da blir det kos fredag,lørdag og søndag. Burde holde det. Bare veldig typisk at vi skal sove hos svigers fra lørdag til søndag..er planlagt for lenge siden og de bor langt unna. Men det skal nok gå bra:) Er veldig rart og, dette blir faktisk min første eggløsning på over 6 år. Og IKM blir da 12 mai. Blir egentlig min første ordentlig pp, enda vi har villet prøvd leeenge. Har jo vist i to år at jeg ikke har EL av meg selv. Trodde det skulle ordne seg etter p-sprøyte slutt da, men så feil kan man ta. Hvordan føler du deg om dagen, merket noe spesielt?
Kick80 Skrevet 26. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. april 2007 Hehe! Fint at du fikk en kompetent gyn i dag da! ) Superbra at egget hadde blitt stort nok!! Er det vanlig at man setter EL-sprøyta om kvelden? Har hørt andre også som har gjort det, men jeg satte den hos gyn kl 14... Fredag, lørdag og søndag burde holde i massevis. Får håpe at egget slipper da! Håper dere får litt privat tid sammen på lørdag da. ) Ikke bare lett å være hos svigers. Jeg har det jo litt på samme måte som deg. Jeg har bare hatt noen få EL i mitt liv, så det er veldig spennende nå som sjansen for at egget faktisk slipper er større. Vet du hva årsaken er til at du ikke slipper eggene selv? Min gyn har ikke sagt noe om det, bare at det virker som om at jeg har vanskelig for å modne og slippe egg. Hormonprøvene mine er normale. Jeg føler meg ikke gravid. Regner med at mensen kommer over helga. Merker nesten ingenting på kroppen. Det gjør litt vondt i eggstokkene innimellom, men det er vel pga EL-sprøyta. Det eneste er at det sliter på psyken å ta hormoner (pluss alle opp- og ned-turene da). Skal bli deilig den dagen jeg endelig blir gravid. Håper det ikke blir så lenge til! Vet ikke helt når IKM er siden jeg hadde to egg (alt fra tirsdag til torsdag, vil jeg tro?), men jeg tror jeg kommer til å teste på søndag eller mandag. Synes det er greit å vite på forhånd om mensen kommer eller ikke. Det er så slitsomt å hele tiden kjenne etter om mensen kommer. Har dere tenkt noe på IVF? Jeg tror vi skal be gyn om å henvise oss neste gang vi skal dit. Lykke til med stikking i kveld og babylaging i helga!! )
Madam-mim Skrevet 26. april 2007 #4 Skrevet 26. april 2007 Det sliter enormt både fysisk og psykisk spør du meg. Så jeg må si jeg beundrer de som orker å gå på forsøk etter forsøk. All ære til de. Håper ikke vi må søke om ivf, fordi vi har bare vært registrert samboere i 1 år i juli. Så da blir det jo over et år før vi kan starte med det. Hadde det ikke vært for det, så er ikke tanken så dum. Grunnen til at jeg ikke har EL er pga av p-sprøyta som jeg startet med da jeg var 17 år. Jeg fikk ingen beskjed den gang at den kunne henge lenge i, og at det kunne ta sin tid å bli gravid. Tenkte uansett ikke på det da jeg var såpass ung. Jeg gikk på den sprøyta i 4 år frem til april 2005. Fant ut at det ikke kunne være bra å gå sånn uten å ha noen som helst for for menstrasjon. Den var helt vekk. Siden jeg satt den siste sprøyta har det ikke skjedd noe.. Må si jeg er bitter på den legen som anbefalte meg p-sprøya på den tiden. Eller så er alt bra med meg. Har vært gjennom lap. og hys., og alt ser kjempe ut. Derfor mener de at det skal være optimal bare jeg får EL. Så vi får se. Svært få kjenner jo noen særlige symptomer før IKM, så ikke gi opp håpet:) Alt kan skje. Jeg er utrolig spent på hvordan utfallet blir for deg. Ikke så mange her inne som har det samme problemet, og er til någelunde samme behandling. Er derfor godt å kunne følge litt med hverandre. Har akkurat satt sprøyta i magen her nå. Så nå er det bare å vente på egget og svømmerne og håpe på det beste:) Ha en fin kveld, og masse lykke til:)
Kick80 Skrevet 27. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. april 2007 Jeg tror vi skal be om å bli henvist til IVF før sommeren. Jeg vet ikke hvor mye mer vi klarer, og det kan være greit å komme igjennom IVF før man når bunnen. Har prøvd i snart to år, og det tærer på psyken. Jeg startet på p-piller da jeg var 16-17. Hadde mensen hver tredje til sjette måned, altså ikke så veldig regelmessig. Fikk p-piller pga ekstreme menssmerter. Visste heller ikke at det skulle bli noe problem å få mensen tilbake etter at jeg sluttet på dem. Det er ikke like ille som etter p-sprøyta, men allikevel. Jeg gikk 5 måneder før jeg fikk første mens, og så tre måneder, og så fem måneder. Ikke noe gøy. Gyn sa at dersom jeg ikke hadde regelmessig mens da jeg var 16-17, så er det ikke så rart at jeg ikke har det nå heller. Skulle ønske legene opplyste om sånt når man startet på medisiner... Jeg har ikke sjekket egglederne, men lap viste ikke noe alvorlig galt. Hadde bittelitt endometriose ("meget sparsom", stod det i papirene mine), men det var så lite at gyn mente at det ikke skulle ha noen betydning. Jeg har ikke gitt opp håpet. Jeg prøver bare å ikke ha så høye forventninger. Drømte i natt at jeg var på GU og fikk vite at jeg ikke var gravid. Pussig drøm. Håper så inderlig at testen bli positiv denne gangen! Det ville lettet en stor byrde fra skuldrene mine. Er redd vi aldri skal få det til. Jeg trodde jeg var den eneste her inne som fikk den typen behandling, så det var koselig å "treffe" deg! :-) Er det første gang du får sprøyter? (Husker ikke om du har sagt noe om det før.) Får håpe det blir første og siste! :-) Det må jo være bra at gyn mener at du har optimale forhold bortsett fra eggmodningen og EL! Lykke til med masse babylaging i helga! :-)
Madam-mim Skrevet 27. april 2007 #6 Skrevet 27. april 2007 Jeg har de samme tankene som deg. Drømmer nesten hver natt om noe som har med graviditet å gjøre, og tenker alt for mye på det. Kan jo bli sprø av mindre. Og tanken på at det aldri kommer til å skje gnager. Men det gjør nok det, bare så utrolig synd at det skal så mye tid og krefter til for å få det til. Jeg har bare gått på disse sprøytene en pp. Har prøvd pergo dobbel og trippel i fjor høst, men ingen EL da heller. Så blei jeg henvist av gyn til fertilitetsklinikken i Porsgrunn i desember. Har tatt litt tid å komme i gang pga lap. og ferie og sånt. De er utrolig koslige der, og veldig flinke. Også bor jeg jo i samme by, så det er kjekt. Hvilket sykehus hører du til? Skal dere prøve AIH mens dere venter på ivf, hvis det ikke skulle klaffe nå? Hvis ikke vi får det til på vanlige måten hjemme, tenkte vi å prøve AIH. Hvis legen mener det er noen hensikt i det. Nå er det ikke lenge til sambo kommer hjem fra kurs her, så får ta meg en dusj og hive meg over han når han kommer hjem..hehe. Så blir det å fly opp til svigerfamilien i morgen tidlig og forberede seg på en hektisk helg med MYE besøk..hehe ) Du får ha en god helg, nyt sola og varmen:) xxx
Kick80 Skrevet 27. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. april 2007 Vi hører til SØF (Fredrikstad). Gyn er hyggelig og litt laid back, så det er veldig avslappet stemning der. Men jeg skulle ønske hun hadde litt bedre tid til oss når vi har time. Det er litt sånn inn og ut i et radig tempo. Har bare vært hos henne nå for å få sprøytene (første gang for oss også). Før det var jeg hos en annen. Jeg gikk også på Pergo i høst. Fikk EL to av fire ganger, men det var sannsynligvis for sent i syklusen i følge min nye gyn. Fikk EL dag 22 og 23. (Mulig eggene var overmodne før de slapp?) Hvis jeg får mensen nå må vi hoppe over en syklus, og så kan vi få ny Pergo og Gonal-f neste syklus igjen. Men jeg tror ikke vi rekker det før gyn skal ha sommerferie. Gyn jeg går til er den eneste som gir sprøyter her i byen, så jeg er veldig avhengig av at hun er på jobb. Kjedelig hvis vi må vente helt til høsten med nytt forsøk... Jeg tror vi kommer til å prøve et par forsøk til på samme måte som vi gjør nå mens vi venter på IVF. Synes det er tøft nok som det er. Inseminering frister ikke. Det er et år siden lap-en min nå, og jeg er lei av sykehusbesøk og undersøkelser. God tur nordover! Dere får leie dere hotellrom for et par timer hvis ikke svigers lar dere være i fred! ;o)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå