Gå til innhold

hva blir rettferdig?håper på mange svar og synspunkter

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min som jeg venter barn med leter etter hus..problemet er at jeg ikje får lån så da blir jo huset stående på han..?

Vi har planlagt fremtiden slik at jeg skal gå hjemme med barna-Jeg har en datter fra før.Dessuten har vi allerede gledet oss over at vi begge Ønsker fler barn etter denne jeg bærer på

Men hva er rettferdige her?Hva om det blir slutt-håper selvfølgelig på det beste.Men skal jeg da flytte med barna vår inn i en liten leilihet som jeg må da leie hehe...Det virker helt merkelig ut..

Han tok dette opp i går og mente at låne skulle bare stå på han pga vi ikke var gift-Han mente det var sånn det fungerte+Han syns det ble mest rettferdig så lenge det var han som kom til og betale ned lånet på huset.

Men gjør ikke jeg han eg tjeneste ved og ta vare på huset og ungene hans? Er ikke det og en jobb?

Hva blir rettferdig her?

Vil abselutt ikke ta i fra ham noe som jeg ikje har rett på eller som jeg føler er hans men vil jo det beste for ungene om det hadde tatt slutt

Fortsetter under...

En ting er lånet, men hvem sitt navn skal huset stå på?

Min mann og jeg eier et hus sammen, men lånet står på ham, han betaler og slik var det også da vi var samboere. For oss funker dette helt utmerket og han har ikke problemer med dette.

Vi har ingen andre barn utenom våre, slik at det ikke blir noe arvespørsmål om en av oss dør. Våre barn arver ham.

Om bårde lånet og huset skal stå i hans navn mens du skal ta vare på ungene står du igjen med ingen ting ved ett eventuelt brudd. Ikke lurt.

Om dere begge er enige om at du ikke skal jobbe og ha egen inntekt syns jeg det er en selvfølge at havparten av det dere begge har i inntekt skal tilfalle deg.

• 3 uker senere...

Hei!

Du kan komme i en klemme her om det skulle bli slutt etter noen år. Det er viktig at huset står på dere begge sånn at du får din del av f. eks. verdiøkning.

Din innsats i hjemmet er jo faktisk også en jobb og jeg går ut fra at du med barnetrygd og kontantstøtte bidrar til husholdningsutgiftene etter hvert.

Snakk med banken eller en advokat, de bør kunne gi deg råd om hvordan dere kan lage en fornuftig avtale.

Fordelingen av eierforholdet må ikke være 50/50, hvis den ene parten for eksempel har egenkapital fra før kan fordelingen bli 70/30 eller hva som måtte bli rett i forskjellige tilfeller.

Videre kan det være lurt at han oppretter en livsforsikring som tilfaller deg slik at du har råd til å bli boende i huset om noe skulle skje med han. Ellers kan det hende at hvis han dør så arver du en gjeld du ikke greier å betjene og må selge huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...