Gå til innhold

Martine eller Amalie?

Anbefalte innlegg

Hei dere! Nå trenger jeg hjelp altså!

Vi har to jenter som heter Charlotte og Rebecca. For 14 dager siden kom det enda en liten jente. Og nå strever vi veldig med å finne et navn som passer til det lille nurket.

Jeg synes navnet må passe sammen med de andre navnene. Men både Victoria, Madelen, Christina og Mathilde er allrede brukt i vår familie.

Som dere ser tenker jeg litt på Martine eller Amalie. Eller begge deler kanskje? Har også tenkt på Nathalie eller Marielle.

Så nå trenger jeg litt hjelp utenifra, og håper dere kan gi meg noen gode råd. Nurket trenger jo et navn synes jeg :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9107892-martine-eller-amalie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amalie syns jeg er litt for veikt i fohold til Charlotte og Rebecca. Jeg tror det er noe med at de begge har r i seg, og rebecca har en hard k-lyd og charlotte tilsvarende ch og t.

Av de du nevner,ville jeg valgt Martine eller Marielle

Andre forslag, som jeg synes er bedre og finere navn er

Terese, som også har samme rytme som de to andre

Mariken/Marikken)

Cathrine

Caroline

Katarina

Veronika (Jeg kjenner et søskenpar somheter Rebecca og Victoria, og jeg sier alltid Rebecca og Veronika, det ligger så godt i munnen)

Likte du noen av disse?

Er enig med deg, hverken Amalie eller Martine sto så godt med Charlotte og Rebecca! Men av de sns jeg Amalie er finest, men Martine passet best. En ting til, Charlotte og Rebecca er feminine navn, Martine er mer macho, og det passer heller ikke så godt..

Har du tenkt på Michelle? Syns det passet så got sammen, Charlotte, Rebecca og Michelle :)

Cecilia

Sofia

Christina

Patricia

Annonse

Martine passet jo bra til søstrene det vel?? Herregud noen er så opptatt av at navnene skal matche perfekt. Tre søstre er jo tre ulike personer, født i ulike år, og skal bo under samme tak 25% av livet.

Alle kan jo ikke kalle ungene Hetti, Letti og Netti...

Både Martine og Amalie passer, jeg liker bare Martine best. Nathalie og Marielle er stygge navn syns jeg.

Liker dere Henrikke eller Hermine?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...