spurvemamma Skrevet 26. april 2007 #1 Skrevet 26. april 2007 Hvilke vogner kan passe meg. Jeg venter august barn. Tenker å kjøpe en vogn som jeg kan bruke hele tiden. Mye grusvei og asfalt her jeg bor. Må være enkel teknisk sett og beskytte barnet godt mot regn/kulde. Takker masse for tips, jeg blir helt forvirret av alle typene :og duo, kombi +++osv.
mammaentiltrulte Skrevet 26. april 2007 #2 Skrevet 26. april 2007 ville valgt en duovogn siden du får på høsten og sikkert vil bruke bagdelen til babyen over vinteren. ligger mer lunt i den. hvsi du skal bruke den hele tiden vil jeg anbefale en vogn som ikke er for stor og tung/klumpete. da blir den lette byttet ut etterhvert. personlig er jeg ikke noe glad i trehjulinger, men det er smak og behag. jeg syntes de er så vinglete å trille på lang tur. fortrekker fire luftjul og svingbart håndtak. er veldig kjekt når det blåser eller babyen får sol i øynene. vi har en teutonia prestige duovogn. er en del mindre størrelse mssig en brio og simo, men større en de nye hippe vognene. er kjempe fornøyd. triller ofte lange turer på asfalt , grus og litt skogsveier( veldig lite). den har greit str på bagen 78 cm, er vel 2 cm mindre en fks emmaljunga. tar relativt liten plass sammenslått, faktisk mindre en quinny. og veien rundt 14 kg om jeg ikke husker helt feil. kan se bilder og info på teutonia.com
Margot Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 Simo kombi! En robust og stabil god vogn som har god fjæring! Vind og vanntett, stor god bag som baby kan bruke over vinteren. Mange vogner har små bager som gjør at du må begynne å bruke sportsvogndelen fra babyen er 5-6-mnd. personlig synes jeg det er for tidlig, ihvertfall når det er i januar som det blir for dere. Kalesjen er stor og lun og med regntrekket som følger med vognen så blir den veldig lun. Siden du skal bruke vognen på grus så velg for all del en vogn med fire hjul, en trehjuling vil bli for vinglete er min mening.
spurvemamma Skrevet 29. april 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. april 2007 Takk takk. Skal sjekke ut førstnevnte. Jeg har simo kombi fra førstemann var fornøyd med den og den kan fungere som avlastning. Den er bare veldig slitt og stygge og har derfor lyst på ny.
2julibarn Skrevet 29. april 2007 #5 Skrevet 29. april 2007 Teutonia Prestige med fashionbag eller Brio Happy med teleskopunderstell!
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 29. april 2007 #6 Skrevet 29. april 2007 Jeg ville anbefalt deg Teutonia Mistral/Prestige.. Enten med mykbagg eller duo varianten.. Kommer litt ann på hvordan dere bor evt i blokk uten heis eller noe.. Ville anbefalt duo varianten Prestige..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå